Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slut?? Tisdag, onsdag och torsdag ska det bli ca 30 grader här....igen....

1533500596204.webp

Går på semester imorgon, tycker de har varit ok med vädret denna helgen , lite sol lite regn och mycket blåst. Samt helnöjd över att se när dom polska brandbilarna kör förbi Hyllinge idag😊

Skulle vart ledig idag men chefen skicka sms och fråga om jag kunde komma in och jobba morgonturen idag. Nu sitter jag här och sippar kaffe. Dags att åka snart.

Det är 3 andra som jobbar där och de är riktigt bra men ingen av dom "tar tag i saker" när det behövs.

Gruppen idag är en riktig blandgrupp så vi behöver nog en extra person pga det med... jaja vad är en bal på slottet... på med jeansen!

Varför börjar brandvarnare pipa efter nya batterier mitt i natten när jag just somnat? :arghh: Nu kan jag ju inte somna om. :meh:

Jag har sovit i sängen för första gången på länge då det äntligen varit tillräckligt svalt i sovrummet. Skönt! Väcktes dock typ halv fem av hungrig människovalp.. Jag tyckte vi skulle somna om efter lite mat men det tyckte inte han så vi gick upp och satte oss i soffan istället. Tio minuter senare hade han somnat om.. jaja, jag får passa på att göra lite kaffe och macka till mig istället då.

Hade vi inte haft dessa skatter hade många inte kunnat läsa på universitet, inte få den vården de behöver, fler hade fått vårda sina äldre föräldrar hemma osv.

Jag blir mörkrädd när jag ser dokumentärer från USA, vilka enorma klassklyftor de har.

Du menar dokumentarer som den om Sverige? Den som visar hur laglost det blivit och hur allt beror pa invandringen?

Det finns satt att lasa pa universitet har ocksa ... bade gratis pa populara utbildningar (da behovs hoga betyg och tuff studietakt) och med lan som inte ar langt efter Svenska studielan.
Jag och Maken betalar $13 i manaden (116 sek) i sjukforsakring och sedan 10% pa det faktiska beloppet vid planerad vard upp till $5000 ... darefter ingenting. Aven tandvard ingar i det.
Det finns aldreboenden till alla, aven om standarden ar tamligen lag pa manga stallen. Det ser det dock ut att vara i Sverige ocksa pa manga stallen och pensioner och medicare/medicade finns det ocksa har till aldre aven om det ocksa egentligen ar for lagt for att kunna leva gott pa.
Har valjer manga pensionarer att jobba nagra timmar i veckan, dels for extra inkomsten, men lika mycket for att komma ut bland folk och ha nagot meningsfullt att gora. Maken kontemplerar just nu att hitta pa nagot. Han blir galen av att inte ha nagot att gora. Det ar en kulturell skillnad ... att manga blir valdigt involverade i charity arbete (Maken och Jag gor en hel del med camper for barn som ar/har varit sjuka och behover komma ut pa nagot) och ocksa att jobba nagra timmar i veckan.

Visst finns det mycket som inte ar bra ... men att anvanda "dokumentarer om USA" som bedomningsgrund for att jamfora med nagot annat kanske inte ar den basta kallan. Dessutom skiljer det mycet fran stat till stat ... Har i Oregon eller i Californien finns tillexempel "Cali Care" eller "Oregon Care" som fungerar lite mer som vissa Europeiska "health care" system ... dar man betalar sjukvard beroende pa vilken skatteklass man ligger i, fast har gors det pa sjukhuset och inte fran skatte sedeln.

Jaha då var det måndag och jobb igen. Tre veckor kvar till semestern.
Idag måste jag ha tag i någon som kan laga mitt ena däck på bilen, har kört runt med pyspunka länge nog. Tror jag vet vart jag kan vända mig.

Katterna fick blötmat och tydligen var det raketbränsle i för nu far de runt som tättingar i halva huset.

Du menar dokumentarer som den om Sverige? Den som visar hur laglost det blivit och hur allt beror pa invandringen?

Det finns satt att lasa pa universitet har ocksa ... bade gratis pa populara utbildningar (da behovs hoga betyg och tuff studietakt) och med lan som inte ar langt efter Svenska studielan.
Jag och Maken betalar $13 i manaden (116 sek) i sjukforsakring och sedan 10% pa det faktiska beloppet vid planerad vard upp till $5000 ... darefter ingenting. Aven tandvard ingar i det.
Det finns aldreboenden till alla, aven om standarden ar tamligen lag pa manga stallen. Det ser det dock ut att vara i Sverige ocksa pa manga stallen och pensioner och medicare/medicade finns det ocksa har till aldre aven om det ocksa egentligen ar for lagt for att kunna leva gott pa.
Har valjer manga pensionarer att jobba nagra timmar i veckan, dels for extra inkomsten, men lika mycket for att komma ut bland folk och ha nagot meningsfullt att gora. Maken kontemplerar just nu att hitta pa nagot. Han blir galen av att inte ha nagot att gora. Det ar en kulturell skillnad ... att manga blir valdigt involverade i charity arbete (Maken och Jag gor en hel del med camper for barn som ar/har varit sjuka och behover komma ut pa nagot) och ocksa att jobba nagra timmar i veckan.

Visst finns det mycket som inte ar bra ... men att anvanda "dokumentarer om USA" som bedomningsgrund for att jamfora med nagot annat kanske inte ar den basta kallan. Dessutom skiljer det mycet fran stat till stat ... Har i Oregon eller i Californien finns tillexempel "Cali Care" eller "Oregon Care" som fungerar lite mer som vissa Europeiska "health care" system ... dar man betalar sjukvard beroende pa vilken skatteklass man ligger i, fast har gors det pa sjukhuset och inte fran skatte sedeln.
Tar och svarar dig när jag kommer hem från jobbet i em

På jobbet och det går i 180.

Tog lång tid att övertala mig själv att gå upp imorses. Jag var så trött att ögonen gick i kors och inte hjälpte det att hunden min låg kvar och småsnarkade i sängen. Denne fick jag lyfta upp och ta med ner till köket där hon genast la sig i sin hundsäng och glodde surt på mig :rofl:

Nu börjar jag bli någorlunda normal igen

Jag kommer börja sova med dubbla täcken igen inatt. Vaknade imorse och frös. Sitter nu inkurad i täcke och FRYSER. Det är inte nyttigt att vänja sig vid för höga temperaturer. Nuvarande innetemp: 23 grader.

Jag sitter på jobbet och hackar tänder samt hade extra täcke på mig inatt :rofl:

Du är inte ensam :) Dock gillar jag värmen imorses körde jag med sätesvärmare och 25gr i bilen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka