Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter några dagar hos föräldrarna. Svalare idag men jag kan efter att ha kört genom Skåne att här ser för jävligt ut, vi behöver regn :cry:

Jag fryyyyyyser :arghh: Idag är det 19 ute ( solig sydvästfasad) och 21 inne. I förrgår var det - drumroll... 13 grader ute mitt i natten enligt termometern :nailbiting: Dessutom har det regnat flera dagar i följd. Jag hade tänkt gå och handla men det regnade för mycket nu har vi äntligen sol så jag ska vandra iväg.

Imorgon får jag ev min nya köksassistent :) !

Och imorgon börjar jag jobba igen. Själva jobbet känns okej att gå tillbaks till, men det känns lite motigt att falla tillbaks i rutinerna igen (packa hökassar och matlådor, fundera på vad man ska ha på sig, osv) men, men det brukar falla på plats efter ett par dagar.....

Jag tror att jag ska lägga mig i ett..........bad :eek: ! Har inte ens tänkt tanken på flera månader men idag är det ju "kallt". Faktum är att det var urskönt att åka iväg och promenera med hunden idag. Helt perfekt väder för både hund och människor :) !

Har städat mitt rum på morgonen. Så nu är det klart. Postat ett paket med garn till en som köpte lite. Sedan ska 2 Ikea-kassar med garn, bli köpta och hämtade av en annan.
Blir tokig snart på min farsa

Haft underbara soliga dagar i vårt vackra grannland, höga berg och djupa dalar, bad i fjällsjöar och vandring med fårflockar som kommer pinnandes förbi i skogen. Två duktiga vovvar som inte jagade varken får eller kossor utan snällt höll sig till att äta fårskit, bada och vandra med matte. Gammelhund på nästan tolv är en hårding fortfarande, långturer till skogs är inga problem så länge hon får hålla sin egen takt och slipper klövjeväska.

Sorg över att ferien är över, men glädje över att den slutade så himla fint! :love::love:

Från att ha svettats ihjäl i bikini en längre period nu har jag idag långärmat, långbyxor och raggisar och fryser lite. Känns rätt gött ändå att frysa nu!

Sitter i fåtölj med datorn i knäet och jobbar. Hade tänkt gå ner och ta ut vovvi. Men hon drog ner själv. Duktig hund! Hon är ett geni den lille parveln!

Kaoset då man är själv hemma och lagar mat med 3 spisplattor med käk på och hunden kommer in och ser misstänkt ut.
Jepp! Gjort ner sig.. Fånga hund och duscha av innan maten brinner. I Made it!

Äter körsbärspaj :d och dricker kvällsro.
3075945A-01A9-4A25-8F44-D859368AF0B9.webp

Hur "fri" är den då? Men världens näst högsta skatter känns "fri" inte så jäkla fri jämt. Speciellt inte som pensionär, det lär du bli varse.

Det beror ju också på hur man planerat sin pension och sparande. Men det finns en pension, alla får bo på äldreboende osv, och man får väldigt mycket för sina skattepengar. Framför allt slipper vi ha extrema samhällsklyftor som slår hårdast mot de fattigaste. Sociala skyddsnätet. Bra grej.

Jahapp.

Den här semester har varit TOTALT värdelös pga värmen. Jag har lidit och inte fått någonting gjort över huvud taget. Ligger efter med massor. Inte ens det jag i normala fall skulle orkat på kvällar och helgr har blivit gjort. Ved ska in. Rabatter grävas om. Tvättstuga rödfärgas. Listan är nästan oändlig.
Det enda men STORA positiva är att min bror varit här i flera dagar och vi har hunnit umgås.

Imorgon är det jobb igen.
Fint att jag får möta underbara elever igen.

Hur "fri" är den då? Men världens näst högsta skatter känns "fri" inte så jäkla fri jämt. Speciellt inte som pensionär, det lär du bli varse.
Hade vi inte haft dessa skatter hade många inte kunnat läsa på universitet, inte få den vården de behöver, fler hade fått vårda sina äldre föräldrar hemma osv.

Jag blir mörkrädd när jag ser dokumentärer från USA, vilka enorma klassklyftor de har.

Blev svettig när jag släpade hem mat, men nu fryser jag. Enligt termometern är det 14 (!!) grader ute och 21 inne. Jahapp så var den här sommaren slut. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat