Jag tycker det är rätt mysigt med åska. Häftigt liksom. Och en bra anledning till att ligga inne under en filt och dricka te!Lyssnar på åsksmällarna, det är rätt nära faktiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är rätt mysigt med åska. Häftigt liksom. Och en bra anledning till att ligga inne under en filt och dricka te!Lyssnar på åsksmällarna, det är rätt nära faktiskt
Jag tycker det är rätt mysigt med åska. Häftigt liksom. Och en bra anledning till att ligga inne under en filt och dricka te!
Åska är otäckt... Det var ju alldeles häromdagen som två kvinnor hamnade i ett åskväder när de promenerade. Den ena dog, och den andra blev skadad (hittad medvetslös).Jag tycker det är rätt mysigt med åska. Häftigt liksom. Och en bra anledning till att ligga inne under en filt och dricka te!
Hade gärna fått lite regn här idag nu när det ändå är blåsigt och "kallt" (ca 20 grader - allt är ju relativt )!Ja, och nu har det regnat så mycket här att det borde inte vara så stor risk för brand pga nedslag så då går det att njuta av den.
Ja, och nu har det regnat så mycket här att det borde inte vara så stor risk för brand pga nedslag så då går det att njuta av den.
Eller sitta under altantaket med en kopp kaffeJag tycker det är rätt mysigt med åska. Häftigt liksom. Och en bra anledning till att ligga inne under en filt och dricka te!
Absolut är det otäckt och hemskt när sådant sker. Men det är inte vanligt att det händer och jag vägrar vara rädd vid åska för att det "kan" gå illa. Risken är större att jag blir påkörd av nån galning när jag bilpendlar till jobbet. Jag vet faktiskt ingen som dött eller skadats vid åska när de hållit sig inomhus? (Obs inte menat som skuldbeläggande, åska kan komma upp plötsligt och är man på långpromenad kan det vara svårt att hinna in)Åska är otäckt... Det var ju alldeles häromdagen som två kvinnor hamnade i ett åskväder när de promenerade. Den ena dog, och den andra blev skadad (hittad medvetslös).
Här är det fortfarande snustorrt så hela bygden (dvs bönderna i närheten) är ute och letar bränder vid varje åskknall. Tre åskskogsbränder har vi haft (bara en rapporterad i media) som snabbt släckts av dessa envetna och duktiga medmänniskor (den stora ihop med räddningstjänsten).
Ja, det ser rätt förfärligt ut här nere.... På många ställen kan man tro att det har varit höst ett längre tag, så visset som allt är......Ja, det är verkligen otäckt nu. Jag tycker det är illa här med gula löv osv men särbon och jag kom precis hem från en roadtrip längs västkusten och en sväng i Skåne. Vad vi har är inget jämfört med där nere, det var hemskt med all söndertorkad växtlighet.
Ja, det ser rätt förfärligt ut här nere.... På många ställen kan man tro att det har varit höst ett längre tag, så visset som allt är......
Sorgligt......Enligt särbon är det ännu värre kring Oslo (han jobbar i Norge)...
Biokväll med sambon idag och i morgon åker vi till Riga
Låter underbart! TackRiga är en av Europas absolut mysigaste städer, så ha det gött! En romantisk båttur på Daugava och bifloden genom centrum är topp.