Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, och nu har det regnat så mycket här att det borde inte vara så stor risk för brand pga nedslag så då går det att njuta av den.

Här är det fortfarande snustorrt så hela bygden (dvs bönderna i närheten) är ute och letar bränder vid varje åskknall. Tre åskskogsbränder har vi haft (bara en rapporterad i media) som snabbt släckts av dessa envetna och duktiga medmänniskor (den stora ihop med räddningstjänsten).

Skulle dragit ny tråd i en hage, men röjsågen behöver fixas så det blev bara hälften gjort. Nåja, min kropp behöver inte mer jobb idag ändå...
Står och tittar på Bäbishästen som nyss fyllde 3 mån och inte ser ut som en bäbis längre. Men hon får nog vara Bäbishästen ett tag till <3

Åska är otäckt... :( Det var ju alldeles häromdagen som två kvinnor hamnade i ett åskväder när de promenerade. Den ena dog, och den andra blev skadad (hittad medvetslös).
Absolut är det otäckt och hemskt när sådant sker. Men det är inte vanligt att det händer och jag vägrar vara rädd vid åska för att det "kan" gå illa. Risken är större att jag blir påkörd av nån galning när jag bilpendlar till jobbet. Jag vet faktiskt ingen som dött eller skadats vid åska när de hållit sig inomhus? (Obs inte menat som skuldbeläggande, åska kan komma upp plötsligt och är man på långpromenad kan det vara svårt att hinna in)

Här är det fortfarande snustorrt så hela bygden (dvs bönderna i närheten) är ute och letar bränder vid varje åskknall. Tre åskskogsbränder har vi haft (bara en rapporterad i media) som snabbt släckts av dessa envetna och duktiga medmänniskor (den stora ihop med räddningstjänsten).

Ja, det är verkligen otäckt nu. Jag tycker det är illa här med gula löv osv men särbon och jag kom precis hem från en roadtrip längs västkusten och en sväng i Skåne. Vad vi har är inget jämfört med där nere, det var hemskt med all söndertorkad växtlighet.

Ja, det är verkligen otäckt nu. Jag tycker det är illa här med gula löv osv men särbon och jag kom precis hem från en roadtrip längs västkusten och en sväng i Skåne. Vad vi har är inget jämfört med där nere, det var hemskt med all söndertorkad växtlighet.
Ja, det ser rätt förfärligt ut här nere.... :( På många ställen kan man tro att det har varit höst ett längre tag, så visset som allt är......

Försöker leta upp när dom polska brandbilarna kör förbi Hbg men hittar inget vet bara att dom lämna sveg igår morse

Jag har jobbat så mkt på sistone. Och i morse åkte sambon till DK. Så idag har Vovvi och jag haft mysdag med frukost i sängen, Netflix, pratat m kompisar i tel etc.
Måste nog jobba lite iaf. Men vi myser på ett tag till och lyssnar på regnet. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2