Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter morgongröt och ska rida. Sen ska jag och en kompis kolla en annan kompis som tävlar och kolla på gp dressyren efter det. Ska inte göra något "jobb" idag. Mina leder hatar mig för allt städandet så jag måste vila lite från sånt.

Vaknade och kände en frisk härlig luft strömma in från det öppna fönstret! Den klibbiga fuktiga luften är borta! :banana:
Hrm.... Så kändes det här igår, men idag verkar det vara varmare och klibbigare här igen - mystiskt!

MEN...nu ska jag gå och dekorera tårta innan det blir alldeles för varmt :) !

GAAAH ibland gillar jag inte katter.. Just tvingats avliva en halvdöd fågel som en av stallkatterna hade.
Fy, fy, FY vad jag tycker det är obehagligt!

Ja å mina brillianta idéer, ja kommer dö... 👀

A4A988E9-38CA-4B96-82D8-2ADE82AAD276.webp

Jag funderar på att sälja en häst. Jag vill egentligen inte men med tanke på hur ont jag har och att jag inte kan rida längre.. Kanske vore det bättre att sälja den ena och bara behålla gamlingen. Fast det är en mycket speciell häst, inte lättsåld direkt..
Äsch jag får väl avvakta och se hur jag gör. Och vad ortopeden säger.

Känns som om jag bara sover, sover och sover idag. Igår när jag kände mig hyfsat pigg så somnade jag sittandes i soffan... Sååå det är nog bra med helg nu. Kroppen vill nog vila upp sig lite ibland också :cautious:

Jag hittade en billig och fin kanot på Blocket, som dessutom finns i närheten. Jag vill ha. Men är det vettigt att köpa en kanot nu?

Och sen hittade jag ett badkar som bortskänkes, 6 mil bort. Den vill jag också ha, men den väger typ 100 kg och är 180 långt. Det innebär att jag behöver hjälp att lasta den och så får den inte riktigt plats i bilen så jag behöver låna släp. Och bärhjälp har jag som vanligt inte.

Sen är min deo helt slut och det finns inte att köpa i närheten. Hur fan löser jag det utan att behöva åka miltals? Surt nog har jag inte haft någon framförhållning den här gången.

Och så är det för varmt för att beskära träd.

Tydligen måste jag äta något också för jag börjar nog bli lite grinig.

Fick besök av en från Hjälpstickan, som fick lite garn av mig. En Ikeakasse full! Och det finns mer...:o
Har städat lite i mitt rum, ska fortsätta snart igen.
Haft det lugnt ett dygn med bara djuren hemma. Nu kom farsan hem igen... :mad::mad::mad:

Var länge sedan jag hade så här ont. Fy fan.
Bra jag börjar jobba på måndag så jag inte kan hålla på och fixa så mycket

Min luftvärmepump kyler rätt bra. Jag testade det idag för första gången. Så då blev det en dräglig temperatur att få upp ytterligare lite tapet. Nu är det bara en bit vägg kvar att tapetsera.

Det knackade precis på en man som frågade efter en nyckel. Jag stod som ett frågetecken, vadå för nyckel? Ja, till huset svarar han. Nää det tror jag inte.
Vi diskuterar en stund, han ger sig inte utan går på om att han ska ha en nyckel.
Till slut klämmer han ur sig att han ska till det vita huset på vänster sida för att hämta en nyckel.

Jag bor i det gula huset på höger sida :meh:

https://www.etc.se/kronika/introvert-sommarens-ursakt-att-vara-en-man

Min telefon föreslog denna krönika för mig. Insåg att det jag upplevt av person som läst boken introvert inte var så specifikt för just honom utan det verkar vara den tolkningen många gjort.

"Jag är blå och introvert så jag behöver inte bry mig om andras känslor och behov, blåa introverta gör inte sånt"

Det är ju lite tråkigt att spendera 5 år med någon för att sedan få denna livsfilosofi slängd i ansiktet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka