Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tapetserar. Eller, vi gjorde det fram tills att sambon var tvungen att gå till jobbet. Så nu dricker jag julmust och väntar på att han ska komma tillbaka så vi kan fortsätta. När våderna ska vara över 3 meter långa är det lite bökigt att fortsätta själv.

Fixat klart sovrummet och fått upp kornischerna och gardinerna äntligen.
Borde äta något tror jag. Ska kolla lite på 5års finalen från ermelo med

20180803_122632.webp

Irriterad på villaägare som inte har vett nog att ta bort brännässlor som växer vid brevlådor. Jag kan hälsa att det inte är det minsta skönt att komma på moppe för att dela ut post, stanna, sätta ner foten.. och hamna med foten och benet i massor av brännässlor :rage:

Det hände för ca 4 timmar sedan, men känns fortfarande... Nu ska jag trösta mig med choklad.

Irriterad på villaägare som inte har vett nog att ta bort brännässlor som växer vid brevlådor. Jag kan hälsa att det inte är det minsta skönt att komma på moppe för att dela ut post, stanna, sätta ner foten.. och hamna med foten och benet i massor av brännässlor :rage:

Det hände för ca 4 timmar sedan, men känns fortfarande... Nu ska jag trösta mig med choklad.
Kanske en vänlig lapp i brevlådan kan fixa problemet? När vår brevbärare satte en snäll lapp på vår låda att stolpen som lådan satt på var för kort så fixade vi problemet redan samma dag (och fick en vänlig tack-för-hjälpen-lapp i lådan nästa dag :) ). Det var inget som vi hade tänkt på.... Kanske det är samma här, dvs att villaägarna med nässlor vid brevlådan inte har tänkt på att det utgör ett problem för dig?

Sitter på veterinärkliniken och väntar på vaccinering. Kom in en akut sjuk hund så vi väntar. Hoppas det går bra för vovve :(

Sambons jobbiga kompis ringde telefon och pratar massa strunt. Han vill starta ett företag som hyr ut radiostyrda bilar men har noll koll på hur det funkar med företag osv. Han sköter inte ens sin egen ekonomi..

Kanske en vänlig lapp i brevlådan kan fixa problemet? När vår brevbärare satte en snäll lapp på vår låda att stolpen som lådan satt på var för kort så fixade vi problemet redan samma dag (och fick en vänlig tack-för-hjälpen-lapp i lådan nästa dag :) ). Det var inget som vi hade tänkt på.... Kanske det är samma här, dvs att villaägarna med nässlor vid brevlådan inte har tänkt på att det utgör ett problem för dig?
Jo, om jag ska dela post där igen så kommer jag absolut göra det. Idag var första gången någonsin som jag delade post till villor (har bara sprungit i lägenhetshus innan), så jag hade inte ens en tanke på att det kunde dyka upp sådana problem under rundan. Att lådor satt lite dumt till, var halvt övervuxna av någon buske, inte hade nummer på eller att bilar stod parkerade framför, det var jag beredd på :p

Sitter och är allmänt bitter och förbannad över det stelbenta svenska universitetssystemet. Fick veta att jag, trots avslutad universitetsexamen i England och avancerade universitetsstudier i Sverige, tre IB diplom och avslutad High School examen vid en internationell high school utomlands inte är behörig till en grundläggande kurs i Sverige. :mad: Tydligen måste High school/IB skicka in mina betyg personligen till UHR och inte mig för då räknas det inte. Vette fasiken om jag vill ta den kostnaden och tiden.

Förbannade vare högfärdiga akademiska Sverige. Det påminner om den Kafkaeska diskussionen jag hade med UHR ang min engelska examen.

Handläggare: Du måste ha betyg från varje enskild kurs.
Jag: Det är inte så det fungerar i England, om du får examen har du klarat varje kurs
Handläggare: Men du måste ha betyg från enskild kurs
Jag: Det går inte till så
Handläggare: Jag vet det, men du måste ändå ha det
Jag: Men jag har det inte eftersom jag inte får det
Handläggare Jag vet det, jag handlägger utländska examen
Jag: Men då måste du veta det
Handläggare: Ja det vet jag, men UHR kräver det
Jag: AAAARGH

Sedan tog de nästan ett år på sig att skriva ett utlåtande att jodå, det är motsvarande en Fil Kand.

Jag har jobbat klart för dagen. Nu då? Kanske åka till återvinningen? Och sen något loppis kanske. Jag är också väldigt sugen på att sätta tillbaka listerna i köket där jag fått upp tapeterna, men de ska tvättas och målas först och jag har ingen färg. Egentligen vill jag ha andra lister och foder, men vet inte var jag ska köpa det. Jag vet inte ens om det ska vara samma sort som på övervåningen där de troligen är original från 40-talet eller om något annat passar bättre.

Har skrivit 3 sidor vad killarna ska tänka på i 3 veckor och bra att veta och jag skrev vem vet vi kanske synd under min semester.

Jag kontorar och vovvi är i sin säng på skrivbordet och bevakar ägorna varvat med vila pga det stenhårda arbetet.
Jag har hunnit rätt mycket nu några dagar. Skönt!

Ikväll ska vi äta en underbar fiskgryta med saffran och hemgjorda vitlöksbröd. Sambon har köpt en del olika öl från småbryggerier. Jag ska dricka sangria. Love it!

Suck.. Nu har hästen fått problem med tänderna. Hon håller huvudet snett när hon tuggar.. Självklart ska hon med få problem och just nu! Räcker det inte med att katten ska in och få tänderna fixade? Nej då, mer veterinärräkningar. Perfekt. Jag som äntligen har kommit ikapp med ekonomin och börjat spara ordentligt igen. Bara att plocka ut alla sparpengar igen. Suck.. Påminn mig, varför har jag djur överhuvudtaget?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka