Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch vad tråkigt att höra
Har en vän 24 år som blev diagnostiserad i vintras med MS. Fruktansvärt jobbigt.
Fick ett efterlängtat samtal igår från en nära vän i Norge. Vi har inte hörts av "ordentligt" på över ett år så vi hade en del att ta igen. Visade sig att hon har diagnosticerats med MS, 28 år gammal. Fyfan.
Jag satt nyligen på ett tåg som ac inte fungerade på. Det var galet varmt i vagnen. Det var fascinerande att se hur olika folk reagerade (synligt) på värmen. Vissa var högröda i ansiktet och synligt svettiga. De suckade o stönade också. Vissa var bara lite lätt blanka i pannan. Sen fanns det ett par personer som var väldigt ljusa i hyn, dvs ej varma/röda och tillsynes fullständigt oberörda av värmen! Spännande var också att det inte fanns ngn koppling till kön eller kroppsstorlek eller ngt annat synligt. Så jag undrar vad det är som styr hur vi reagerar på höga temperaturer.Konstigt.. Jag är asmycket varmare än sambon trots att jag försöker kyla mig. Min panna är som om jag har feber. Jag har INTE feber. Men så här har det varit sen det blev varmt i sommar. Undrar varför jag är så mycket varmare om vi rör varann och jämför.
Jag satt nyligen på ett tåg som ac inte fungerade på. Det var galet varmt i vagnen. Det var fascinerande att se hur olika folk reagerade (synligt) på värmen. Vissa var högröda i ansiktet och synligt svettiga. De suckade o stönade också. Vissa var bara lite lätt blanka i pannan. Sen fanns det ett par personer som var väldigt ljusa i hyn, dvs ej varma/röda och tillsynes fullständigt oberörda av värmen! Spännande var också att det inte fanns ngn koppling till kön eller kroppsstorlek eller ngt annat synligt. Så jag undrar vad det är som styr hur vi reagerar på höga temperaturer.
Jag satt nyligen på ett tåg som ac inte fungerade på. Det var galet varmt i vagnen. Det var fascinerande att se hur olika folk reagerade (synligt) på värmen. Vissa var högröda i ansiktet och synligt svettiga. De suckade o stönade också. Vissa var bara lite lätt blanka i pannan. Sen fanns det ett par personer som var väldigt ljusa i hyn, dvs ej varma/röda och tillsynes fullständigt oberörda av värmen! Spännande var också att det inte fanns ngn koppling till kön eller kroppsstorlek eller ngt annat synligt. Så jag undrar vad det är som styr hur vi reagerar på höga temperaturer.
Varför tycker ni det är så hemskt? Tänk på att det endast är skräckhistorier man får höra om.
Har själv MS sedan 03 och jag arbetar heltid mm mm.
Dagens bromsmedicinerna är bra.
Jag förstår att det är olika, men nog kan jag tycka att det är okej att känna att det ändå är jävligt? Hon klarar inte av att jobba i nuläget, är sjukskriven hundra procent och kommer nog inte kunna komma tillbaka till gamla jobbet.