Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstigt.. Jag är asmycket varmare än sambon trots att jag försöker kyla mig. Min panna är som om jag har feber. Jag har INTE feber. Men så här har det varit sen det blev varmt i sommar. Undrar varför jag är så mycket varmare om vi rör varann och jämför.

Jag är bra sugen på att få upp de sista tapetbitarna, men det orkar jag inte just nu. Hoppas jag pallar att sätta upp några våder i kväll i alla fall. Jag vill ju få klart.

Just nu vet jag inte alls vad jag skulle kunna orka göra. Det är för varmt.

Fixat lite gnagda lampsladdar så nu har jag mysbelysningen fixad. Flyttat och lagat min bordellampa med :D Syns inte på bilden, men det är röd sammet och förgyllt nertill
20180802_164418.webp

I dag startar dagen mulen igen och dessutom rejalt kyligare med 20*C som maxtemperatur. Egentligen skulle jag ge mig ut och spara nar det inte ar sa varmt, men jag har inte tid i dag. :cautious: I gar gick jag med en stor troja halva dagen ... trots sol och 27*C eller mer en stor del av tiden.:p
Oh well ... Vi har 3, nastan 4 manader att trana in det vi behover for sparning innan nasta tavling. Det ar bara ganska hopplost med IPO spar nar det ar sa har torrt. :meh:

Usch vad tråkigt att höra :(

Har en vän 24 år som blev diagnostiserad i vintras med MS. Fruktansvärt jobbigt.

Fick ett efterlängtat samtal igår från en nära vän i Norge. Vi har inte hörts av "ordentligt" på över ett år så vi hade en del att ta igen. Visade sig att hon har diagnosticerats med MS, 28 år gammal. :cry: Fyfan.

Varför tycker ni det är så hemskt? Tänk på att det endast är skräckhistorier man får höra om.

Har själv MS sedan 03 och jag arbetar heltid mm mm.

Dagens bromsmedicinerna är bra.

Blev lite lätt galen nyss. En stylist behövde frilagda bilder så jag mailade hela kollektionen. Då återkommer hen och tycker att JAG ska välja ut villa grejer som ska med i reportaget. Kort och gott alltså göra hens jobb :meh:

Konstigt.. Jag är asmycket varmare än sambon trots att jag försöker kyla mig. Min panna är som om jag har feber. Jag har INTE feber. Men så här har det varit sen det blev varmt i sommar. Undrar varför jag är så mycket varmare om vi rör varann och jämför.
Jag satt nyligen på ett tåg som ac inte fungerade på. Det var galet varmt i vagnen. Det var fascinerande att se hur olika folk reagerade (synligt) på värmen. Vissa var högröda i ansiktet och synligt svettiga. De suckade o stönade också. Vissa var bara lite lätt blanka i pannan. Sen fanns det ett par personer som var väldigt ljusa i hyn, dvs ej varma/röda och tillsynes fullständigt oberörda av värmen! Spännande var också att det inte fanns ngn koppling till kön eller kroppsstorlek eller ngt annat synligt. Så jag undrar vad det är som styr hur vi reagerar på höga temperaturer.

Jag satt nyligen på ett tåg som ac inte fungerade på. Det var galet varmt i vagnen. Det var fascinerande att se hur olika folk reagerade (synligt) på värmen. Vissa var högröda i ansiktet och synligt svettiga. De suckade o stönade också. Vissa var bara lite lätt blanka i pannan. Sen fanns det ett par personer som var väldigt ljusa i hyn, dvs ej varma/röda och tillsynes fullständigt oberörda av värmen! Spännande var också att det inte fanns ngn koppling till kön eller kroppsstorlek eller ngt annat synligt. Så jag undrar vad det är som styr hur vi reagerar på höga temperaturer.

Det är spännande. Jag blir jättevarmt och mår apa men det syns inte.

Ja, det där är intressant.

Jag fryser ju normalt större delen av året och kan gå i dunjacka då andra har t-shirt.
Jag svettas i stort sett aldrig om jag inte rör mig. Det syns inte på mig att jag är så varm. Men känner man på mig känns jag feberhet nu. Och nu har jag faktiskt svettats senaste tiden. Men det verkar inte direkt kyla ner.
Jag är blek rödtott.

Min pappa är min motsats. Han blir lätt varm och svettas. Och blir brun, har svart hår och grönbruna ögon. Hade vi inte haft samma knotiga knän som hela hans sida har hade jag gissat brevbäraren. :laugh:

Sambon skulle göra lite att äta tidigare. Så skulle jag laga middag sen.
Kommer ner och människan har gjort pytt i panna, med ägg, pannbiffar(som var kvar från igår), sallad etc.
Jag orkade typ en tredjedel av den portion han lagt upp åt mig. Fattar inte att det är jag som är fet av oss. Jag äter betyyyydligt mindre och tränar mer. Och är yngre. Gubbjävel!

Varför tycker ni det är så hemskt? Tänk på att det endast är skräckhistorier man får höra om.

Har själv MS sedan 03 och jag arbetar heltid mm mm.

Dagens bromsmedicinerna är bra.

Jag förstår att det är olika, men nog kan jag tycka att det är okej att känna att det ändå är jävligt? Hon klarar inte av att jobba i nuläget, är sjukskriven hundra procent och kommer nog inte kunna komma tillbaka till gamla jobbet.

Sitter och väntar på hovslagaren. Han skulle komma sent ikväll, jag undrar hur sent.. Jag ska upp tidigt imorgon. Nåja, han kommer när han kommer och han klarar sig på egen hand. Så blir det för sent kan jag gå och lägga mig.

Jag förstår att det är olika, men nog kan jag tycka att det är okej att känna att det ändå är jävligt? Hon klarar inte av att jobba i nuläget, är sjukskriven hundra procent och kommer nog inte kunna komma tillbaka till gamla jobbet.

Allt beror på vilken sorts MS det är. Det finns flertal olika.

Jag har själv varit sjukskriven heltid i 4,5 år innan jag började arbeta igen.

Jaha...då har jag beställt en ny köksassistent :) ! I slutänden blev det samma märke som den gamla trotjänaren, nämligen en Bosch. Det som jag uppskattade med beskrivningen av maskinen är att den verkar kraftfull och enkel utan en massa finesser. Den kan knåda hyfsat stora degar och den kan vispa - det är precis det jag behöver :) ! Däremot känner jag mig tveksam till om denna också kommer att hålla i 45+ år.......

Jag satte trots allt upp lite mer tapet idag. Sen tänkte jag gå en promenad men i stället fick jag ett ryck och tog fram stegen. Mina två lönnar vid infarten behöver beskäras för det är en som beskurit dem förr, men den snubben visste inte vad han gjorde, så de ser gräsliga ut.

En granne kom förbi och vi pratade lite. Hon hävdade att bästa tiden att beskära lönnar är i november, för det har en arborist sagt till henne. Själv anser jag att det är för fuktigt i november och att bästa tiden är nu. För trädet alltså. För den som beskär är det lättast när trädet är avlövat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat