Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har 30 grader utanför fönstret nu, i skuggan.
Morsan och syrran har åkt till Arlanda, de ska ju flyga till Turkiet idag. Men planet var visst försenad i 1½ timme drygt...
Har hämtat ut paket på Ica, köpte lite plocksallad till utflykten i morgon. Ska åka till Siggeforasjön då med samma grupp som igår. Kanske ska bada lite. Första gg jag badar i en sjö på typ 12 år minst:o Hoppas på att det inte blir lika varmt då bara, iaf inte i luften...:(
Ska snart sätta igång att laga middag till mig och farsan

Känner mig så jävla nöjd med mig själv. Håller på och lär upp en nykomling på jobbet, en otroligt(!) trevlig person som det går lätt att prata med om typ... allt.

Idag hamnade jag att berätta om hur jag förut tyckt att det var jobbigt med människor i grupp och även hur jag tyckt att en kollega varit lite obehaglig/läskig och hur jag jobbat med det. Inser hur enorma framsteg jag gjort på den sidan och det känns så otroligt skönt! Dessutom är jag otroligt glad åt att jag tidigare bestämde mig för att lägga obehagskänslorna åt sidan när det gällde kollega, för just den kollegan visade sig sedan vara jättetrevlig, hjälpsam och dessutom med en fantastisk humor. Åh så jag skrattar varje gång vi pratar nu och så glad jag blir av att komma till jobbet och se den kollegan på morgonen. Den personen har verkligen visat sig vara en fantastisk person, men så otroligt lätt jag hade kunnat missa det om jag inte bestämt mig för att jobba med mentala små spöken.

Idag blev det tapet. Inte klart, Men vi kommer inte längre förrän trappen är färdigmålad.

20180801_170127.webp

Klev precis ur duschen, är redan svettig igen. De utlovade 11 mm regn som skulle komma i princip uteblev. Det kom en skur men inga 11 mm. Och jag som köpt en tunna till. Nåja det kommer regn förr eller senare.

Jag var en sväng till Colorama och trodde jag skulle få med mig färg därifrån då jag trodde mig veta vad jag skulle ha. I stället fortsätter jag att grubbla vidare på nya frågor. Varför ska det vara så svårt att köpa färg?

Jag tror precis att den gamla ärvda köksassistenten gav upp.... :( Hörde ett mystiskt pysande ljud och sedan såg jag även lite rök, innan vi hann fram och dra ut den. Svårt att veta vad man ska ersätta den med bara...... Men det måste jag ju annars blir det inga fler bullar!

Ligger i sängen och tittar på tv. Knäet bråkar lite med mig idag och har gjort de hela dagen . skönt med snart semester

Låter ju helt grymt bra ju @Red_Chili ! :banana:

Jag sitter och lökar i soffan. Haft en aktiv dag i värmen. Plåtade ett samarbete idag och är alltid svårt att styla ett plagg som inte är ens stil men få det att funka liksom. Det blev iaf ett ok resultat och nu är det ute på blogg/Instagram.

Skrattade så mycket åt min fotograf idag. Han såg liksom taggad ut och jag bara ”värst vad du verkar på bra humör idag”. Han utbrast ”jo förfan det är min primetime nu liksom. Parningssäsong liksom”.
Tog ett tag innan jag fattade att han pratade om Pride :rofl:

Låter ju helt grymt bra ju @Red_Chili ! :banana:

Jag sitter och lökar i soffan. Haft en aktiv dag i värmen. Plåtade ett samarbete idag och är alltid svårt att styla ett plagg som inte är ens stil men få det att funka liksom. Det blev iaf ett ok resultat och nu är det ute på blogg/Instagram.

Skrattade så mycket åt min fotograf idag. Han såg liksom taggad ut och jag bara ”värst vad du verkar på bra humör idag”. Han utbrast ”jo förfan det är min primetime nu liksom. Parningssäsong liksom”.
Tog ett tag innan jag fattade att han pratade om Pride :rofl:

Såg på insta och tänkte att snittet på klädplagget inte kändes du.
Men du fick till det rätt bra iaf måste jag säga.:up:

Det har varit för varmt att sova. Så jag fastnade i att glo på dans-klipp på insta. Måste snoka upp ett program massa av klippen kommer från. Så sjukt duktiga dansare! Tårarna bara sprutar pga så vackert.❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka