Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett efterlängtat samtal igår från en nära vän i Norge. Vi har inte hörts av "ordentligt" på över ett år så vi hade en del att ta igen. Visade sig att hon har diagnosticerats med MS, 28 år gammal. :cry: Fyfan.

Sitter i väntrummet på vårdcentralen och väntar. Är 30 min tidig.. Nåja bättre att vara i tid än tvärtom.
Ska bli intressant att se vad läkaren säger den här gången..

Frisk luft ute! Igår efter åska och regn var det som en varm, våt filt ute och inne. Otroligt skönt!
Tvättmaskinen jobbar och jag ska fixa vidare här hemma. Så rida ikväll.
Men först frukost.
Precis - helt underbar luft idag :) ! Trots att vi inte hade vare sig regn eller åska igår (eller, nja, jag hörde muller på LÅNGT avstånd någon gång på kvällen). Har lekt med kattungen och fixat med hästarna och ska snart gå en promenad med hunden..... :)

Fick ett efterlängtat samtal igår från en nära vän i Norge. Vi har inte hörts av "ordentligt" på över ett år så vi hade en del att ta igen. Visade sig att hon har diagnosticerats med MS, 28 år gammal. :cry: Fyfan.

Usch vad tråkigt att höra :(

Har en vän 24 år som blev diagnostiserad i vintras med MS. Fruktansvärt jobbigt.

På jobb och det är inte tokvarmt.. Dock kan jag inte svara på vart huvudet mitt är någonstans.

Helt jäkla off första dagen tillbaks och få inget vettigt gjort :D

Sitter mest och planerar för in sadelkammare och hur i hela friden jag ska få plats med allt. Tillbringat dagarna 3 med att måla den så nu är den jättefin (ok på håll i alla fall :rofl: ) och vill inte riktigt ha in allt i den igen

På jobb och det är inte tokvarmt.. Dock kan jag inte svara på vart huvudet mitt är någonstans.

Helt jäkla off första dagen tillbaks och få inget vettigt gjort :D

Sitter mest och planerar för in sadelkammare och hur i hela friden jag ska få plats med allt. Tillbringat dagarna 3 med att måla den så nu är den jättefin (ok på håll i alla fall :rofl: ) och vill inte riktigt ha in allt i den igen

Jag spelar ”sommaren i city” på repeat och sjunger med. Risken finns att min kollega snart mördar mig :rofl:

Jag tror precis att den gamla ärvda köksassistenten gav upp.... :( Hörde ett mystiskt pysande ljud och sedan såg jag även lite rök, innan vi hann fram och dra ut den. Svårt att veta vad man ska ersätta den med bara...... Men det måste jag ju annars blir det inga fler bullar!
:(

Har en från Electrolux som ligger 1000 kr klassen den funkar bra att baka bröd och bullar med. Dock är bunken liten så kan max använda en halv liter vätska.

Tiden går så långsamt när man sitter på jobbet och det är stendött här, och man ska på spa + middag om 1 h och det känns som ett dygn. Speeeeeda upp då!

Jag har äntligen fått tummen ur och bokat en synundersökning, det tog ju två sekunder ^^. Heja. Ville boka en tid på gyn också, laddade som sjutton för o våga ringa, tycker det är så pinsamt, men så hade de sommarstängt! SUCK!

Lagt ut en annons att jag söker medryttare. Hoppas någon nappar! Vore kul med lite sällskap och avlastning. Min ena häst kan vara rätt svår så innan man lärt känna henne kan det bli besvärligt.

Jag har äntligen lyckats få i mig frukost. Noll aptit iom värmen.
Nu mer jobb med fläkten och Vovvi Brevpress som obligatoriska måsten för kontorande.

Äsch.. Fick mail att jag inte gått vidare i processen om ett helgjobb. Typiskt. Trodde jag skulle få komma på intervju i varje fall. Fick dessutom veta att det var 9 sökanden och jag gick inte vidare. Knappast nån självförtroendeboost :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka