Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar religöst på två olika podcasts som båda bygger på er intervjuformat, dvs programledare frågar gäst. Nu lyssnar jag på hur programledare 1 intervjuar programledare 2 och jag har riktiga problem med att skilja på vem som är vem. De har olika dialekter och röster men jag är så van vid att båda är den som ställer frågor att jag får problem att urskilja vem som intervjuar vem. Mycket märkligt :confused:

Jag satt nyligen på ett tåg som ac inte fungerade på. Det var galet varmt i vagnen. Det var fascinerande att se hur olika folk reagerade (synligt) på värmen. Vissa var högröda i ansiktet och synligt svettiga. De suckade o stönade också. Vissa var bara lite lätt blanka i pannan. Sen fanns det ett par personer som var väldigt ljusa i hyn, dvs ej varma/röda och tillsynes fullständigt oberörda av värmen! Spännande var också att det inte fanns ngn koppling till kön eller kroppsstorlek eller ngt annat synligt. Så jag undrar vad det är som styr hur vi reagerar på höga temperaturer.

Visst ar det interessant hur olika vi ar. :D Jag har dock slutat forundra mig sedan min Paso Fino och mitt Hollandska Halvblod gick i samma hage I Florida och South Carolina. Pa sommaren gick Paso Finon och betade mitt i solen utan att bli svettig och halvblodet stod i skuggan medan svetten ran nerfor kroppen ... och pa Vintern fros Paso Finon sa han skakade for det minsta lilla medan jag aldrig sag halvblodet frysa. :p :p

Förbereder allt på jobbet innan jag går på 3 veckors semester, tvättar , visar , förklarar . ser till så allt är snyggt och prydligt . Och att dom har medel till bilarna (bilrecondare). Ska prata med cheferna på det företag vi samarbetar med att nu går jag på semester

Varför tycker ni det är så hemskt? Tänk på att det endast är skräckhistorier man får höra om.

Har själv MS sedan 03 och jag arbetar heltid mm mm.

Dagens bromsmedicinerna är bra.

På min vän som redan har svåra smärtor och svårt att gå tycker jag det är tragiskt. Likväl som jag tycker det är hemskt när någon insjuknar i diabetes trots alla hjälpmedel som finns idag.

men du har rätt självklart tänker man automatiskt på de värsta fallen mm och så är ju inte riktigt verkligheten.

Min vän är glad över att ha fått en diagnos för gå runt och ha så ont utan att veta varför mm var ruggigt knäckande.

Har besök av släkting och sitter nu och försöker hitta på mat till idag.
När det bara är jag så kan jag äta samma sak flera gånger. Men nu försöker jag upprätthålla nån sorts image av att vara "matmamma". Går sådär.......

Grönsakssoppa kanske. Om jag kan hitta på nåt sätt att inte göra den för menlös.

Borde jobba men kommer på 99 000 andra saker att göra

Som att shoppa ridbyxor. Ska ta lunchen till att åka up till hästsportaffären.

Då det goda humöret lyser med sin frånvaro känns det mest som ett onödigt utlägg. Mina "gamla" ridbyxor höll i 2 år men har nu släppt i sömmar och gett mig lite nya hål- Surt

Har besök av släkting och sitter nu och försöker hitta på mat till idag.
När det bara är jag så kan jag äta samma sak flera gånger. Men nu försöker jag upprätthålla nån sorts image av att vara "matmamma". Går sådär.......

Grönsakssoppa kanske. Om jag kan hitta på nåt sätt att inte göra den för menlös.
Lite sambal brukar kunna ge det där lilla extra i en lite menlös soppa. Inte så mycket så det blir starkt utan bara en liten aning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.