Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte hoppa i bilen och åka och kika på en loppis som har en del böcker. Av någon anledning har jag missat böckerna när jag har varit där. Man vet ju aldrig - de har kanske någon rolig kokbok/bakbok :) ! Sedan är jag lite på jakt efter ett rånjärn också. Till ett vettigt pris. Vilket är max ett par hundralappar.

Konstaterat att jag rider ikväll. Efter åskan som ska komma i em.
Funderar på vad som kan göras på dan utan att flyta bort. Så mycket som behöver fixas men jag ska orka i värmen med. Kanske få tummen ur och skura ur frysboxen i källaren, där är det svalt.
Ser fram emot lite normalare temperaturer nu.

Här är det framför allt otroligt fuktigt! Redan vid kl 5 (när jag var ute halvt i sömnen och matade hästar) så var det riktigt, riktigt kvavt......
Inte speciellt fuktigt här men bor istan. Nu laddar jag för tävling. Som tur är ska de bara hoppa en klass. Det skulle kunna bli en mardröm att tillbringa hela dagen på en tävlingsplatsen i dag SMHI säger 33-34 :eek:

Inte speciellt fuktigt här men bor istan. Nu laddar jag för tävling. Som tur är ska de bara hoppa en klass. Det skulle kunna bli en mardröm att tillbringa hela dagen på en tävlingsplatsen i dag SMHI säger 33-34 :eek:

Bor också i stan och det är extremt duktigt här, varit så senaste veckan. Det rinner liksom från kroppen och det har aldrig hänt mig, inte ens utomlands.

Kommit hem från jobbet. Duschat. Sitter med ett glas vin. Sambon är på jobbet ikväll, slutar runt kl 21-21.30 nånting...

Haha, så kul när nån ringer och frågar om ridturerna. Vi har en morgontur och en em-tur. Så frågar de på telefon efter att man själv frågat vilken tur de är intresserade av; "ahh.. vilken tur är bäst? Morgon eller em?" Och man själv tittar bland bokningarna för det datumet dom tänkt och man ser att det redan är 2 inbokade på morgonen men 7 inbokade på em. "Yea, morning tours are always better at the beach, the water is smooth and yea, definitely morning if you ask me"
"Ok, book us in for morning then" :D

Ärligt talat, båda turerna är bra på sina sätt!

Såå klibbigt här också!
Nu regnar det dock :love: så förhoppningsvis ger det med sig snart.
Hade gärna fått åska ordentligt också, så det rensar upp lite i luften..

Kl 11 är det 32 grader i skuggan här...
Har tagit en kall dusch och ska efter lunch bege mig till äldreboendet med lite gott till personalen.
Därefter ska jag inventera höstgarderoben (yes längtar typ ;) ) däregter hå på ansiktsbehandling och göra lashlift. Avslutar dagen med att plåta till bloggen.
Fullt upp idag!

Varmt idag igen, 32 grader. I solen betydligt varmare.
Jobbat hittills idag med många mindre vattenpauser. Nu vill jag bara sitte inne under AC:n med nått kallt.
Ska på föreläsning ikväll. Hoppas det ger nått.
Mitt huvud är verkligen skållhett, skulle säkert kunna steka ett ägg lite långsamt på det :crazy:

Jag tyckte att det var ganska behagligt ute idag, gissade på 24-25 men visade sig vara 31. Iof badade vi med 38 gr i poolen så det var inte så konstigt ändå kanske :p

Kul jobbdag. Jag har en ny jobbdator men jag har knappt några program installerade och bara webbmejl. Jag har cirka 10 mejladresser som jag då måste logga in på en i taget. It-killen som ska hjälpa mig att få igång den nya burken är på semester. Så jag sitter här och ska jobba men har inte fungerande verktyg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka