Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mycket byggt idag. Eller, inget som syns i alla fall. Lite målning och sånt som vi måste vänta på att det ska torka innan vi kan fortsätta. Vi åkte och badade istället.

Det ar en lite besvarlig dag i dag. Mitt invartes brock ar superjobbigt, formodligen ar magsacken inflamerad och kanslig sa det gor ont. I dag gor det ont om jag ater och om jag inte ater:down: Sa var det i och for sig i gar ocksa, men allt kanns lite varre i dag mitt i besvikelsen att vannerna inte kommer.:cautious: Jag ringde just och fick lakartid till i eftermiddag sa forhoppningsvis blir det battre efter att jag traffat lakaren.

Jag åkte till sjön och doppade mig. Sen fick jag sällskap av en snygg hund med snygg husse :angel:. Det blev ett till dopp när de åkt då jag började känna mig lite krispig där jag satt i solen. Det finns inte riktigt någon bra sittplats i skuggan här.

Vi skulle åka till stan och titta på fiskar, en köpa en bakgrund till akvariumet, men bara det. Vi kom hem med tre fiskar och en bakgrund :angel:

Är helt slut efter dagens utflykt. Var lite väl varmt att traska runt i stan och slottet. Har bränt mig också, så jag är knallröd på armar och hals.
Väl hemma har jag ätit middag - Lax. Men har dålig matlust nu på värmen.
Gjort vb hos corys barnen, de växer. Och fyllt på vatten i ett kar, det dunstar nu i värmen.
Ska natta firrar snart. Sedan kvällsfika och Skansen.
I morgon åker morsan och syrran till Turkiet, och är borta en vecka. Så jag får ta hand om hela zooet då, både hund, katter och akvarium

Jag är sjukt trött idag. Jobbat fram till em då sambo med energi som en iller på speed kom hem. Vi drog och åt pizza. Där dog min energi totalt. Jag har suttit som ngt dimmögt kolli medan han har låtit konstant i 3 h när vi sen åkte och köpte en gräsklippare. Så nu är han skitlycklig ute och klipper gräsmattan.
Sjukt skönt med en som älskar klippa gräs, skotta snö etc!
Varsågod, liksom..

Nu har jag gjort något som jag är förbannat kluven till, men det var oundvikligt.
Jag har tightat till min filterbubbla. Bland den stora, spretiga och heterogena mängd vänner och bekanta jag har på FB, finns det ett antal med världsbild och samhällssyn som ligger långt ifrån min egen. Det sammanfaller med att det som de personerna nästan uteslutande delar är agiterande inlägg från långt ut på högerkanten. Nu har jag till slut o-följt dem, slipper se skiten de delar och slipper få stresspåslag och arytmier över hur in i h-e korkade, trångsynta och obildade folk kan vara som jag nånstans ändå räknar till mina vänner. Jag orkar helt enkelt inte längre argumentera emot hela tiden.

Och för att förtydliga - det är egentligen inte åsikterna som sådana som var utlösande. Det är att de kanaliseras genom ett kontinuerligt vidaredelande av serieproducerade inlagor och memes, istället för att uttrycka sig med egna ord. Jag ser inte på långa vägar det mönstret från vänner med sympatier och engagemang i andra politiska riktningar, inte alls. (Historiskt är det ju dessutom symptomatiskt för de svenska fraktionerna på yttersta högerkanten; att robotmässigt tapetsera hela stadsdelar med "sanningssägande" klisterdekaler.)

Det hade känts bättre att säga att jag oförtrutet argumenterar emot dumheten och fyller i okunskapen när den dyker upp, men glaset rann över.

God morgon.
Börjar vända tillbaka dygnet inför nästa vecka, då vankas det jobb. Drömt att jag var på första arbetsdagen och hux flux från att vara sommarväglag blev det vinterväglag och en utlandstrailer körde fram, å typ blockerade mig för den visste att den inte skulle komma fram. Nu minns jag ej hur det slutade, men jag tror jag kom därifrån på nått sätt utan att behöva vänta allt för länge.
Sen vaknade jag innan klockan ringde också. Kroppen, börjar du känna av att vi snart ska jobba igen, hmm? 🤔

Äsch hur svårt kan det vara? :D Säger vegetarianen som inte ens kan skära fisk.
Det borde finnas nåt på Youtube, allt finns på Youtube.

Sant. Allt finns pa YouTube. Nu kan vi alla gora allt. :angel::D
Eller @Mirre , forklara dilemat for jagaren och om hjalp :p:cool:

Och har ar det dags att fundera pa att ga isang. Jag har nu diskuterat klart med stallagaren dar jag har min hast ... och kompisen som jag tranar hund med och dagen ar slut.
G'natt alla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka