Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte sova och tänker bara negativt. Det är som om jag måste ta igen allt negativt jag missat medan jag var på resa och allt var positivt.

Det här är inte kul.

Fick e-post igår från vår real estate agent där det står att vårt hyreskontrakt går ut 10 sept och efter det om vi vill förnya kontraktet blir det månadsvis = inget alternativ för oss.

Vi har bott här ett år nu och betalat hyran punktligt, huset har alltid varit städat och fint. Tidigare i år blev trädgården lidande (bl a pga min sambos ryggskada och att jag jobbade 6 dagar/vecka) vilket vi fick synpunkter på och nu åtgärdat.

Dom säger att anledningen till nya kontraktet är att huset är till salu och då om någon vill köpa det så ska de kunna flytta in snabbt.

Huset är ungefär 100 000 dollar överpris. Det har varit till salu i 4 år utan att någon velat köpa.
Under det året vi bott här har vi haft 4 personer här som tittat på det....

Vi är glada att signa 6 månader men absolut inte månad till månad. Vi vill ju ha nån slags säkerhet med.

Irriterande

Vi fick faktiskt regn rätt länge idag. Underbart att cykla till stallet i varmt sommarregn!
Pålle fick en körare i ridhuset. Skönt med ett ställe som sköts. Underlaget alltid lagom fuktigt och sladdas ofta.
Älskade häst! Som jag saknat Våra träningar när jag inte hunnit. ❤️
Vi har också fått nya ÅF:ar idag med. Jättekul!

Andra gången på några dagar som jag sov till åtta. O_o Jag blir alltid lika chockad när jag vaknar och tittar på klockan.

Kollade prognosen. Som säger 15-20 grader nästa vecka. Inser att jag kommer frysa!
Ingen risk att frysa idag dock. Ska rida nu medan det går.

Jag är på en camping. Det är f-n scary. Jag förstår inte hur man kan stå så här på samma plats i flera dagar. Särbon blev genast tillsagd att han parkerat fel i rutan vi har fått tilldelad :D Det var en lätt full göteborgare som lekte campingpolis. Jag tror särbon kan ha gett honom en blick för han drog sig tillbaka snabbt med ett konstaterade "men ni kanske inte ska ha ut markisen" :rofl:

Edit: Kan tillägga att särbon parkerade enligt instruktion från personalen...

Jag är på en camping. Det är f-n scary. Jag förstår inte hur man kan stå så här på samma plats i flera dagar. Särbon blev genast tillsagd att han parkerat fel i rutan vi har fått tilldelad :D Det var en lätt full göteborgare som lekte campingpolis. Jag tror särbon kan ha gett honom en blick för han drog sig tillbaka snabbt med ett konstaterade "men ni kanske inte ska ha ut markisen" :rofl:

Edit: Kan tillägga att särbon parkerade enligt instruktion från personalen...
Flera dagar??? Det finns ju de som hyr plats årsvis och återkommer till sin husvagn sommar efter sommar efter sommar efter sommar efter sommar....... :crazy::D Då har de oftast byggt upp ett helt litet landskap kring husvagnen också med trädäck, staket, trädgårdstomtar, lyktor, osv...... Inte riktigt min grej, nej....... :p

Flugor.... :wtf: Hur många jag än slår ihjäl så surrar det alltid minst två stycken runt mig..... :yuck:

Och hunden hatar mig för han är gräsligt rädd för flugsmällare....
(och helt apropå ingenting, men jag säger egentligen flugSMÄCK. Men det verkar vara FEL... :nailbiting::D)
Jag säger också flugsmäck så då är vi åtminstone två som säger fel då ;):D

Sitter i ett iskallt lagerkontor och prismärker väskor och axelremmar.

AAEBF80E-F92D-43CB-B16A-72B5F0FB6508.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka