Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det knackade precis på en man som frågade efter en nyckel. Jag stod som ett frågetecken, vadå för nyckel? Ja, till huset svarar han. Nää det tror jag inte.
Vi diskuterar en stund, han ger sig inte utan går på om att han ska ha en nyckel.
Till slut klämmer han ur sig att han ska till det vita huset på vänster sida för att hämta en nyckel.

Jag bor i det gula huset på höger sida :meh:

:rofl: :rofl: :rofl:

Det blåste satan och åskade länge här utan regn. Men nu småskvätter det lite iaf.

Vovvi och jag kontorar. Mannen som bodde här innan oss skulle ha tömt ladan och marken runt den på sina saker vid månadsskiftet som nyss var. Nu skällde vovvi till och gubben körde förbi med ett litet släp med 2 stolar och ett bord. Blir nog så att hyresvärden får tömma och skicka faktura till farbrorn. Nu har han haft x antal månader på sig.

På min vän som redan har svåra smärtor och svårt att gå tycker jag det är tragiskt. Likväl som jag tycker det är hemskt när någon insjuknar i diabetes trots alla hjälpmedel som finns idag.

men du har rätt självklart tänker man automatiskt på de värsta fallen mm och så är ju inte riktigt verkligheten.

Min vän är glad över att ha fått en diagnos för gå runt och ha så ont utan att veta varför mm var ruggigt knäckande.

Hoppas din vän får rätt hjälp nu när denne fått diagnos.

I mina ögon har ni diabetiker en värre sjukdom än vad jag har.

Känner mig som en gammal tant :( Har precis konstaterat att flera av kollegorna (som ser utan tvekan vuxna ut) är flera år yngre än mig. Och här sitter jag i en soffa, äter choklad och är allmänt gammal och tråkig.

Frågade precis en kollega med underbar klädsmak om hon vill följa med mig på shoppingrunda någon gång, för jag har ju verkligen ingen klädstil alls, ingen fantasi och är för feg för att prova något som inte är shorts och basic-linnen... Hon tyckte att det lät jättekul :banana: För första gången.. typ någonsin, så ser jag faktiskt fram emot att ta mig till klädaffärer. Ska försöka åka med öppet sinne och prova allt som hon föreslår.

Jag har lyckats skapa lite dramatik i grannskapet då jag beskar en av lönnarna och gjorde mig illa då en gren slog mot mitt lår så blodvite uppstod. Fjollig som jag är blev jag yr i skallen och fick klättra ner och sätta mig på marken, men när det inte gav sig så fick jag lägga mig ner. Så där låg jag vid vägen med näsan i vädret. Efter en stund reagerade förbipasserande som hämtade vatten till mig och förbandsmaterial.

Nu har jag kommit in och ska lägga mig ner och vila och tycka att jag är duktig som överlevde.

Har haft migrän inatt och fick det inte att släppa förrän i 8 tiden i morse så jag har varit susig i kupan hela dagen .Tar fan flera dagar att komma i form igen

Jag vaknade just av en mardröm. Trodde jag blivit för gammal för sånt men icke. Den var fruktansvärd, drömde om en film som var gjord för att vara obehaglig. Så jag var liksom "i" allt jag själv undviker att kolla på pga obehagligt. Nu är jag övertygad om att onda andar följt mig hem och kan därför inte släcka och somna om. Så typiskt, första dagen på länge man lyckas somna innan 22 och kunde haft en hel, god natts sömn framför sig. Fattar inte varför jag drömde otäckt idag.

Sitter och försöker skriva lite, ska nog försöka ge mig på att göra klart dieseltanken idag. Sen framöver väntar vaxning av personbil, blergh..

Sådär ja, äntligen färdig. Nu pallar jag inte mer och det duger för mig även om det inte blev perfekt. :)

805D255C-12C2-440C-96F9-8F9F0D37A259.webp

Å vad segt det är på denna sidahelt omöjligt att följa trådarna når det hänger he la tidentill och med segar än vanligt :down:
DRIcker iaf kaffeprodessorn och en ut i ut b på konsert strandenutsäkta stavfel men detta äta ju löjligt h ur segra det f års gp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka