Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar nastan 8 am och det ar snart dags att starta en dag igen. Jag ar seg i dag ... och da mina hundar "speglar" min energi niva far jag nog satta i mig en kopp kaffe till innan jag gar ut och tranar.:angel: Vi ar alla segare an vanligt i den har varmen.

Idag mår även jag kass av värmen. Här glömt att dricka tillräckligt. Men det är bara andra gången på hela sommaren som jag påverkats negativt. Annars har jag mått toppen. :up:

Vi ägnar en stund per dag åt renovering av mammas hall. Idag har vi spacklat och slipat. Och spacklat. Och pysslat med ett par speciallösningar. Vi gör framsteg. :up:

Har suttit i ett kallt lager och packat upp massa snygga väskor hela dagen idag. Blev lite av en chock att komma ut!
När jag kom hem var jag tvungen att öppna dörren till trapphuset för att dra in lite ”kyla” därifrån. Träffade på grannen som gjorde samma sak och blev inbjuden på en iskaffe. Trevligt!
Sen ringde telefonen och de undrade om jag kunde jobba som ledsagare lördag-söndag. Hakade på det så nu blir det helgjobb!

Jag fick en ursäkt av Postnords kundtjänst idag. DE hade gjort fel..... Plötsligt händer det.... :up:;)

(De hade lagt moms och avgift på en försändelse från utlandet som var en födelsedagspresent (tydligt märkt "gåva"), och som inte var i närheten av gränsen för när man måste betala moms på gåvor).

Jag kyler mig med en fryst hamburgare efter en iskall dusch ;)

86B05C5F-F4C9-4C23-9D62-04F2A5161628.webp

Hållt på en dryg timme ute nu och är ungefär lika fräsch som en sill som råkat hoppa lite högt och landat en bit upp på land och liksom ålar sig tillbaka mot vattnet.
Dricker saft med bär från förra hösten :up:

Blev molnigt och blåsigt här, alla trodde att det skulle bli regn men molnen fördbann lika fort igen utan en droppe regn

Jag har fått in en en summa pengar på mitt konto märkt ”privat utl”. Vad kan det tänkas vara? Nån som har ngn idé? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka