Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har landat i Vaggeryds kommun. Det är fortfarande lite väl varmt i luften så jag fick ångra att jag dragit på mig ett par tunna byxor för natten.

Får ringa vc i morgon om getingsticket :meh:
Svullen från halva underarmen upp till armhålan. Har kortisonsalva modell starkare på ändå. :turd:
Så tröttsamt!

Nån som har problem med att kylen bildar frost/is längst in? Misstänker att värmen är boven, när man öppnar kylskåpsdörren? :cautious:
Vill samtidigt inte ha för låg temperatur.... Kaos.

Nån som har problem med att kylen bildar frost/is längst in? Misstänker att värmen är boven, när man öppnar kylskåpsdörren? :cautious:
Vill samtidigt inte ha för låg temperatur.... Kaos.
Vi har det.
Kan inte ha något ligga mot väggen sas för då fryser det. Händer att det gör det även om det ligger en bit ifrån väggen. Nu verkar vi dock ha hittat rätt inställning för att det ska hålla en bra temperatur. Hoppas det håller sig så nu

Det komiska/sorgliga idag (egentligen igår)var väl när mamma gick ut och tyckte optimistiskt att det kändes svalare än tidigare på dagen. Jodå, bara det att det var 34 grader (i skuggan!) tidigare och när hon sa det så var det 32 grader.
Jodå liiite svalare.. :cautious:

Jag ligger nu i sängen med fönstret öppet (haft det öppet hela kvällen och natten) och det är 19 grader ute. Jag kan nästan inte ha på mig det tunna täcket ändå. O_o

Jag har haft middag har for nagra kompisar ... med barn. :nailbiting::cool: Det var himla kul.
Ett par av barnen var mycket "adventures" och nar jag fragade om de ville ha grillad kyckling, kyckling nuggets, eller vild lax valde de vuxen maten med lax, blomkals ris, och mango salsa. :cool: Det var verkligen kul att hora deras konversation ... efter detta, sa de, tankte de minsann alltid ata vuxen maten som var mycket godare an det som vanligtvis erbjuds barnen. En liten tjej var klart upprord pa sin mamma och ansag att hon blivit forfordelad i "hela sitt liv" (8 ar) och inte tydligt nog fatt veta hur mycket godare "vuxen maten" ar. :rofl:

@tornblomma barnen i dag var stora nog att sitta med och ata och vi kunde alla ha kul, om an lite barnsliga, konversationer runt bordet ... sedan sattes en barn film pa pa TVn i ett annat rum och barnen fick efterratt och godis (Yes, jag haller mig inte fran att muta andras barn:p) och mer eller mindre instangda dar medan vi fortsatte med diverse djupa vuxen konversationer runt fika bordet. Hundar ... mest diskuterades hundar, traning, och hur vansinnigt ROLIGT vi har nar vi jobbar med dem ... kanske inte den typ av vuxen conversationer du tankte pa.:p
Och ja, det kan handa att jag kanske fatt i mig ett glas for mycket vin ... eller tva. Men kul och gott var det.:D

@sjoberga Ja jag misstänker att det finns ngn charm med det hela annars skulle ju så stor del av befolkningen inte yngla av sig! Det upplevs säkert helt annorlunda från ”andra sidan”. Jag ser bara skrik, stress och att alla vuxna samtalsämnen utbyts mot typ pekböcker och läggtider.
För att inte tala om att man tydligen inte kan ha en åsikt, eller ha rätt om något, för att man inte själv har barn. Min barnskötarutbildning med kurser inom bl a barns utveckling har typ noll relevans :banghead:

Sover med altandörren på nedervåningen öppen under natten.

När jag nu stökat en stund med frukost och morgonläsning hör jag ett diskret prasssel från ett fönster. Där sitter en svartvit flugsnappare och vill ut. Inget vilt flaxande, utan bara lite vingviftande och krafsande.

Jag öppnar fönstret och den tittar, och flyger sedan elegant och behärskat ut.

De är med andra ord precis så nobla som deras frackklädsel vittnar om :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat