Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på hur jag ska spendera dagen. I kväll får jag i alla fall en säng att sova i. Men är det för varmt där sängen står är det inte uteslutet att jag sover i bilen i alla fall :cool:.

Det skulle vara trevligt att hitta en liten badsjö där jag får vara själv.

Försöker röja lite hemma innan värmen kommer för fullt. Sedan ska jag glra så lite som möjligt sitta inne med nerdragna persienner vid min fläkt och läsa. I helgen måste jag vara ute större delarna av dagen. Det ska bli regn på söndag håller tummarna för att det blir så. Då ska jag gå i regnet och njuta :D

Jag tror minsann att jag har början till en liten pumpa :banana:!!
20180727_100930.jpg

Ja satan vad varmt det är! Och främst fuktigt. Jag som aldrig svettas typ är helt klibbig

Jag är ju en riktig fryslort. Men inatt var det för mkt tom för mig. Fick nästan panik till slut.
Provade båda sovrummen, blötte till slut strumpor och en handduk och hade på mig det för kyla.
Tänkte kallduscha och upprepa övrigt ikväll.

Ligger i soffan och tittar på It crowd. Lagom avancerat.

Funderar på vad jag ska hitta på i värmen.
Kanske sy lite? Nää det är för varmt..

Nu har det legat på 33 + gr hur länge som helst här. Den här värmen är outhärdlig :wtf:
Jag älskar vanligtvis värme men nu är det verkligen bara jobbigt.

Vi var precis cm från att krocka :eek:
En klant som kom på att den skulle svänga precis när den är vid avfarten. Så den stannar mitt på vägen med två bilar bakom sig och börjar blinka efter att den har stannat :banghead: Vi fick verkligen tvärnita och hann precis stanna. Tack och lov gjorde bilen bakom oss också det.

Efter en del bilkörning stannade jag och det råkade finnas en borgruin där så jag gick för att titta på den. Bortanför den fanns en sjö och en bänk, så jag hänger där nu. Det är varmt men det blåser lite lyckligtvis.

Något bad blir det nog inte för badkläderna är i bilen 300 meter bort. De är nog fortfarande blöta efter ett tidigare dopp idag.

Jag är ju en riktig fryslort. Men inatt var det för mkt tom för mig. Fick nästan panik till slut.
Provade båda sovrummen, blötte till slut strumpor och en handduk och hade på mig det för kyla.
Tänkte kallduscha och upprepa övrigt ikväll.
En sättet för mig att överleva är att ställa en bordsfläkt på fullt blås - riktad mot sängen. Gärna med öppet fönster bakom :D

Hallo darlings!
Alla hästar har haft semester denna vecka och även nästa vecka (utom min äldre herre som får gå några dagar).
Tiden har bara rusat förbi. Varit i Stockholm och sen varit på närmaste badet och badat. En dag var jag och en till på tippen med transporten för att kasta gammalt skräp som har legat sedan urminnes tider. Svetten har runnit men så himla skönt att bli av med skit.
Sen har jag haft årets första surströmmingskiva.
Vad har jag gjort mer?
Jo röjt på kontoret och jobbat en del där.
Professorn är nyklippt idag och vi är ute mest morgon och sen kvällar. Annars vilar han mest inne och på dan kortare kissvändor.
Läst böcker vilket är så himla kul. Kan sitta i flera timmar.
Röjt färdigt och skurat väggar i den äldre delen av ladan där det i år kommer vara torrhö. En vägg kvar att skura där.
Just nu äter jag glass och dricker kaffe. Ska ta och skura färdigt ladan idag lite senare. Det blir nog bra :)

Jag och min kollega körde till gården innan för de hade varit folk på gården enligt grannen.
Så vi körde dit de är bara de att hans sökare pep så de var bara till att hänga med till brandstationen ! och köra tillbaka sen igen till firman med hans bil

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka