Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nöjd doggo i värmen
20180725_144315.webp

Slösurfar innan min kompis, förhoppningsvis, kommer. Vi ska byta kar i kväll. Från 100 liter till 200 liter, så det blir mkt jobb där
Men fiskarna får det större iaf

Mer gah.
Sitter på händerna för att inte ge mig in i den efterdebatt där djurrättsaktivisterna gör allt för att krama ut det mesta ur den aktion de gjorde hos min vän för ett tag sedan. Rena lögner blandade med propaganda och kränkningar.

Jag blir så ARG :rage::rage::rage:

Kaos! Men tror inte att det är ”värt att ta debatten”. Som min pappa ofta konstaterade: ”det är sällan lönt med dom som ändå inte förstår” ;)

Alltså jag är full av förundran över att folk faktiskt skaffar barn frivilligt. Fattar att de liksom vill det men jävlar, det är ju som ett heltidsjobb. Allt kretsar även kring barnet. De verkar tacksamma om de hinner ta en dusch då och då. Sen går de och lägger sig typ 21.30 helt utmattade (föräldrarna alltså). Jag tycker att det är as-stressigt att äta middag tex när en unge sitter och spontanskriker och hackar med en sked i bordsskivan. Och det verkar orimligt att förvänta sig några längre ”vuxna konversationer” öht.

Sitter och tänker på hur fel vi hade med absen. Nåja ny abskrans fram har jag iallafall fast de var abs givaren bak som spökar. inget vanligt fel eftersom de ligger inut i hjullagret medans dom fram ligger synliga och oskyddade . därför som vi gick på högerfram direkt. ja kan köra med bilen oavsett irriterande felkods lampa som lyser

Alltså jag är full av förundran över att folk faktiskt skaffar barn frivilligt. Fattar att de liksom vill det men jävlar, det är ju som ett heltidsjobb. Allt kretsar även kring barnet. De verkar tacksamma om de hinner ta en dusch då och då. Sen går de och lägger sig typ 21.30 helt utmattade (föräldrarna alltså). Jag tycker att det är as-stressigt att äta middag tex när en unge sitter och spontanskriker och hackar med en sked i bordsskivan. Och det verkar orimligt att förvänta sig några längre ”vuxna konversationer” öht.
Nu har jag iofs barn men bara 1 o han är 18 men nåt mer vägrade jag.

Jag var egentligen för trött efter att slit med höet, men jag svängde ihop lite inlagd gurka ändå. Det tog inte särskilt lång tid och det blev 8 burkar :eek::D ! Herregud vad GOTT det luktar i hela huset av dill, osv. Så smakar gurkorna bara som de luktar så blev de SUPERBRA :D !!
Recept: https://ensmakavkarin.org/2012/09/20/godaste-inlagda-gurkan/
Jag blev så sugen på inlagd gurka efter att ha läst det här inlägget så jag köpte gurka och gjorde halv sats. De är verkligen goda! Nästa år kommer jag att odla västeråsgurka...

Det är så kort period, och ibland är det kanske nyttigt att få uppskatta väldigt enkla saker i livet. Fembarnspappa.

Jag har samma känsla för de som skaffar hundvalpar.

Det har säkert att göra med att man inte riktigt förstår uppsidan med det hela. Och det finns en viss finess med att alla inte tycker lika , även i detta ämne.

Tog mig i kragen och cyklade till stallet och tränade med pålle lite. Vi var lagom uppkäftiga båda två iom värmen.
Nu är jag och Vovvi kallduschade och ska rota fram någon mat. Sambon är iväg några nätter. Så det är första ensamma natten i huset. Lite skönt ändå..:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat