Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast de flesta central ACs are supertysta ... i alla fall innomhus. Da vart sovrum vatter mot norr har vi ACn/varmen avstangd och fonstret oppet pa natterna for det mesta aret runt, det blir mer ljud an ACn ger. (I South Carolina hade vi ett trad utanfor sovrummet med en f*&^b*&^^d mockingbird som startade sitt skrikande super tidigt. Den elandiga fageln hade ocksa varit nagonstans sa ett billarm ingick i hans serenad :banghead:
Tvärtom i mitt hus :) Inomhusdelen förde ett jävla liv men utomhusdelen var tyst (den var en Carrier förresten :) )

Vår AC (luft-luft-värmepump) är också väldigt tyst. Bara ett svagt susande som knappt hörs alls in i sovrummet, och som fungerar som "white noise" för mig.... :)
Det är skillnad, för jag antar att du inte har centralvärme genom ACn utan har element också.
I Florida behövs inga element så man har en central kyla/värmedel som servar alla rum med takventiler som pumpar ut kyla eller värme.

Det är skillnad, för jag antar att du inte har centralvärme genom ACn utan har element också.
I Florida behövs inga element så man har en central kyla/värmedel som servar alla rum med takventiler som pumpar ut kyla eller värme.
Visst är det skillnad. Luftvärmepumpen blåser ju bara ut på ett ställe. Vi hade det system (med takventiler) som du beskriver när vi bodde i Ohio.

Jag har tråkigt! Det är för varmt! Jag har ont! Eländes elände..

Sitter vid symaskinen men viljan infinner sig icke.

Jaha, då är det åter dags att hitta en nattplats, men den vägen jag tänkt åka in på var bommad. Så är det ofta. Det är inte lätt att försvinna och bli osynlig inför natten.

Öländsk solnedgång, med tjeckisk bohemian pilsner.
4925728E-0947-41D7-BF48-2F853926F0F8.webp

Svårare i södra Sverige, lättare ju längre norrut man kommer.
Nu har jag aldrig varit särskilt långt norrut, men det varierar med olika områden. I Småland finns det en del. I Tiveden likaså. Hallandsåsen är hopplös. Slättlandskap går också bort direkt.

Nu har jag efter en del om och men hittat en plats att sova på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka