Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har äntligen tagit tag i den där två små tapetbitarna över köksskåpen i gästhuset. Börjat plocka ihop och göra huset beboeligt men fick ge upp. Svetten forsar och jag har hjärtklappning. Men jag har satt fönsterputsaren på laddning och har burit ut rätt mycket ändå. Det kommer att gå bra. Jag behöver inte vara klar förrän den 31 :D

Så nu sitter jag inne i min stuga och njuuter av svala 25 grader.

Jag smälter bort! Varit ute och jobbat fram tills nu och känner mig som en blöt fläck.
Orkar inte göra nånting.

Ska nog lägga mig i sängen och läsa lite. Eller sätta mig med planering av syprojekt nummer 658.

Min smärtgräns för dräglig inomhustemperatur verkar vara 27 grader. Sedan klickar jag på ACn! Ute verkar det vara 32,4 grader. Jag tror inte att termometern står i solen.......

Jag är väldigt glad för att jag har en hage med MYCKET skugga! Och jag är väldigt glad för att jag har ett rum till min lilla katt som håller ca 22 grader, trots att det är ungefär 10 grader till utanför.....

Du är galen, männska!

Tycker att det är rätt skönt idag när det fläktar!
Så längde svetten inte börjar koka på kroppen är det lugnt tänker jag. Och dit är det en rejäl bit kvar i nuläget! Hände senast i 47 graders värme i Jerusalem.

Getingarna gillar också vår badplats.. stucken i armen av en av dem..
Men hunden fick rasa av sig med simning och bus och bad så har vi fixat hans plaskpool med kallvatten i. Han är mycket nöjd och hyfsat sval.
32 grader i skuggan.

Snart blir det kaffe och nybakad kaka här :) !

Vid något tillfälle tänker jag också göra våfflor enligt ett gammalt recept från min kokbok från 1926. Det fanns ett recept på gräddvåfflor som lät riktigt BRA :up: !

Klockan ar 7am och jag sitter fortfarande i pyjamas med en mugg kaffe. Jag samlar mig for att packa iordning hundar och grejer for att aka ut och trana for forsta gangen pa en vecka ... Mina juveler kommer bli sa nojda, de har redan borjat klattra pa vaggarna for att jag ar for slapp och de har for lite att gora.
Temperaturen i Skuggan beraknas i dag bli 35*C sa jag fyller pa vatten flaskorna.

@bettysmatte Jag var tvungen att titta efter vad jag satter ACn pa i centigrades (central AC) att ga igang nu i varmeboljan. Den kickar in nar det ar 25*C pa dagen och runt 20 pa natten. Jag ar mer "wimp" an jag trodde :cautious:

Sitter i skuggan och dricker vatten. Igen. Den här gången efter att ha varit i stallet. Hästen fick vila idag, men har blivit ompysslad och fått sitt kraftfoder.

Strax dags att åka iväg för att gå på bio, tänkte se Hotell Transylvanien 3, med lillungen.

Klockan ar 7am och jag sitter fortfarande i pyjamas med en mugg kaffe. Jag samlar mig for att packa iordning hundar och grejer for att aka ut och trana for forsta gangen pa en vecka ... Mina juveler kommer bli sa nojda, de har redan borjat klattra pa vaggarna for att jag ar for slapp och de har for lite att gora.
Temperaturen i Skuggan beraknas i dag bli 35*C sa jag fyller pa vatten flaskorna.

@bettysmatte Jag var tvungen att titta efter vad jag satter ACn pa i centigrades (central AC) att ga igang nu i varmeboljan. Den kickar in nar det ar 25*C pa dagen och runt 20 pa natten. Jag ar mer "wimp" an jag trodde :cautious:
Fast det är rätt bekvämt min stod alltid på 79 men stängde av den på natten, sovrummet gränsar till inomhusdelen o jag vill ha tyst när jag ska sova. :)

Blev yr och fick lägga mig en stund. Somnade och vaknade lika yr en timme senare. :arghh:

Hallå vädret! JAG ÄR NORDBO och sedan tusentals år är mina gener vana vid nordligt klimat. Detta klarar min kropp inte.:rage:

Fast det är rätt bekvämt min stod alltid på 79 men stängde av den på natten, sovrummet gränsar till inomhusdelen o jag vill ha tyst när jag ska sova. :)

Fast de flesta central ACs are supertysta ... i alla fall innomhus. Da vart sovrum vatter mot norr har vi ACn/varmen avstangd och fonstret oppet pa natterna for det mesta aret runt, det blir mer ljud an ACn ger. (I South Carolina hade vi ett trad utanfor sovrummet med en f*&^b*&^^d mockingbird som startade sitt skrikande super tidigt. Den elandiga fageln hade ocksa varit nagonstans sa ett billarm ingick i hans serenad :banghead:

Fast de flesta central ACs are supertysta ... i alla fall innomhus. Da vart sovrum vatter mot norr har vi ACn/varmen avstangd och fonstret oppet pa natterna for det mesta aret runt, det blir mer ljud an ACn ger. (I South Carolina hade vi ett trad utanfor sovrummet med en f*&^b*&^^d mockingbird som startade sitt skrikande super tidigt. Den elandiga fageln hade ocksa varit nagonstans sa ett billarm ingick i hans serenad :banghead:
Vår AC (luft-luft-värmepump) är också väldigt tyst. Bara ett svagt susande som knappt hörs alls in i sovrummet, och som fungerar som "white noise" för mig.... :)

Jag har hamnat på botaniska i Göteborg. Mot en fasad står en frilandshibiskus i full blom. Vill ha. Men jag bor i zon 4 så det skulle vara ett väldigt vågat projekt att plantera en sån. Och så är jag sugen på att skaffa en Ginko. De har små sådana plantor till salu här. Men så var det det där med härdigheten...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka