Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag aldrig varit särskilt långt norrut, men det varierar med olika områden. I Småland finns det en del. I Tiveden likaså. Hallandsåsen är hopplös. Slättlandskap går också bort direkt.

Nu har jag efter en del om och men hittat en plats att sova på.
Har mest campat norr om Dalälven och där är det bara att köra av vägen in på en skogsväg så har man försvunnit från kartan och syn o hörhåll.

Vi har haft 30 grader i skuggan idag. Vovvi har badats femtioelva ggr för att stå ut.
Sen fick hon åka med i bilen för att kylas ner av AC:n.

I morse vaknade jag av ett brak. Ena äppelträdet modell asgammalt och vildvuxet hade rasat ihop bredvid sovrummet.
Nu är det nedhugget helt och insläpat med traktor till kossorna. De var iaf jätteglada åt äpplen.

Vi avslutade kvällen med rosé och käk på altanen. Mys!

Tvärtom i mitt hus :) Inomhusdelen förde ett jävla liv men utomhusdelen var tyst (den var en Carrier förresten :) )
D

Den central AC vi har har ar en ren AC och vi far varme fran en varme panna driven med naturlig gas har i Oregon. Men varken i Florida (Carrier), South Carolina (ocksa Carrier), Maryland, Colorado, eller har har det varit mycket ljud innomhus. Utomhus delen lat/later, men inte mycket. I Arizona hade vi en Swamp cooler, den var generellt mycket tyst och hordes inte alls innomhus och nastan inte alls utomhus.

Nu ar jag hemma fran att vara ute och forsoka astadkomma nagot alls i i 35*+ varme. Pust. Bade jag och hundarna vissnade fort. Tate hittade dock kompisens ena bitleksak och blev kar ... sa jag bestaller en at oss ocksa.:p

Borås känns som en trevlig stad. Det är inte mycket som har öppnat än så jag tog en liten promenad och hittade en stor rosplantering. Så överväldigande vackert :love:. Vid varje grupp rosor fanns en skylt med rosens namn.

Givetvis gör inte bilden det hela rättvisa.

20180726_090616.webp

Hörde ett rykte om regn i helgen... det vore skönt! Skållhett idag igen, även om jag gillar sol och värme så jag ska inte klaga på just det. Åker till Malmö imorgon på minijobb och satsar på att ta med ordentligt med vatten för att slippa köpa på mig Ramlösor hel tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka