Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok... idag har jag druckit ca 4 liter vatten (inräknat två glas vätskeersättning), samt fått i mig en halvliter nyponsoppa och en enorm mängd glass. Guess what. Jag är törstig. Tror jag. Vet inte om det är glassen som ställer till det. Nu orkar jag inte dricka mer. Men tydligen har kroppen behövt all vätska, för jag har inte blivit pissnödig oftare än vanligt.

Äsch. Skitnatt. Luften har pyst ur madrassen igen. Sen var inte marken plan så jag gled i sidled. Och så var jag tvungen att gå upp och kissa mitt i natten. Nu kan jag visst inte sova mer och är nödig igen.

Det verkar f.ö. ha regnat lite här i natt. Tältet är täckt av små vattendroppar. Det blir ju kul att packa ihop ett vått tält :meh:.

Godmorgon på er . Jag äter frukost och har betalat alla mina räkningar nu för denna månaden. ska strax köra till jobbet och se om jag har rätt om min felkod i bilen

Som nybliven kommunanställd får jag lön först på fredag. Men ha sammanställt räkningarna. Lite av nytt månadsrekord eftersom jag betalade en bilreparation med kreditkortet.... Lön och räkningar kommer att vara på ungefär samma nivå. Tur att extraknäcken bidrar så jag får mat också.

Hittills i livet har ekononmin aldrig gått åt helvete. Tänk om jag kunde lära mig att slappna av. Jag klarar mig. Ändå har jag ekonomisk ångest. Och hur blir det när jag får pension och måste leva på halva lönen :nailbiting: :arghh: Rätt meningslöst att oroa sig nu. Borde vänta med den ångesten tills det blir dags. :banghead:

Ibland gillar man sig själv när man har rätt om saker. Diskuterade med min chef om felkoden om abs. Samma fel som förra året men på andra sidan istället . En liten skitsak som är sprucken

Jag försöker komma till något slags beslut om vart jag ska åka. Just nu är jag på väg mot Göteborg men sen då? Ska jag åka småvägarna i Dalsland kanske? Jag har inte direkt bråttom att vända hemåt.

Käkar salt brieost på salta kex - gott i värmen :up: !

Strax ska jag ta och baka lite. Hittade ett recept på "Chewy coconut lime sugar cookies", och trots värmen kan jag inte motstå att testa dem.... :)

34 grader vid stallet.. Bara 30 hemma.
Hästarna står inne och sover i fred från flugorna och själv tänker jag åka och bada. Efter att ha ätit lite i skuggan i trädgården. Har saker att göra men det är för varmt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka