Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud, får magsår. Varit inbrott i grannhuset inatt, sover i regel dåligt så var vaken sent men märkte ändå inget. Lär ju INTE få lättare att sova inatt.

Jag har precis försökt svalka mig med kallt vitt vin. Dålig idé! Egentligen hade jag velat ta ett dopp i sjön, men vattnet är för varmt. :arghh:

Fyllt en stor pappkasse med kläder som ska till second hand. Funderade på att lägga ut på Tradera först men orkar inte med att fota och greja och sen kanske ändå inte få det sålt. Så det får bli second hand.

Nu sitter jag vid datorn och svettas floder. Och nu slog det mig att jag glömde ringa hovslagaren. Nåja, det får vänta till måndag. Det är ingen panik ändå.

Vill egentligen ha en kopp te men det känns som att det är lite för varmt för det. Det får bli ett glas vatten istället.

Strömavbrott! Fuck! Jag försöker jobba och nu är modemet dött. Jag pallar inte köra via mobilen som nät.
Hoppas det kommer igång snart för kyl och frys..

Väntar på att sambon ska komma hem så ska han få ta barnet så jag och hunden kan åka och bada! Inte för att vattnet svalkar så mycket, men det är rätt skönt med ett dopp ändå. Och jag och hunden behöver bägge lite egentid tillsammans :love:.

nej - sauvignon blanc. Ett av de få vita viner jag gillar.

Men jag har en tempranillo ifall jag skull ångra mig.... Men den måste in i kylskåpet först då. Gillar inte rödvin som håller runt 27 grader.....

Som en kompis sa - hellre rumstempererat som i medeltida rumstemperatur.....

Den är najs! Förtärs ofta här hemma! Blommig och frisk, perfekt på sommaren!
Jag har faktiskt ställt in rödvinet i kylen :p

nej - sauvignon blanc. Ett av de få vita viner jag gillar.

Men jag har en tempranillo ifall jag skull ångra mig.... Men den måste in i kylskåpet först då. Gillar inte rödvin som håller runt 27 grader.....

Som en kompis sa - hellre rumstempererat som i medeltida rumstemperatur.....

Om du gillar Sauvignon Blanc gillar du formodligen Pinot Grigio och un-oaked Chardonnay ocksa.
Det som gor att Chardonnay vanligen har en "annorlunda" smak profil an andra vita druvor ar att man lagrar vinet i ektunnor sa att det tar smak och farg fran tunnan.
Chardonnay ar en druva som trivs mycket bra har i Oregon's vindistrikt. Flera vingardar har producerar ett fantastiskt Chardonnay vin utan att den vanliga ek-tunne varianten anvands.

Jag gillar nog bara Chardonnay till grillat eller mat med mycket smak egentligen. Sarskilt pa sommaren vill jag ha ett latt och friskt vin och oaked Chardonnay utgar helt klart ur hanteringen da.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 282
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka