Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just pratat med forsakringsbolaget ... jag var inblandad i en mycket liten krock med min bil ... kylaren och kofangare rok. Tyvarr var det lite plotsligt sa 4 airbags utlostes ... Forsakringsbolaget uppskattar skadorna till $13,000 (lite drygt 100 tusen) Ungefar $3000 pa kofangare och kylare, resten ar airbags
Bilen uppskattar de ar vard $23,000 (ganska precis 200 tusen) En hyfsat rattvis bedomning.

Forsakringsbolaget anser att bilen ar "totalled". De betalar hellre ut hela summan till mig an att reparera bilen. :banghead: :( :banghead:

Jag ar sa "bummed"

På väg hem från stallet idag smällde jag med ett rådjur. Så sjukt onödigt.

Fast jag är ändå glad att jag är så pass van vid att köra bil numera att jag inte blev direkt skärrad av situationen. För 20 år sedan, när jag sist var med och körde på ett rådjur, hade jag precis tagit körkort (bara ett par dagar innan). Då var jag med som passagerare och reagerade väldigt starkt. Hade svårt att sätta mig bakom ratten igen ett tag. Den här gången känner jag inget sånt.

Och jag är glad att det bara var ett rådjur. Det hade kunnat vara en älg.

Jag gjorde mig en skål chips

37880770_2323454244338695_6526449620862631936_n.jpg

37855349_2323454267672026_1513869654219554816_n.jpg

37893693_2323454287672024_3109751554337406976_n.jpg

Och känner jag mig själv rätt, så äter jag en bråkdel och lämnar resten åt sitt öde :laugh:

Har vinkat hem väninnan, vi har ätit och druckit gott och pratat en massa :love: Imorgon ska vi attackera mina hallonsnår tillsammans. Jag blev chockad när hon berättade hur lite hon plockat så då sa jag att hon absolut måste komma hit och plocka, mina ej omskötta hallonsnår ger kopiösa mängder :D

Bjöd broder på mat idag, vi hann äta innan han fick larm och fick dra iväg på skogsbrand igen. Men kändes skönt att han i alla fall var mätt när han åkte. :heart

Sitter på jobbet och svär över min kollega...

Jag har semester men tack vare en av mina kollegor långt bort är jga nu inne före kl 07:00 en lördag för att fixa. :banghead:

Mina ord när han väl om in med uppgifterna torsdag eftermiddag vart inte nådiga. Jag själv har varit på minisemester och kom hem sent igår. Jäj

Men räknar med en halvtimmes jobb max så ska inte klaga :D

Vi har nu varit och tittat pa bilar i flera timmar ... inte for att kopa i dag, utan bara for att titta vad som finns och vad jag far plats i med mina hundar. Det blir inte latt nar jag inte vill ha minivan :cautious: Jag atergar till SUV, men en storre modell den har gangen for att fa plats med flera hundar. ugh.
Det var verkligen inte roligt sa jag bestamde hastigt att vi skulle stanna i "sta'n" (3 minuter hemifran) och ata nagot bott pa ett av micro bryggerierna. Jag hade ingen lust att laga mat och de har helt fantastiska fisk tacos:)
Sedan gick vi genom sta'n pa en kort (mycket kort) promenad och jag beslutade att jag nog behovde :p ett till glas vin till och da tankte jag pa tanten.
Ett glas Pino Grigio ... sa valdigt somrigt och svalt i varmen pa ett favorit "tasting place" i stan.
IMG_5776.webp

Sitter här och funderar på om jag ska hoppa i bilen och åka och köpa lite bubbelvin?? Sitter också här och väntar - och hoppas - på utlovat regn. Som såklart har krympt i mängd ju närmare vi har kommit.... :down:

Idag läste jag ett meddelande på fb från kommunen att en brand i Kosta tydligen kunde luktas ända hit... Många oroliga hade hört av sig och trott att det kanske brann i närheten....

Sitter här och funderar på om jag ska hoppa i bilen och åka och köpa lite bubbelvin?? Sitter också här och väntar - och hoppas - på utlovat regn. Som såklart har krympt i mängd ju närmare vi har kommit.... :down:

Idag läste jag ett meddelande på fb från kommunen att en brand i Kosta tydligen kunde luktas ända hit... Många oroliga hade hört av sig och trott att det kanske brann i närheten....

Åk och köp bubbelvin! Världen behöver mera bubblor :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 282
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka