Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har skvätt lite regn här med. "Här" = en bit från Virserum.

Jag hamnade hos exet igår kväll och under förmiddagen var vi och badade.
Mina hemtrakter :) har du besökt Kleva gruva någongång? Var där för ett par år sen och i rådande värme borde det vara hyfsat svalt i gruvan ;)

Hepp, var inbjuden på middag och umgänge ikväll hos en vän men det blev precis avbokat :down:
Vad ska jag förgylla kvällen med nu :confused:

Idag blåser det äntligen. Jag försöker blåsa ur lite värme ur huset och har korsdrag och öppet överallt. Ibland dunkar någonting till. Vovvi tror varje gång att det är någon som knackar på dörren. Mitt lilla geni!:love::laugh:

Var ut och hämtade kvistar till landisarna på morgonen. Sedan stor-städade jag hos dem, vilket jag inte har gjort på flera dar.
Hos de stora landisarna, Roy och Roger, hittade jag en massa bebisar!:love::love::love: Runt 10-20 st. Så nu får de gå hos "föräldrarna" ett tag tills de blir större.
Har städat lite i mitt rum, sorterat upp lite i bokhögen med olästa böcker.
Stickar nu lite, mest för att ha något att göra
I morgon ska jag kolla igenom min foderlåda med fiskmat. Sedan väntar garderoben på en sommar-röj:crazy:

Höften har ballat ur helt.. Nu värker den till och med när jag sitter still på golvet. Vet inte vad jag ska göra. Käkar etoricoxib men det hjälper tydligen inte..

Ätit middag. Nu lite slösurfing, innan det är dags för att natta fiskar, kvällsfika och dumburken.
Bädda upp soffan- sover nämligen på soffan nu pga värmen

Jag funderar på att se en film eller läsa en ny bok, svårt val! Egentligen borde jag ta en promenad eller rensa på odlingslotten men i den här jäkla värmen går det inte 5 minuter innan svett rinner över glasögonen o jag måste torka av de stup i kvarten... Blir till att rensa imorgon tidigt på morgonen men känns som jag är helt galen som överväger rensa ogräs kl 7 på en söndag morgon :eek: :rofl:

TROR att åskväder och skyfall är över för dagen.... Vet inte hur många gånger vi har dragit ut och satt i modem/telefon/TV osv idag...... :crazy:

Vi hade tänkt åka till Skara sommarland idag, men väderprognosen gjorde att vi skjuter upp det ett par dagar. Inte så kul att gå där i åska och regn.

Istället har sambon och jag använt dagen till att sätta renoveringstapet och de första takpanelerna hos mamma. Medans vi lyssnat på regnet och åskan. Vi är så :devil: bra!

20180728_192746.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 282
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka