Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad lökigt. Har nog aldrig svettats nån gång i livet som jag gör nu. Brukar iofs typ aldrig svettas öht men nu jävlar ... Känner mig konstant kladdig liksom. Kaos
Jag har varit rätt nöjd att det bara har varit varmt här, efter två veckors klibb i Japan, men idag blev det nästan samma som där.

Vaknade nyss, och hörde ljudet av regn och åska :banana:
Nu har jag tittat ut på balkongen lite och ligger åter igen i sängen, bara för att njuta av allt. Det mullrar och dundrar konstant, kommer tusen blixtar och, det ösregnar! Åh vad det här behövs, och enligt väderkartorna ska det fortsätta ett bra tag :D

Inget regn här men det verkar hänga i luften. Hoppas det kommer mer!

Sitter vid köksbordet med mitt kaffe och mitt korsord. Det var ett klurigt korsord den här gången!

Vaknade av världens BRAK. Tycker inte alls om åska men den har dragit vidare nu. Det har regnat en stund och det är ytterst välkommet.
Ätit lite frukost och ska börja ta tag i dagen.

Vaknade också av åska och regn. Stora pölar blev det på marken, kommer en hel del millimeter där.
Dessvärre visade det sig att sotaren trampat sönder en takpanna, så det har regnat in :arghh:. Sambon har klättrat på taket och lagt på presenningar och kollar nu läget medan jag ammar.

Så himla skönt med regnet igår. Det kom bara lite men att höra det knattra på rutan var upplyftande. Gick en snabb promenix och blev sommarblöt i värmen.

Idag har Frasse-katten bott hos oss i två år. :love: Hon var rätt liten när hon kom.

13734896_10153883225492098_7907032336894088090_o.webp

Har regnat här både igår och idag och blivit alla fall ett par rejäla skurar. Hoppas det regnar överallt där det brinner också.

Sitter och försöker övertala mig att cykla till djuraffären för att handla hundmat. Det är så fuktigt och kvavt att jag blir svettig av att sitta stilla, så 2-3 km cykeltur (enkel väg) lockar inte det minsta...

Sitter och försöker övertala mig att cykla till djuraffären för att handla hundmat. Det är så fuktigt och kvavt att jag blir svettig av att sitta stilla, så 2-3 km cykeltur (enkel väg) lockar inte det minsta...
Det är jättekvavt, har åskat här till och från i två dagar men det hjälper inte ett dugg. Lika fuktigt, kvavt och äckligt ändå

Håller på att bli galen! Har köpt ett par snygga konsoller i mässing där man kan skjuta in hylllpan. Hittar inga hyllplan som passar :banghead: Eller rättare sagt hittade passande som jag trodde men då var de för tjocka! Faaaan. Pallar ej. Bästa vore väl att köpa en jävla planka och såga till själv bara i lämplig längd, men har ingen såg och tummen mitt i handen. Kaos. Den ska väl de jävlarna sandpappras och målas också... åhhhh kaos. Blir svettig bara av tanken...

Håller på att bli galen! Har köpt ett par snygga konsoller i mässing där man kan skjuta in hylllpan. Hittar inga hyllplan som passar :banghead: Eller rättare sagt hittade passande som jag trodde men då var de för tjocka! Faaaan. Pallar ej. Bästa vore väl att köpa en jävla planka och såga till själv bara i lämplig längd, men har ingen såg och tummen mitt i handen. Kaos. Den ska väl de jävlarna sandpappras och målas också... åhhhh kaos. Blir svettig bara av tanken...
Brädgården kan såga till i rätt längd :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 282
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka