Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det mullrar lite svagt i fjärran och SMHI påstår glatt att det regnar här nu Det gör det INTE.

Fuktigt är det men tackoch lov svalare. "Bara" 28 grader. Märkligt att det ska kännas svalt, men det gör det.

Det har skvätt lite regn här med. "Här" = en bit från Virserum.

Jag hamnade hos exet igår kväll och under förmiddagen var vi och badade.

Vilket var fullständigt meningslöst 2 mm gör ingen glad och det enda som hände var att det blev klibbigt i luften. Suck

har ar har det kommit mindre an 1mm regn sedan Maj. Vi har haft ett par ganger i Juni nar det droppat lite, men bara sa pass att man kan rakna droppar i dammet pa bilen. Och ivi raknar inte med nagot forran tidigast i slutet av Augusti. Jag blir sa avis nar ni pratar om regn.

Vi har inget vattningsforbud, det skulle inte ga da farmare runt om har bevattnings system for sina akrar och vi har fatt tillrackligt under vintern for att det ska racka. Forutom vingardar odlas mycket frukt, bar och notter har. De riktigt stora farmerna som odlar bjornbar, hallon, och applen/paron, etc binder upp sina buskar/trad nastan som vingardarna binder upp sina druvor och de vattnas. Daremot odlas det mycket gras (klover, grovt gras for kor, och battre variant av alfalfa) och artor/radisor/och liknande for fro som alltsa helst ska torka pa rot sa det ar latt att samla ihop froer som ar den egentliga skorden och det torra graset, eller vad det ar, blir andra sortering djurmat.
Daremot har vi alltid eldningsforbud fran borjan pa Juni tills September. Vi har inte "allemansratten" har, de skogsagare som vill kan stanga in sin skog, men for att forhindra allmanheten att ga in i skogen maste de satta staket runt om, och det ar det ingen som gor. Fran borjan pa Juni till September ar det dock inte tillatet att ga i skogar, vare sig det ar skogsbolagen eller statens, for allmanheten och det ar inte tillatet att grilla utom pa egen tomtmark.

Sitter på balkongen och tittar på regnet det vekar avta nu men det har nog regnat i nästan 10 min. Bättre än inget och det åskar fortfarande så jag hoppas på mer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 282
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka