Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min ovanvåning börjar se ut som ett hem,mattor tvättade o uthängda,gardiner bytta i både gästrum o balkongrum.
Använt en :devil: massa spackel och latexfog (snea vinda gamla hus :banghead: ) sågat gud vet hur många lister till dörrar o tak.
Nu tänker jag äta mat om bara potatisen vill bli klar,sen kanske man vågar sig ut med hunden,nu när det inte har kommit en regnskur senaste timmen.
Här väntar vi också på att potatisen ska bli klar

Jag har fått ett meddelande på telefonsvararen men eftersom jag aldrig använt den måste jag göra en sjujäkla massa inställningar innan jag får höra meddelandet :banghead:. Orka.

Nästa helg ska min vän Sandra komma hit men nu är hon tveksam till om hon kan.
Att hon skulle komma hit har hållit mig uppe så nu sitter jag i soffan och känner mig så sjukt ensam.

Sitter och fönstershoppar lite online inför veckans shopping-spree. Har aldrig riktigt tyckt om att köpa kläder, men nu har jag insett att det faktiskt inte är speciellt roligt att gå runt i urtvättade kläder som det faktiskt är okej att slänga även om de inte är komplett trasiga. Dessutom vankas det bröllop till helgen så det är en ursäkt för att köpa lite nytt även det:up:

Efter att jag lämnat barnet i Röstånga åkte jag till Malmö. "Mitt" lag till myndighetens SM spelade sin första träningsmatch mot ett P16-lag.
Betydligt bättre än jag räknat med även om det i slutminuterna rann in två onödiga mål. Förlust med 4-5 är åtminstone något att jobba med :)

Mätt och insåg att jag har inga skor jag kan ha på mig just nu,har ingen lust att rasta hunden 8-10km i tofflor med bara en rem mellan tårna.

Jag saknar ett sånt där kreatur att busa med, retas med, tjaffsa med, mysa med och kela med. Jag får nöja mig med att göra sånt med grannens sura arab nån gång ibland, han är kul för han kan tvärtända och försöka jaga mig ur hagen,,,,,går sådär, :p för han vet att det KAN finnas en morot i nån ficka. :D
Sen låtsas han avsky kramar :rage: :wtf: men ignorerar jag honom så smyger han upp bakifrån och är kelsjuk. :love:
Väldigt speciell häst. :)
Den här verkar tjura ihop när det blir för mycket för hennes huvud att reda ut och hon känner sig osäker, som på okända platser eller när det händer mycket omkring. Därför känns det betydligt vettigare att hon har sin plats att stå på, och till slut kan lita på att jag inte sätter henne i situationer vi inte kan hantera. Till skillnad från min sambo, som själv blir lite rädd och osäker när hon börjar tramsa, och snarare förvärrar det hela.
Hon får gärna komma med förslag, jag är ingen diktator. Men jag vill inte att hon tar kommandot och skiter i mig eller försöker skrämma mig ur vägen. Hon bjuder gärna in till att gå in på ridbanan, så då går vi ofta dit och övar lite grejer på vägen, men hon måste ju lära sig att gå ut i skogen också och får då vackert ställa upp på mina idéer angående det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
559
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
70 71 72
Svar
1 421
· Visningar
39 226
Senast: Ceta
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka