Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på friidrotten. Ska nog slå på en film sedan. Laddar för att börja jobba i morgon efter semestern. Antar att skivbordet är fullt

Lyssnar på ponny som gnäggar ute i hagen. Han låter smått hysterisk, vill inte vara själv stackarn. Det går i vågor det där, ena stunden står han lugnt och äter, nästa gnäggar han som tokig.

Promenerat ute med ponny och sambo även idag. Det blåste som sjutton, så hon var på tårna och visade en del av sitt tidigare beteende (men inga bett, bara sura öron). Men vi redde ut det smidigt och hon börjar följa väldigt fint nu.
Ser fram emot att försöka dra fram några bommar att leka med i veckan som kommer, det känns som att damen måste få lite nya utmaningar nu.

Och för att fortsätta på samma tema kollar jag på prisutdelningen i fälttävlans-EM, så himla roligt med svensk medalj!
Jag saknar ett sånt där kreatur att busa med, retas med, tjaffsa med, mysa med och kela med. Jag får nöja mig med att göra sånt med grannens sura arab nån gång ibland, han är kul för han kan tvärtända och försöka jaga mig ur hagen,,,,,går sådär, :p för han vet att det KAN finnas en morot i nån ficka. :D
Sen låtsas han avsky kramar :rage: :wtf: men ignorerar jag honom så smyger han upp bakifrån och är kelsjuk. :love:
Väldigt speciell häst. :)

Varit ute på en ridtur med granne L. Hennes häst var hysteriskt pigg och stack iväg i en bockserie. Jag tror både jag och Annie såg lika förvånade ut :grin:
Annie är en sån klippa. Hon höjde huvudet men fortsatte skritta på lång tygel, helt oberörd :love: :heart

Ägnat de sista timmarna åt stallet i lugn och ro :). Klippt manen och jämnt till hovarna och bara pysslat om min häst och så istället för veckans pass på ridbanan blev det en härlig ridtur i alla gångarter tillsammans med en stallkompis :). Vi hade sådan himla tur att när vi lagom hade gjort halt på stallbacken började det stänka och så fort vi kom in i stallet öppnade sig himlen och efteråt kom två regnbågar :).

Vi har haft utställningstjofräs för araber i helgen. Jesus vilken jävla ljudnivå! De har fan inte slutat gnägga en sekund.
Så skönt nu när de åkt!

Vovvi är jättemkt bättre nu. Blödningar, svullnader etc har minskat rejält sen igår. Vet inte om det är att jag lampat henne några ggr eller om det skulle läkt så bra iaf. Fortsätter med lampan!

Vi har haft utställningstjofräs för araber i helgen. Jesus vilken jävla ljudnivå! De har fan inte slutat gnägga en sekund.
Så skönt nu när de åkt!

Vovvi är jättemkt bättre nu. Blödningar, svullnader etc har minskat rejält sen igår. Vet inte om det är att jag lampat henne några ggr eller om det skulle läkt så bra iaf. Fortsätter med lampan!

De är sociala hästar :p :D

Edit: "Utställningstjofräset" bör ha varit Riksutställningen :p

Senast ändrad:
De är sociala hästar :p :D

Ja, övriga raser är ju inte flockdjur. ;)
Det var uppskruvade, stressade och jävligt ouppfostrade.
Jag älskar araber egentligen. Helt klart en av mina favoritraser.
Men utställningsfolk oavsett ras är jag sådär förtjust i i de fall där man tror hästen är en docka utan mer behov än badande och pälsglans.
Det var inte direkt ngt samspel mellan gaphalsarna och människa. En jävla massa bråk på okonstruktivt sätt.
Sen fanns säker normalt folk med. Men man märkte ju mer de som uppförde sig illa.

Helt slut efter en dag med kollegan där vi släpat på hennes bäddsoffa, fotöljer och bord som numera är mitt och parkerat hemma hos mig :up:
Soffan vägde bly, verkligen! Min ektorp kan jag bära själv men deras tresitsig bäddsoffa lyckades jag knappt rubba själv :eek: hemmet blev i alla fall väldigt fint och trevligt :love:
Sen åkte vi och åt en sväng på stan och hem till en annan vän och tog en fika.
Nu har jag landat i stallet och ska snabbfixa och promenera hästen en sväng. Sen hem och landa i mitt "nya" vardagsrum :)

Min ovanvåning börjar se ut som ett hem,mattor tvättade o uthängda,gardiner bytta i både gästrum o balkongrum.
Använt en :devil: massa spackel och latexfog (snea vinda gamla hus :banghead: ) sågat gud vet hur många lister till dörrar o tak.
Nu tänker jag äta mat om bara potatisen vill bli klar,sen kanske man vågar sig ut med hunden,nu när det inte har kommit en regnskur senaste timmen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
559
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
70 71 72
Svar
1 421
· Visningar
39 226
Senast: Ceta
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka