Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har man varit uppe en timme för att se att tanten kommer iväg .Gjorde en jättmiss igår kväll och inte tog omeprezol när jag kom hem efter kräftkalaset .Äter jag sent får jag ett helvete med magen så det blev som vanligt och spottar blod på morgonen .Tog av masken tidigt inatt och blev väckt av tanten just innan jag skulle vakna då jag hade en rejäl apne och hon trodde jag dött då jag slutade andas

Trevlig 50-årsfest hos min syster igår. Sovit kvar men ligger nu vaken och funderar på när vi kan stiga upp och äta frukost. Känner ett behov av att åka hem, har massor att göra innan vi ska skjutsa tonåringen till skolan ikväll.

I dag har det varit en lang dag med hundtraning och "tranings tavling". Mycket nyttigt och sedan en del kul lekar med hundarna. :cool: Roligt ... men nu ar jag helt slut, bara att vara ute i solen hela dagen gor mig trott numera.:cautious:

Då har man varit uppe en timme för att se att tanten kommer iväg .Gjorde en jättmiss igår kväll och inte tog omeprezol när jag kom hem efter kräftkalaset .Äter jag sent får jag ett helvete med magen så det blev som vanligt och spottar blod på morgonen .Tog av masken tidigt inatt och blev väckt av tanten just innan jag skulle vakna då jag hade en rejäl apne och hon trodde jag dött då jag slutade andas

:nailbiting:
Men jösses! För att du åt sent?

Fy vad läskigt!

Varför ringer vissa människor och börjar samtalet med "jag tänkte jag skulle höra hur det är" och sen frågar SAMMA saker som dom frågade förra gången, gången före det och gången före det i all oändlighet då jag förklarade hur det var och hur jag ska göra? Bla. en granne en bit bort och som tycker att bara jag ska komma över, själv kom han tidigare bara när han ville ha hjälp eller råd, aldrig annars. Varför ska JAG vara "livlinan" i vissas liv? Jag har slutat förklara, det tjänar inget till så samtalen blir ganska korta numera och jag har helt slutat ringa för vi har egentligen inget att säga varandra. Jag har flera sådana, frågar dom samma sak gång efter gång tolkar jag det som att dom helt skiter i hur jag har det, dom vill bara ha nån sorts bekräftelse.

Ja vem sjutton bjuder in 65 gäster (det var åtminstone så många som kom, lär ju varit några som tackat nej också) via tryckeri-tryckta inbjudningskort som skickas per post, till ett ettårskalas? Eller ja, nu vet vi ju svaret på den frågan ;)
Vi bjöd inte ens så många på namnkalaset :D du måste hålla oss uppdaterade på kommande kalastillfällen! Jag menar, hur kommer inte ett riktigt bröllop att bli?! :eek:

2,5 timmar kvar tills man får gå hem en vända :) Hoppas på att kunna sova, men mannen ska repa med sitt band i källaren, då det lär inte ske.

Ja vem sjutton bjuder in 65 gäster (det var åtminstone så många som kom, lär ju varit några som tackat nej också) via tryckeri-tryckta inbjudningskort som skickas per post, till ett ettårskalas? Eller ja, nu vet vi ju svaret på den frågan ;)
Det kan vara en kulturell grej. Nu vet ju jag absolut ingenting om de personer du var på kalas hos, men jag hade tidigare en kollega från Bosnien. När hennes barnbarn fyllde ett år hade dom den typen av fest. Hyrd lokal, inbjudningar osv. Det var så man firade just ettårsdagar tydligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
559
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
69 70 71
Svar
1 412
· Visningar
38 949
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 065
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka