Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på fest. Multikulturellt som sjutton. Jag är enda tjejen, vi är två svenskar, sen är det blandat från Irak Afghanistan Kurdistan och Syrien :rofl: hälften pratar svenska mer eller mindre, nån enstaka endast arabiska och nån lagar kyckling hjärta som ska ätas tillsammans med någon turkisk sprit som smakar lakrits O_o

Har varit till min bror och ätit kräftor .Konstigt då vi bor mindre än en mil ifrån varandra så träffas vi nästan aldrig och vi är inte osams alls .Morsan var åxo där men märkte hon hade försämrats ordentligt så vi får se hur länge det håller .Det är väl bara att förbereda sig .Nu har man haft 1 och ett halvt år på sig att vänja sig med tanken men det är svårt och man har förträngt det helt .

Å jag ska sova då jag måste upp kl 4.30 och se till att tanten kommer iväg .Får bli en whiskey innan jag somnar så det går lite fortare

Har varit på världens mest ambitiösa ettårskalas idag tror jag. Inbjudan skickades ut för tre (!!) månader sedan, skulle hålla till i hyrd lokal och med OSA-datum senast den 2 juli (dvs mer än 1,5 månad innan kalaset skulle äga rum). Jag var därför helt säker på att det skulle bli överraskningsbröllop också.
Men icke, det var kalas med buffélunch och fika (med 6-7 tårtor och minst lika många sorters småkakor). Tipspromenad med väldigt blandade frågor (allt från hur mycket barnet vägde som nyfödd till vad ett ovanligt musikinstrument heter) var det också, där sambon på något mirakulöst sätt lyckades vinna förstapriset. Så vi kom hem med en välfylld picnickorg :d
Va?! Jag var helt säker på att det var bröllop inblandat ju! :eek: herreminje vilket överpretantiöst kalas! :eek::banghead:

Pojkvännen har varit här efter att varit bortrest länge. Mysigt att ses!
Han hade med sig en lampa Vovvi blev behandlad med. Och presenter från resan. Fick en jättefin väska och ett armband som var helt i min smak. Jättefullträff som jag misstänker hans dotter hjälpt till att välja.
Jättefint! ❤️
Och så lagade han god mat med Sardinien-feelings med musslor och havskräftor.
Fick provköra vår(eller egentligen min so far) nya bil med. Jag har döpt den till Eigil. Jag älskar den!

Nattens VB ringde för en timme sen och frågade om jag kunde jobba. Nåja, har ju dottern så det går inte. Typiskt eftersom jag gärna fyllt på kompkontot :p
Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på South park :D

Det är ju trevligt att det är den enda svenska killen på festen dom behandlat mig som skit. Och nog fan får jag dåligt samvete och typ ber om ursäkt till hans flickvän som är här.

Jag är på fest. Multikulturellt som sjutton. Jag är enda tjejen, vi är två svenskar, sen är det blandat från Irak Afghanistan Kurdistan och Syrien :rofl: hälften pratar svenska mer eller mindre, nån enstaka endast arabiska och nån lagar kyckling hjärta som ska ätas tillsammans med någon turkisk sprit som smakar lakrits O_o
Det där kan sluta precis hur som helst, :laugh: som när jag för typ "100 år sen" skulle byta en vattenpump på en kobbe i skärgården och blev kvar på deras fest. Det var BARA societet och höjdare där, såna där med alldeles för mycket pengar samt några av dåvarande samhällets stöttepelare men stelt var då det minsta det var, vi hade skitkul. :p
Fram på småtimmarna diskuterade vi typ "vattnets betydelse för sjöfarten" och på frukosten (runt 1-snåret dan efter) försökte vi minnas hur diskussionen slutade, vi lyckades inte. :rofl:
Kön, social status, nationell härkomst, sexuell läggning och religion spelar ingen som helst roll när man bestämt sig för att ha kul och släppa loss. :banana:

Kroppen från helvetet är och hälsar på och jag har då inte bjudit in den :banghead:
Så har sedan en stund lagt mig och väntar på att ett underverk ska ske eller att tabletterna ska göra lite nytta åtminstone.

Den svenska killen har ringt polisen och sagt att I har snott saker från hans ställe. Rent skitsnack. Är hos I's vänner nu, och väntar på att I ska komma, han följde den svenska killens tjej hem för att vara säker på att han inte skulle göra nått mot henne. Nu verkar dom laga mat, får väl se hur fan kvällen slutar. Jag känner mig dp mer trygg nu är tidigare iaf, trots att vi var runt 12-15 personer tidigare och nu är vi 4...

Alla verkar ju gulla med JB så det är väl lika bra att jag med går o lägger mig,ska läsa lite. God morgon på er andra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
557
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
38 691
Senast: Malin_L
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 065
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka