Så länge ingen av er är för trött och smörjer in barnet med bea bara!
Vem vet? Det kanske är nästa mirakelkur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge ingen av er är för trött och smörjer in barnet med bea bara!
Nja inget jag vill kalla henne vid prestation. Det måste vara nåt som är just hon lixomGör det enkelt, Labben.
Va?! Jag var helt säker på att det var bröllop inblandat ju! herreminje vilket överpretantiöst kalas!Har varit på världens mest ambitiösa ettårskalas idag tror jag. Inbjudan skickades ut för tre (!!) månader sedan, skulle hålla till i hyrd lokal och med OSA-datum senast den 2 juli (dvs mer än 1,5 månad innan kalaset skulle äga rum). Jag var därför helt säker på att det skulle bli överraskningsbröllop också.
Men icke, det var kalas med buffélunch och fika (med 6-7 tårtor och minst lika många sorters småkakor). Tipspromenad med väldigt blandade frågor (allt från hur mycket barnet vägde som nyfödd till vad ett ovanligt musikinstrument heter) var det också, där sambon på något mirakulöst sätt lyckades vinna förstapriset. Så vi kom hem med en välfylld picnickorg
Det där kan sluta precis hur som helst, som när jag för typ "100 år sen" skulle byta en vattenpump på en kobbe i skärgården och blev kvar på deras fest. Det var BARA societet och höjdare där, såna där med alldeles för mycket pengar samt några av dåvarande samhällets stöttepelare men stelt var då det minsta det var, vi hade skitkul.Jag är på fest. Multikulturellt som sjutton. Jag är enda tjejen, vi är två svenskar, sen är det blandat från Irak Afghanistan Kurdistan och Syrien hälften pratar svenska mer eller mindre, nån enstaka endast arabiska och nån lagar kyckling hjärta som ska ätas tillsammans med någon turkisk sprit som smakar lakrits