Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen är en mix av förfärligt och fint.
Bästa vännen .- som aldrig lär sig - skickade en bild på oss två till mig i ett SMS. Hon VET att jag hatar min egen bild och mår dåligt. Men ändå så lyckas hon glömma det. Säger glatt att jag ju är så fin.
Det spelar väl ingen roll när bilder varje gång orsakar ångest och fysiskt illamående. :banghead:
Hon är väldigt vacker. Hon har det största självförtroende och en välgrundad självkänsla. Och kan inte fatta att inte alla har det.
Hon är en av de finaste mest godhjärtade personer jag vet. Men i just denna lilla detalj blir det fel. Igen och igen och igen. Sedan 20 år eller så.
Nåväl. jag tog bort SMSet och så börjar vi på ny kula igen.

Hade räknat med att koka kräftor idag. Det blåste dock för mycket på sjön så gubben får göra ett nytt försök senare idag.

Jag får en stilla undran om hur de hade tänkt toppa det till nästa födelsedag... och nästa och nästa... ;) :rofl:
Åh herregud... det kan bli spännande!

Vi bjöd inte ens så många på namnkalaset :D du måste hålla oss uppdaterade på kommande kalastillfällen! Jag menar, hur kommer inte ett riktigt bröllop att bli?! :eek:
Grejen är att detta par inte gillar att stå i centrum, därav trodde vi och andra att ett överraskningsbröllop kunde vara något för dom eftersom det inte skulle lägga lika mycket fokus på brudparet jämfört med vid en mer traditionell variant. Men vi hade fel :p

Det kan vara en kulturell grej. Nu vet ju jag absolut ingenting om de personer du var på kalas hos, men jag hade tidigare en kollega från Bosnien. När hennes barnbarn fyllde ett år hade dom den typen av fest. Hyrd lokal, inbjudningar osv. Det var så man firade just ettårsdagar tydligen.
Svenska bönder :D. Det har inte varit några liknande ettårskalas i bekantskapskretsen tidigare (och det finns ett gäng barn som firats). Vanligtvis skickas en inbjudan via messenger eller möjligen att ett event läggs upp på fb, men aldrig med svarskrav.

Har varit ut och gått med Łeo blev 3 km halv springandes så han tog knäcken på mig helt och han ville vi skulle springa längre . träffa en del folk och dom skratt och sa men är du ute och går med trasselsudden ha ha . verkar gå något bland mössen låg döda överallt och dom som var riktigt ruttna tyckte Leo var riktig parfym och ville rulla sig i

Dricker kaffe, och la precis ut en film på vår hundträning i morse i hundforumet. Ska väl snart trotsa regnet och rycka gräs framför mina betonghöns :grin:

Hemma. Hade väldigt kul större delen av kvällen, förutom tjafset med den svenska killen. Har ont som fan på bröstkorgen och börjar få ett blåmärke... Skulle åkt hem inatt med bussen men blev att stanna kvar, tror jag somnade vid halv sex imorse, blev väldigt lång natt för I var tvungen hjälpa flickvännen till bråkmakaren hem, så att han inte skulle få för sig att puckla på henne... Nu är I på väg för att hjälpa flickvännen att hämta sina prylar hos bråkstaken, hon är rädd för honom och ville ha hjälp. Kändes bäst för mig att åka hem istället för att följa med, så det inte blir mer problem.

Idag fick dottern kämpa ordentligt. Det är helt olika upplevelser att jobba med volter när ponny nummer 1 är ett 25 år gammalt sto och ponny nummer 2 en 7-årig hingst :rofl: Nåja, det gick ändå ganska bra till slut.
Nu har vi precis ätit lunch och ska kolla klart på hoppningen innan vi åker till Röstånga.

Dottern fixade hästen och jag tog en promenad. Blev ombedd att plocka med mig ett par ponnyer från beteshagen när jag gick förbi eftersom ridskolan drar igång imorgon. Tog med mig alla sex på en gång. Slutade med en blå nagel och en blå fotknöl. :o Fingret hamnade i kläm mellan två grimskaft när punkterna bestämde sig för att stanna och beta. Fotknölen hamnade ivägen för en ponnyhov. :meh:

Nu väntar vi på maten. :d

Promenerat ute med ponny och sambo även idag. Det blåste som sjutton, så hon var på tårna och visade en del av sitt tidigare beteende (men inga bett, bara sura öron). Men vi redde ut det smidigt och hon börjar följa väldigt fint nu.
Ser fram emot att försöka dra fram några bommar att leka med i veckan som kommer, det känns som att damen måste få lite nya utmaningar nu.

Och för att fortsätta på samma tema kollar jag på prisutdelningen i fälttävlans-EM, så himla roligt med svensk medalj!

Det gör ont i mammahjärtat nu. På väg för att lämna av tonåringen. Jag är övertygad om att hon kommer få det toppen, men ändå! :arghh:

Mamma och jag har stått på loppis. :)
Gick hyfsat och människorna stod för underhållningen. En gubbe stod och beundrade läder Halti grimmorna, fast han hade ingen hund. En prutade som bara den. ( och tog en 5 kr sak på köpet) En gubbe hade nog dålig syn för stod länge och försökte utläsa vad som stod på baksidan av en tavla. Jag fick läsa för honom sen. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
559
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
38 983
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 065
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka