Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig början av semestern! Först en härlig ridtur på min häst visade sig från sin fjantiga sida med mig men sen när mamma (har MS men tränat upp balansen fint) red en liten stund så skötte hon sig utmärkt :love:. Nu slappar jag i soffan och gottar i mig en egengjord räkmacka och en iskall Smirnoff Ice och lösgodis :D

Sambon spelar fifa... och jag funderar på om jag ska våga sitta upp på hästen imorgon. Jag har så svårt att se hälta på honom, jag känner den däremot om jag sitter på. Longeringen i förrgår blev jag inte mycket klokare på.

Var ner till båten och fick se någon kört bil i det oslagna gräset och klämt ner det .Hoppas dom åker samma spår igen när dom ska syna mjärdarna .Pratade med en kollega om det och han sa det var ingen ide att starta något bråk för jag får med det mesta ändå när jag ska slå det till veckan men det känns trist

När man suttit på en kvarterskrog sen 16.00 svept några flaskor vin, ätit gott och diskuterat politik, meningen med livet, döden och den perfekta läppstifts-nyansen vet man att man har haft en fantastisk kväll och lika fantastiska vänner!

Plötsligt ikväll kaskadkräktes labben, utan förvarnande hulkningar. Inte bara en gång, utan två och dessutom var det väldigt vattnigt och stank nåt så in i norden (jag är ändå rätt ok med sånt när det gäller djur, men alltså :yuck:).
Efter ytterligare kräkning kom husse på att labben nog kunde kommit åt sockerlagen han gjort i ordning till bina - mycket riktigt fattades det 1-2 liter. Undra på att han kräktes.
Jag är lite orolig då jag tycker han blivit lite svullen om buken, men han har kissat och bajsat och viftar på svansen och undrar varför det inte blir nån mat eller vatten (vatten blir det i små små portioner om han vill ha under natten).
Jäkla djur - och jäkla husse som ställt sockerlagen åtkomlig :rage:.

I brist på annat tidsfördriv och övertrött som jag är, sitter jag och svarar på en synnerligen obehaglig/obekväm web-enkät.

I början bedyrades det hur "anonym" man skulle vara. Men samtidigt skulle man i början för att komma vidare både skriva sitt personnummer (dock utan de 4 sista!), bostadsort, postnummer och kön. Alltså, det kanske är skillnad om man bor mitt i innerstan eller något jag vet inte, men iaf om man knappar in ovanstående om mig på typ Ratsit, så får man bara upp 1 resultat - mig. (Och nej, det är inte typ 10 personer som bor i mitt postnummer-område. Det är ett 3-siffrigt antal människor).

Som om inte det var illa nog så var ju frågorna...en anings obekväma...
Det var helt random frågor, allt från vad man använde för mensskydd, till om man var oskuld/inte, till vad man hade för politiska åsikter och vad man trodde att alla kläder i ens garderob var värda O_o

Undrar vad den marknadsundersökaren ska med ovanstående uppgifter till, när det var så spretiga frågor dessutom....:crazy: :confused:

Och nej, fråga mig inte varför jag utsätter mig för detta, jag är övertrött och har inget bättre för mig... Och somna kan jag inte.

Kanske ska läsa Buke istället? Då kanske man slipper bli stalkad av någon marknadsundersökare? :angel:

När man suttit på en kvarterskrog sen 16.00 svept några flaskor vin, ätit gott och diskuterat politik, meningen med livet, döden och den perfekta läppstifts-nyansen vet man att man har haft en fantastisk kväll och lika fantastiska vänner!

Mjo sånt saknar man här (läppstiftet får du roa dig med)

Efter en dag med totalt kaos på jobbet så blir det sängen här. Blir det samma kaos i morgon så säger jag ta mig fan upp mig. Anställ folk som kan sitt jobb för fan!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 729
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 952
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar