I brist på annat tidsfördriv och övertrött som jag är, sitter jag och svarar på en synnerligen obehaglig/obekväm web-enkät.
I början bedyrades det hur "anonym" man skulle vara. Men samtidigt skulle man i början för att komma vidare både skriva sitt personnummer (dock utan de 4 sista!), bostadsort, postnummer och kön. Alltså, det kanske är skillnad om man bor mitt i innerstan eller något jag vet inte, men iaf om man knappar in ovanstående om mig på typ Ratsit, så får man bara upp 1 resultat - mig. (Och nej, det är inte typ 10 personer som bor i mitt postnummer-område. Det är ett 3-siffrigt antal människor).
Som om inte det var illa nog så var ju frågorna...en anings obekväma...
Det var helt random frågor, allt från vad man använde för mensskydd, till om man var oskuld/inte, till vad man hade för politiska åsikter och vad man trodde att alla kläder i ens garderob var värda
Undrar vad den marknadsundersökaren ska med ovanstående uppgifter till, när det var så spretiga frågor dessutom....
Och nej, fråga mig inte varför jag utsätter mig för detta, jag är övertrött och har inget bättre för mig... Och somna kan jag inte.
Kanske ska läsa Buke istället? Då kanske man slipper bli stalkad av någon marknadsundersökare?