Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
20106801_10155424731147456_8781804817741417650_n.jpg

Jag gör levergodis. Mixat lever och ägg.
Stanken är hemsk. Att hantera lever är vidrigt. Men hundarna är lyckliga
Till HUNDARNA :eek:

Ge mig! Jag ÄLSKAR lever. :d :d :d

Kär en bukeklassiker på den, DUMPA! Trist med människor som inte kan vara glada för andras skull.
Eller hur!

Grannhuset har varit till salu i flera år. Det är lite exklusivare och det är stort så antalet potentiella köpare är väl inte så stort.

Ägaren skrev nyligen glatt på fb att budgivning satt igång. Jag gratulerade och skrev att det skulle bli fint att få liv och rörelse i det huset igen. En annan granne kommenterade surt att det nog skulle stå kvar ett tag till - det var ju så svårsålt. :banghead:

Varför kan man inte bara glädjas när något roligt händer!

Vinkat av bror. Vete katten när/om vi kan ses igen. Han blir inte yngre och det är långa avstånd.
En helt öppen och fri lördag väntar.
Och så kraftsamling imorgon för att börja jobba igen på måndag.
Både längtar och fasar.

Det är ovant att vara såhär pigg och "med". Har gått i dimma i varierande grad i flera år och nu är jag plötsligt vaken igen. Förstår, orkar, kan planera. Känns konstigt och väldigt, väldigt ovant!

Plus att jag fått laser mot efterstarren och plötsligt ser hur illa städat det är hemma :rofl:

Ska göra mig klar för jobb. Inte nog med att den andra tjejen krångla och gjorde allt fel igår, idag ska hon börja elva, försov sig och kommer halv två... Grattis till mig.

Sovit typ 4 timmar längre än på vardagar... Det var nog välbehövligt! Känner mig fortfarande trött dock. Men måste gå upp så jag kan städa och diska.

Vaknade för någon timme sen och har legat kvar i sängen och läst. Men nu kurrar magen så frukost kanske vore nått.

Jag är en idiot. Bevisades när jag tömde postlådan.

skatteverket har skickat en bot på ett antal hundralappar för att jag inte lämnat momsdeklaration. :banghead::banghead:

Jag deklarerade och meddelade att jag inte hade haft någon som helst verksamhet i firman under förra året. (faktiskt inte ens året innan) Men företaget var inte avregistrerat förrän efter årsskiftet och jag lyckades förtränga att jag skulle sända in momsredovisningen - noll - också. Var så nöjd att jag lyckats fylla i rätt siffror på rätt rader i det som faktiskt skulle sändas in. minus den blanketten då....

Lär knappast få det efterskänkt pga idioti. Tror inte klockren dumhet är en förmildrande omständlighet....

Inte fattar jag vad jag ska fylla i heller. Har aldrig gjort det själv. får ångest bara av tanken på bokföring och deklarationer.

Om det får dig att må bättre har jag gjort exakt samma sak. Allt såg grönt ut på hemsidan och jag var så nöjd och stolt över mig själv som fixat allt..... bara för att få en förseningsavgift efter ett tag och därmed få reda på att momsblanketten inte var inne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 738
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 953
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar