Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit frukost.
Har sådan träningsvärk efter ridningen igår. Så jag kan knappt gå... Var många år sedan jag red sist. Gammelmannen gick 2012 och de sista åren red jag mest barbacka. Så ungefär 9 år sedan jag satt i en sadel. Förutom den gången jag red P och bröt knät...

Ligger på soffan och försöker komma igång, har bara lyckats äta frukost. Ska ta en dusch, ikväll blir det tjejmiddag med en del alkohol kan jag tänka.

Lugn förmiddag. Klippt av lite döda blad på blomman ute på balkongen, vattnat den och mina smultron och tomatplanta. Jag har massor av små gröna tomater nu :D Dock blir det nog inga fler smultron för i år, möjligen 2 till bara. Ätit lite sen frukost ute på balkongen också. Skönt att kunna sitta ute i bara nattlinne. Men det är dags att gå in och diska nu.

Jäkla turister som tar upp alla platser på båtarna så att man inte kan boka tre dagar innan avgång :meh: (är van att boka typ dagen innan..). Tur är att flyget bara kostar 100:- extra än vanligt när jag bokar såhär pass nära inpå :up:

Ska först kolla igenom frysen för att se vad det blir förmiddag.
När husbandet har kommit tillbaka från den stora staden med rätt färg ska jag börja måla de omkittade fönstren till lagården. Det kommer bli så fint när det är klart!

Klippt delar till en klänning. Syr nog ihop dem ikväll.

Nu ska jag ut till ogräset en sväng till! Det finns gott om den varan här. Nässlorna har fått ta över helt ingen vi flyttade in. Nu jäklar ska de bort!

Städat, diskat en vända (blir en vända till sen), torrmoppat golven (orkar inte dammsuga) och har tvättat en maskin tyg. Nu kasta sopor och slänga in en ny vända tyger i maskinen. Sen städa badrummet.

Började dagen med en ridtur i förmiddags hos och med bästa kompisen :). Fast vi tog en lugn ridtur med nästan bara skritt utom lite, lite galopp och ännu mindre trav så kokade jag nästan, eller ja svetten rann värre om mig än hästen :p

Nu har jag parkerat mig en stund under björkarna med vattenmelon, persikor och en bok :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 740
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 959
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar