Att man behöver ta sina pass under uppsägningstiden är ju inget konstigt, men det är stallägaren som beslutar kring. Säger hon att du inte behöver ta några pass så är det ju det som gäller. Om din kompis har åsikter om det får hon ta det med stallägaren, inte sura på dig!Ja, jo... Jag har inte tänkt på det på det sättet bara. Hade först ångest över att hästen skulle behöva lämna sin trygga flock, men pratade med förra ägaren som sa lugnade mig och sa att han kommer få det toppen även på andra stället om vi väljer att flytta. Stallägaren var inte heller sur eller besviken hon var den som sa att jag inte ska ha dåligt samvete och göra det som känns bäst. Stallkamraten däremot hon är oftast snäll men kan ibland lägga konstiga kommentarer såsom nu när jag berättade att jag eventuellt ska flytta "jag vill inte lägga skuld på dig men känner att jag behöver göra det för det här trasslar till allt i vårt stall schema som vi har fram till jul"
Men där har stallägaren sagt att allt kommer att lösa sig med schemat om flytt blir av, jag ska inte behöva åka mellan två stall.
Men det är klart att jag förstår stallkamratens känslor i det hela. Vi har ju hjälpt varandra med hästarna under en lång tid. Så jag tror inte hon menar något illa med det hon sa utan att det bara är i affekt och att hon själv känner panik över hur allt ska lösas på sikt.
Hoppas nya stallet blir bra! Hästar är anpassningsbara