Vad gör vi häst-edition del 1

Det blev en avslappnad lunchtur idag. Gäller att passa på när vädret är ok :D

387487480_235240729533972_1298012306987472806_n.webp
 
Jag lyckades boka in elevbehandlingar (massage) till alla våra tre hästar ikväll, så de får bli lite bortskämda! Jag undrar varför jag inte har någon som bokar sånt till mig regelbundet?
 
Idag hade jag änglavakt. Hade utsläppet. Stallet håller på att byggas om, kunde inte ställa upp dörren ordentligt, när jag tog ut de sista hästarna blåste dörren igen om en häst valde att använda min kropp som flyktväg. Trampskada på benen, en pulserande stråle blod strömmade ur hålet, trampskador på bäcken och nacke, en cm högre upp och hästen hade brutit nacken av mig. Jag är ganska deppig nu, eller helt jävla längst ner man kan komma.
 
Idag hade jag änglavakt. Hade utsläppet. Stallet håller på att byggas om, kunde inte ställa upp dörren ordentligt, när jag tog ut de sista hästarna blåste dörren igen om en häst valde att använda min kropp som flyktväg. Trampskada på benen, en pulserande stråle blod strömmade ur hålet, trampskador på bäcken och nacke, en cm högre upp och hästen hade brutit nacken av mig. Jag är ganska deppig nu, eller helt jävla längst ner man kan komma.
Fy vad otäckt! ❤️
 
Idag hade jag änglavakt. Hade utsläppet. Stallet håller på att byggas om, kunde inte ställa upp dörren ordentligt, när jag tog ut de sista hästarna blåste dörren igen om en häst valde att använda min kropp som flyktväg. Trampskada på benen, en pulserande stråle blod strömmade ur hålet, trampskador på bäcken och nacke, en cm högre upp och hästen hade brutit nacken av mig. Jag är ganska deppig nu, eller helt jävla längst ner man kan komma.

Men alltså nu borde du ju ha fyllt upp skadekvoten för typ resten av livet? Du har onekligen drabbats ordentligt redan tidigare, tröstkram och hoppas kroppen får vara lite ifred framöver. :heart
 
Jag öppnade årets första hösilagebal ikväll. Den ser toppen ut, alltid en lättnad även om jag sett grovfodret på åkern och själv tagit analys innan.

Det är skönt att betet har varat så länge i år! Jag är också precis på tröskeln att börja med hösilaget, har tingat tre 100 kg balar som jag ska hämta på lördag och börja med som lite stödfodring på nätterna. Sedan köper jag ett par storbalar av samma leverantör i vinter, när det är kallare och håller sig längre + går åt mer. Och då ska mina resterande "medium size"-balar räcka för att täcka upp behovet resterande tid. Också en lättnad att ha vintern säkrad efter att det såg knepigt ut ett tag.
 
Idag hade jag änglavakt. Hade utsläppet. Stallet håller på att byggas om, kunde inte ställa upp dörren ordentligt, när jag tog ut de sista hästarna blåste dörren igen om en häst valde att använda min kropp som flyktväg. Trampskada på benen, en pulserande stråle blod strömmade ur hålet, trampskador på bäcken och nacke, en cm högre upp och hästen hade brutit nacken av mig. Jag är ganska deppig nu, eller helt jävla längst ner man kan komma.

Men jösses så otäckt och sån tur det inte blev värre om än klart tillräckligt ❤
 
Red ut I dag, helt ensam. Allt gick fint, men en jordhög som någon börjat gräva i var mycket suspekt, så där krävdes det extra stort avstånd för att passera enligt min häst :)
 
Idag hade jag änglavakt. Hade utsläppet. Stallet håller på att byggas om, kunde inte ställa upp dörren ordentligt, när jag tog ut de sista hästarna blåste dörren igen om en häst valde att använda min kropp som flyktväg. Trampskada på benen, en pulserande stråle blod strömmade ur hålet, trampskador på bäcken och nacke, en cm högre upp och hästen hade brutit nacken av mig. Jag är ganska deppig nu, eller helt jävla längst ner man kan komma.
Nej så hemskt!
 
Idag hade jag änglavakt. Hade utsläppet. Stallet håller på att byggas om, kunde inte ställa upp dörren ordentligt, när jag tog ut de sista hästarna blåste dörren igen om en häst valde att använda min kropp som flyktväg. Trampskada på benen, en pulserande stråle blod strömmade ur hålet, trampskador på bäcken och nacke, en cm högre upp och hästen hade brutit nacken av mig. Jag är ganska deppig nu, eller helt jävla längst ner man kan komma.
Fy så läskigt! Tur det inte blev värre!
 
Igår tog vi en skritt tur längs väg 55. Första ritten efter hans lilla vila. Behöver jag säga att han var jätte taggad och spänd som en pilbåge men han skötte sig jättebra. Hade en liten jump scare pga prassel i en buske men inte mer än så. För att vara första uppsuttna efter 2-3 veckor vila från ryggen så gick det ganska bra!

Imorgon tänkte vi om vädret tillåter åka till ett ridhus. Är det för dåligt väder så hoppar vi det. 😄
 
Ska det aldrig sluta blåsa?
Vi hade så mycket motvind på sista rakan mot stallet att Dolly på riktigt försökte vända rumpan mot och backa hem 😅
Vi hade en jäkla blåst igår. Kan säga att hästarna var måttligt glada i den vinden.
Vill inte ens veta hur det ser ut imorgon om prognosen stämmer. Hugaa 😖
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 583
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 899
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp