Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det bara jag eller är det sjukt mycket älgloppor i år? De bara dröser ner i pälsen och manen när man rider i skogen, tom när man rider längs med skogen. Det har jag aldrig upplevt förut.Åh vad det är jobbigt när hästarna kommer till en för att bli av med en älgfluga och man inte får tag i den
600 kg vill sitta i knät typ matte hjälp
Vi har också hur mycket som helst. Vidrigt!Är det bara jag eller är det sjukt mycket älgloppor i år? De bara dröser ner i pälsen och manen när man rider i skogen, tom när man rider längs med skogen. Det har jag aldrig upplevt förut.
Jag har aldrig ens sett en här *tar i trä*Är det bara jag eller är det sjukt mycket älgloppor i år? De bara dröser ner i pälsen och manen när man rider i skogen, tom när man rider längs med skogen. Det har jag aldrig upplevt förut.
Jag själv har inte sett dem men andra i stallet säger att det är mycket. De kanske inte känner igen min guling som älg?Vi har också hur mycket som helst. Vidrigt!
Det blir mörkt alldeles för fort nuFick testa belysning i paddocken idag också. På bilden var klockan ryp 19.30Visa bifogad fil 129411
Jaa! Som tur är så är min häst inte "mörkrädd" så vi kommer ut i alla fall en hel del. Men mycket varselkläder på och pannlampa såklart.Det blir mörkt alldeles för fort nu
Det är inte min häst heller och det gör onekligen hästägandet lättare den mörka delen av åretJaa! Som tur är så är min häst inte "mörkrädd" så vi kommer ut i alla fall en hel del. Men mycket varselkläder på och pannlampa såklart.
Jag har aldrig träffat en häst som är mörkrädd, det är inget ”normala” hästar är.Jaa! Som tur är så är min häst inte "mörkrädd" så vi kommer ut i alla fall en hel del. Men mycket varselkläder på och pannlampa såklart.
Har tyvärr träfffat en hel del ägare med hästar som är "mörkrädda" och går inte att rida ut när det är mörkt helt ensamma men om det beror på människan eller hästen är såklart svårt att avgöra. Men jag upplever precis som du att för det mesta är det människan som har issues med mörker och att rida ut som sedan befästs på hästen.Jag har aldrig träffat en häst som är mörkrädd, det är inget ”normala” hästar är.
Sen kan ryttaren ha issues men det är något annat
Undantag finns det alltid.Har tyvärr träfffat en hel del ägare med hästar som är "mörkrädda" och går inte att rida ut när det är mörkt helt ensamma men om det beror på människan eller hästen är såklart svårt att avgöra. Men jag upplever precis som du att för det mesta är det människan som har issues med mörker och att rida ut som sedan befästs på hästen.
Sen kanske i enstaka fall finns det säkert normala hästar som är mörkrädda precis som människor kan vara.
Exakt så. Min är t o m lugnare i mörker för då slipper han se alla farligheter som syns när det är ljust.Jag har aldrig träffat en häst som är mörkrädd, det är inget ”normala” hästar är.
Sen kan ryttaren ha issues men det är något annat
Min ponny är modig så länge hon kan se det farliga, det värsta hon vet är sånt hon kan höra/lukta men inte se. Exempelvis vilt. Eller egentligen är hon lika med allt, ex en joggare runt kröken är livsfarlig medans en joggare 5m är ofarlig, bara att vi har betydligt mer vildsvin än joggare här. Men behagar det kliva fram ur skuggan så är hon oftast okej med dem. Så hon blir alltid mer spooky i början av vintersäsongen, det blir ju en dubbel whammy då viltet dessutom blir mer aktivt så fort de börjar skymma.Exakt så. Min är t o m lugnare i mörker för då slipper han se alla farligheter som syns när det är ljust.