Vad gör vi häst-edition del 1

IMG_5370.jpeg

Vad lite det blåste när jag och Dolly var ute förut, 15m i byarna enligt YR, men hon traskar på som ingenting. Bästa hästen ❤️
 
Åh vad det är jobbigt när hästarna kommer till en för att bli av med en älgfluga och man inte får tag i den :cry:
600 kg vill sitta i knät typ matte hjälp
Är det bara jag eller är det sjukt mycket älgloppor i år? De bara dröser ner i pälsen och manen när man rider i skogen, tom när man rider längs med skogen. Det har jag aldrig upplevt förut.
 
Jag har aldrig träffat en häst som är mörkrädd, det är inget ”normala” hästar är.
Sen kan ryttaren ha issues men det är något annat :D
Har tyvärr träfffat en hel del ägare med hästar som är "mörkrädda" och går inte att rida ut när det är mörkt helt ensamma men om det beror på människan eller hästen är såklart svårt att avgöra. Men jag upplever precis som du att för det mesta är det människan som har issues med mörker och att rida ut som sedan befästs på hästen.

Sen kanske i enstaka fall finns det säkert normala hästar som är mörkrädda precis som människor kan vara.
 
Har tyvärr träfffat en hel del ägare med hästar som är "mörkrädda" och går inte att rida ut när det är mörkt helt ensamma men om det beror på människan eller hästen är såklart svårt att avgöra. Men jag upplever precis som du att för det mesta är det människan som har issues med mörker och att rida ut som sedan befästs på hästen.

Sen kanske i enstaka fall finns det säkert normala hästar som är mörkrädda precis som människor kan vara.
Undantag finns det alltid.
 
Exakt så. Min är t o m lugnare i mörker för då slipper han se alla farligheter som syns när det är ljust. 😅
Min ponny är modig så länge hon kan se det farliga, det värsta hon vet är sånt hon kan höra/lukta men inte se. Exempelvis vilt. Eller egentligen är hon lika med allt, ex en joggare runt kröken är livsfarlig medans en joggare 5m är ofarlig, bara att vi har betydligt mer vildsvin än joggare här. 🙈 :nailbiting: Men behagar det kliva fram ur skuggan så är hon oftast okej med dem. Så hon blir alltid mer spooky i början av vintersäsongen, det blir ju en dubbel whammy då viltet dessutom blir mer aktivt så fort de börjar skymma. 😅
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 583
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 899
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp