Vad gör vi häst-edition del 1

Fick en riktig go lunchtur idag! Lite smådroppar i luften, typ inga flygfän och en glad häst :love: Tränade på galoppfattningar och fick tag en hel del som jag var riktigt nöjd med! Det är ju det där med att när matte gör rätt med saker, då känns det magiskt :love:

Helt ärligt var jag lite vrång och tjurig när jag red ut, men när jag kom hem var jag glad och inte alls vrång längre så det tackar vi fröken häst för :D:rofl:

Video https://www.instagram.com/p/CxfitxMotWH/
 
Nu har han tappat en till tand eller håller på att tappa. Så nu blir det vila och promenader några veckor. ☺️
Tröttaste vaniljbullarna i Mälardalen helt klart.
20230923_120424.webp
 
received_699244192053434.webp

Idag tog vi vår första tur tillsammans med hundarna och alla var exemplariska! Jag och Elsa tog lite galopp/travsträckor och vände sedan tillbaka till hundar+sambo vartannat. Alla stod tålmodigt och väntade på att kantareller skulle plockas på vägen också. 🥰
 
I dag red vi vår första godkända ritt i LC1 :love:, trots seg häst som tappade all fart när vi kom in på banan och en snubbling i galoppvolten åt vänster. 61.481%. Jag är supernöjd!!
Tyvärr ingen bild från tävlingen, blev bara en när vi var hemma igen.
 

Bifogade filer

  • IMG_1604.webp
    IMG_1604.webp
    522,9 KB · Visningar: 38
Ikväll longerade jag lite lätt på stubbåkern. Herrn blev svettig efter 5 min. Sen ryktade jag medan Halle åt gräs. 😊
 
Ja eller hur. Jag råkade köra av elen till vår ridbanebelysning med trimmern... elektriker bokad fredag morgon. Men jag har i alla fall fått på en tappsko idag.
Tur i oturen med tappskon då. När jag red ut var det ljust och sen var det som att någon tryckte på en knapp och det blev jättemörkt.
 
Vi har hamnat i en slags mockningsloop med hyresgästerna. Som tack för att de tog hand om hästar och hundar när vi var bortresta så mockade jag åt dem lite extra om dagarna. Sen så gjorde dem det åt mig någon dag som tack för det, och sen jag för det osv. Så nu är det att den som mockar först vinner 😂
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 583
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 899
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp