Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon. Äntligen fredag och 78 miljarder saker att hinna med.

Hunden har däckat i mitt knä och första kunden har kommit in. Jäkla tur att jag gillar mitt jobb för jag är trött och vill egentligen bara hem och ligga i soffan, äta chips och glo på netflix.

Ska sätta in min dexcom och få lite koll på bs igen utan att behöva sticka mig i fingret.

Regnet öser ned men det kommer bli en bra dag det här.

Jag har tillbringat precis hela dagen i koket och ar helt slut. Utom nar jag klippte klor pa hundarna och lyckades lasa ut Diva i Garaget. :angel:
Princess Diva ar inte glad. Som jag sa till maken, som gick ut i garaget for att hamta en ol (fran garage kylskapet) nar han angsligt ville dalta med henne. "Hon ar helt klart oglad, men det ar inte ett dugg synd om henne. Hon rev sonder en favorit kudde, at upp storre delen av en bruksanvisning, och ar nu pissed as hell for att dorren var stangd nar hon ville in igen. Finns ingen orsak att tycka synd om henne, det ar mig det ar synd om, min bruksanvisning finns inte mer". Maken ar fortfarande tveksam till den logiken. :p

Det har tillverkats sylt/marmelad fran 8 kg plommon. :crazy: Jag rakade hitta en flaska Kapten Morgans nar jag letade efter nagot annat i skapet, sa det akte i en skvatt av det ocksa. Riktigt god blev den. Far se hur den smakar nar den ar helt kall.

Sedan blev det inlagd gurka och en hel massa riven zucchini. Hoppas jag uppskattar allt mitt job senare i vinter nar jag jobbar mycket mer och bara behover fiska upp en pase ur frysen. :cautious:

Det beror nog pa hur djuret blev pakort och i vilken hastighet. En kompis som ar jagare kom efter en som korde pa ett radjur i South Carolina och plockade upp det, om jag minns ratt hangde han det ett tag, och sedan tog hand om det till mig. MYCKET gott. Och dessutom kandes det sa ratt att ta vara pa det pa det sattet.

Vi har ocksa fullt med folk med folie hattar for att de hort rykten. Det ar helt markligt hur folk kan ga i krig for nagot de aldrig tagit reda pa sanningen om. 😳 🤔
Tittade på programmet ”Railroad Alaska” och där tog lokalbefolkningen hand om älgar (kanske andra djur med, jag vet inte) som blivit påkörda av tåget. Just den älgen var förvånansvärt ”hel” men det framgick förstås inte hur den smakade :D

Tittade på programmet ”Railroad Alaska” och där tog lokalbefolkningen hand om älgar (kanske andra djur med, jag vet inte) som blivit påkörda av tåget. Just den älgen var förvånansvärt ”hel” men det framgick förstås inte hur den smakade :D
Jag vet inte om jag skulle räkna med deras smak övht... :cautious::o

Hästar ute och jag nu inne och börjat dricka kaffe.
Ska sen träffa en psykolog så det blir spännande är nästan lite nervös hade först tänkt gå till en coach men tänker att det är bra att börja så här, en psykolog har ju gedigen utbildning och vet om känslor, beteenden osv så jag kanske får nya infallsvinklar förhoppningsvis eller om inte annat bara få babbla av sig.

Jäkla postnord, jag har väntat på ett paket men tyckte att det var märkligt att jag inte hade fått något sms eller avi än. Fick kolla på hemsidan där det stod att det hade kommit fram till ombud för ett par dagar sen :cautious: Kollade postnords app och nä inget där innan jag klickade lite och skulle söka efter paketet och då minsann dök det upp 🙄
Inget sms heller :meh:

Jäkla postnord, jag har väntat på ett paket men tyckte att det var märkligt att jag inte hade fått något sms eller avi än. Fick kolla på hemsidan där det stod att det hade kommit fram till ombud för ett par dagar sen :cautious: Kollade postnords app och nä inget där innan jag klickade lite och skulle söka efter paketet och då minsann dök det upp 🙄
Inget sms heller :meh:
När jag skulle få ett paket med växter hemskickade så kollade jag till sist med avsändaren och då hade det redan legat i flera dagar. Ingen avisering av något slag, inte ens när jag hade tracking ID fick jag någon träff men kunde iaf hämta ut paketet till slut och några väldigt ledsna växter. Jag har fortfarande väntande på appen. :banghead:

När jag skulle få ett paket med växter hemskickade så kollade jag till sist med avsändaren och då hade det redan legat i flera dagar. Ingen avisering av något slag, inte ens när jag hade tracking ID fick jag någon träff men kunde iaf hämta ut paketet till slut och några väldigt ledsna växter. Jag har fortfarande väntande på appen. :banghead:
Mina är åtminstone kläder, så de dör inte i väntan :up:

Tjoho! Har klivit upp! Ska åka till min oerhört välartade bror och hälsa på. Mamma påpekade att jag såklart måste ha ngn form av presenter med till barnen. Det har man tydligen med sig när man åker till folk med småbarn? :confused:
Förklarade att jag redan packat med två flaskor årgångsvin och undrade om det kunde räcka. Men nej tydligen inte. Sååå HELP vad fan köper man till kids som är typ två år och som alltså inte är vin? Känner att jag har noll koll 😅😅😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar