Jag har tillbringat precis hela dagen i koket och ar helt slut. Utom nar jag klippte klor pa hundarna och lyckades lasa ut Diva i Garaget.
Princess Diva ar inte glad. Som jag sa till maken, som gick ut i garaget for att hamta en ol (fran garage kylskapet) nar han angsligt ville dalta med henne. "Hon ar helt klart oglad, men det ar inte ett dugg synd om henne. Hon rev sonder en favorit kudde, at upp storre delen av en bruksanvisning, och ar nu pissed as hell for att dorren var stangd nar hon ville in igen. Finns ingen orsak att tycka synd om henne, det ar mig det ar synd om, min bruksanvisning finns inte mer". Maken ar fortfarande tveksam till den logiken.
Det har tillverkats sylt/marmelad fran 8 kg plommon.
Jag rakade hitta en flaska Kapten Morgans nar jag letade efter nagot annat i skapet, sa det akte i en skvatt av det ocksa. Riktigt god blev den. Far se hur den smakar nar den ar helt kall.
Sedan blev det inlagd gurka och en hel massa riven zucchini. Hoppas jag uppskattar allt mitt job senare i vinter nar jag jobbar mycket mer och bara behover fiska upp en pase ur frysen.
Det beror nog pa hur djuret blev pakort och i vilken hastighet. En kompis som ar jagare kom efter en som korde pa ett radjur i South Carolina och plockade upp det, om jag minns ratt hangde han det ett tag, och sedan tog hand om det till mig. MYCKET gott. Och dessutom kandes det sa ratt att ta vara pa det pa det sattet.
Vi har ocksa fullt med folk med folie hattar for att de hort rykten. Det ar helt markligt hur folk kan ga i krig for nagot de aldrig tagit reda pa sanningen om.