Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade blivit tokig. Hur kan någon missa detta??! Är ju helt orimligt
Har paddlat kajak och på den var det ingen ”kjol” var iofs en äldre variant
Att det finns i hela Sverige ifrågasätter jag inte men att de jagas i sån omfattning att det säljs på regelbunden basis till restauranger däremot. Vi bor i Mellansverige och börjar få en rejäl stam men det är ytterst få som går till försäljning.I både västerbotten, jämtland och västernorrland finns det frilevande hjort
Ja tyvärr, jag har varit med och försökt tagit rätt på en älg som var träffad av bilen i huvudet, men den slog i vägbanan och blev blodsprängt direkt. Så det blev hundmat istället.Aha! Även om de dör knall bom alltså?
Att det finns i hela Sverige ifrågasätter jag inte men att de jagas i sån omfattning att det säljs på regelbunden basis till restauranger däremot. Vi bor i Mellansverige och börjar få en rejäl stam men det är ytterst få som går till försäljning.
Jag var nog otydlig, det var delen att de såldes till restauranger som jag försökte få fram. Att det finns i stora delar av landet är vi helt överens om.Svaret var en respons på "Antagligen skjutet i hägn, men om det är neråt i landet så finns det även tillgång till vilt levande hjort" Det lät som att om man inte är neråt landet, så finns bara hägnhjort och så är ju inte fallet.
Nejnej, där sitter ju låren, man ska köra på dem framifrån, så att de krockar med huvudet först och dör omedelbart, och sedan bromsa så snabbt som möjligt så att man inte rör resten av kroppen som står kvar av chockenKör man på djuret bakifrån kanske det funkar
Fisar slutar fan aldrig vara roligtKan inte sova pga har så sjukt mycket gaser! Och dålig humor, så ligger och fnissar för mig själv.
Bra för rådjuret men det köttet hade inte jag velat äta, jag har smakat kött från påkörd älg och det gick inte att äta utan fick bli hundmat.
Hastade iväg på ett hastigt ihopkallat möte på en byskola i närheten. En förälder har fått för sig att skolan kommer att läggas ner och att det är syuspekt att det pågår en utredning om vad det skulle kosta att rusta upp det föråldrade och slitna köket. Hen har viglat upp de andra. Det finsn inga som helst anledninga till att lägga ner skolan och utredningen ärinte ens klar.
Mötet inleddes med att den föräldern frågade om nämnden hade något som vi ville berätta för dem.
Det hade vi ju inte, så ordföranden bad istället dem att berätta varför de bjudit in oss. Den som drev mötet frågade om hur länge vi kunde garantera att skolan skulle finnas kvar. Dt gör den så länge det finns barn och det finsn inga minskningar i sikte. För närvarande har iv istället ont om platser i skolorna. Vi kommer att behöva bygga skolor. I just det området finns tillräckligt med barn - från 0 till 6 år.
Han hade till och med svårt att förstå när vi sa att vi inte visste vilka par som planerde att skaffa barn. Det är itne lätt att ändra sig när man bestämt sig för en sanning som inte stämmer med verkligheten.
Men det var bra att nämnden åkte dit. Ryktesspridningen har lett till att flera har skaffat foliehattar...
Men jag hoppas de flesta föräldrarna på mötet faktiskt trodde på oss när vi sa att det som de oroade sig för aldrig ens varit på tal.
Avslutade kvällen på finstämd konsert i lokala kulturhuset på byn. Kommer att somna nöjd.