Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Myser med rödvin, TV och dator..... :) Kvällens spaghetti med linssås och rejält med ost blev god :d , och nu slängde jag precis in rester av risgrynsgröt blandat med mjölk och ägg. Ska bli risgrynspudding och förhoppningsvis gott :) !

Tidigare idag var jag på två loppisar. Spenderade 110 kr och fick med mig hem en bricka till mina stöpta ljus, en gammal såssnipa, en brosch och en plåtburk som ska ges som julklapp fylld med godis. Loppis :banana:!!!
 
Tagit fram chipspåsen, tänt ljus och ser fram emot Så mycket bättre!
F251A08B-E90D-40E4-B6AA-59613760F77C.webp
 
Syrran och jag utbrottssäkrade staketet så nu kan förhoppningsvis fåntratt inte bryta sig ut på egna äventyr längre. Sedan röjde vi lite i friggan, bar över sågen till garaget som numera är nästan halvtomt och ställde in soffa och stolar, samlade ihop mer skräp som vi sedan åkte iväg för att slänga men kön var så lång att vi gick på bio istället och såg när Mrs Harris åkte till Paris. Riktigt trevlig feel good film. Tankade, handlade, slängde skräp och köpte med oss mat hem.

Nu är vi bägge proppmätta efter att bara lite frukost i morse. Bytt hage åt hästarna, stängt åt hönsen och alla djur fått mat. Ska lägga ut lite säljesannonser i morgon men när vi orkar senare ikväll ska vi tända upp lite mer ljus, lägga masker, se nån bra film och sörpla i oss lite vin. :up:
 
Har varit iväg och preppat en flyttstäd ikväll. Jag trodde det skulle vara färdigt men målaren var fortfarande där så jag kunde mest gnugga på i köket. Jag hittade dock det gulligaste julklappspapperet i en av skrubbarna men glömde ta med det hem! Hoppas det är kvar imorgon. 😅
 
😂 en person fick en elbil på jobbet. Den går ju bara på el. Håller ca 32 mil. Bilen anser att det är 12 mil till staden (det är 35-40 km). Så han kommer tur o retur hem. Synd bara att han är hantverkare och kör mycket….
Laddningen tar ca 10 timmar. Lär få höra mycket svordomar nästa vecka…
 
Shoppar vin i Portugal, från min soffa i Glasgow :D Maken, som är i Lissabon med jobbet denna vecka, fotade av vinhyllorna i sin lokala matbutik och jag sitter nu och granskar dem och ringar in de flaskor jag vill att han köper med sig hem. Han sa att han hade plats för upp till 6 flaskor så det här kan bli riktigt roligt! Allt är ju så fruktansvärt billigt i Portugal, man kan liksom få en bra flaska rött för €3-4 (och jag älskar portugisiskt rödvin), så det här är ett ypperligt tillfälle att fylla på lagret :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 897
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 172
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp