Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag skulle aldrig överleva på landet. Bor iofs inte in ngn stad men skulle jag välja skulle stad gå före landet alla dagar i veckan.

Ja, det är ju väldigt olika hur man känner för det. Båda har sina för- och nackdelar tänker jag. :) Men just det här lugnet och friden jag känner när jag kommer hit kommer jag aldrig i närheten av i min lägenhet i stan. Inte för att jag lider där, men jag märker det tydligt när jag kommer därifrån.
 
Jag har åkt ut till landet! Tänt en brasa och nu krupit upp i soffan med ett glas vin i handen och Young Royals på TV:n. Ska lite senare ta mig längre bortåt byn för att träffa en vän som gjort samma resa över helgen.

Alltså friden! Jag borde nog inte bo i stan … (Fast det kanske jag inte säger om en timme när det blir becksvart ute och jag ska sova här ensam. 😅)
Mörkret är bara underbart. Även om jag precis tänt upp 25 ljus inne och ute……
 
Varit iväg och träffat ponnys och deras ägare. Jätteroligt!
Ser fram emot onsdag då jag ska dit igen. 🙂

Imorgon ska jag iväg och träffa en ardenner som en gammal stallkompis äger. Blir kul det också!
Men jag tror det blir så att jag blir medkusk på ponnysarna, det kändes verkligen perfekt där.
Åh, va roligt att det kändes så bra!
 
Mår mycket bättre idag, låg och vilade hela fredagen och en del av idag. Gav mig ut i helvetetes förgår som var Willys i Liljeholmen. Många verkar inte ändra sina konsumtionsvanor trots ökade priser.

Känner att jag inte orkar laga mat så det får bli baguette och salami med körsbärstomater till middag.
 
Mörkret är bara underbart. Även om jag precis tänt upp 25 ljus inne och ute……

Jo, det är väl just det där med ensam och vanligtvis stadsbo … Men än så länge är det enbart mysigt. Och sällan går det att se så vacker himmel som stjärnklara nätter utan all stadsbelysning. :love: Ja, inte för att det lär komma att upplevas i det här novembervädret men ändå. ;)
 
Jag har försökt ta det lugnt och återhämta mig, men ändå pysslat en del hemma :) Fick sytt en mössa till pappa till fars dag (mamma tyckte han behövde en ny 😅). Fick också köpt ny (god!) choklad och har bakat nya kakor :) De blev inte lika fina som de igår, men fördelen är att de inte är oätliga 😅 Spännande med recept som man bakat så många gånger, men aldrig riktigt listar ut vad det är man gjort vissa gånger som gör att de blir bättre eller sämre 🙈
 
Gick en längre promenad i morse. Kunde ha hunden lös långa sträckor eftersom den väg vi gick är väldigt lite trafikerad och jag hör bilarna på långt håll. Provade fotgående med honom lös. Gick sådär...;)

Körde sedan en sväng till lokalen för att besikta efter uthyrning.
Sen sov jag en stund.

Det är irriterande att jag är så varierande pigg. Vissa dagar är jag väldigt pigg. Andra dagar som idag - som en blöt trasa. Vill bara sova.
 
Det gjorde sambon jämt på sommaren förr. En gång mötte vi en bekant när vi var ute på promenad. En gång åkte han till soptippen och kom på att han var barfota.
När jag var liten gick jag barfota jämt om somrarna. Mor satte på mig strumpor när jag skulle sova för att inte få gräsfläckar på lakanen. Fötterna gick inte riktigt att få rena och vi hade inget badrum. (åkte till badhuset en gång i veckan).

Att börja skolan på höstarna var en pina för föräldrarna släppte inte iväg mig utan skor. Kompromissen blev badtofflor :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 919
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 237
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 186
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp