Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig lördag! Upp skapligt tidigt för att efter en god frukost vara i stallet före 10 😊. En härligt mysig skrittrunda i solskenet med sällskap 😍 och när stallet var klart i eftermiddags for jag på förbi närbutiken på vägen hem för att handla åt morfar 😊. Ikväll fick det bli soffhäng med älsklingen och kissarna choklad och frukt och se serien Vuxna Människor 😊. Blev visst ett varsitt glas rom och cola med 😄.
 
Helt galet bra framträdande av John!!!
BF82983A-92B3-453D-AA00-91391295B360.webp
 
Nej men om jag skulle sova då?
Läst igenom min berättelse för sjuttioelfte gången och funderar på om jag ska låta min vän få läsa den också eller om det blir för pinsamt :bag:
Funderar också lite på hur den ska fortsätta…
 
Stannade uppe för att se på hyllningen till Börje Salming i Toronto före matchen mot Canucks. Det blev väldigt dammigt här en stund. Hans ALS är tydligen av den aggressiva sorten och han kan inte längre gå eller prata. Vilken vidrig sjukdom det är och det är tufft att se hur snabbt han blivit sämre.
 
Megara var extremt övertygande att hon inte fått middag. Jag blev plötsligt osäker eftersom hon verkligen var hungrig. Så hon fick en påse Sheba. Nu sitter jag här och känner mig lite svindlad.

Min Princess Diva, the rottweiler, ar ocksa ALLTID hungrig. Det spelar ingen roll om hon atit eller inte ... om hon atit dubbelt ... eller inte. Hon ar hungrig. Ibland blir jag tveksam nar hon forsoker tala om att jag ju GLOMT att MATA henne ... tydligen har jag dock matat Tate, The Malenois, for han vill inte ha mer mat ... bara ga ut och vakta tomten :cautious:

Diva far ingen mer mat och grater en skvatt, hon later som ett mycket litet barn som ar oerhort ledsen. :banghead: det ar oerhort svart att sta emot. Ibland ser jag till att inte "lyda" direkt (for det ska banne mig inte bli en vana😳) men ger bada en forhallandevis liten godis ... Tate lagger inte pa sig vikt, om han fatt for mycket godis pa dagen ater han helt enkelt inte upp maten. 🤨 Jag som haft Golden retriever och Rottweilers innan har aldrig upplevt det forut. Det ar nastan sa jag grater av lycka.:p
 
Och det ar klart att Oregon (liksom Washington state, och California) nu har rostat fram att alla ska ha gratis sjukvard!
Vi har ocksa nu i midterms rostat att satta granser for de vapen som ar legala i staten. Med finger printing, background check, (flera andra grejor for att kolla alla som koper och saljer vapen) och hogst tio skott i varje magasin sa har vi kommit en bra bit pa vag!
Det var ganska nara ett tag ... men vi har det ganska bra har pa vastkusten!
 
Tror att vi ska försöka få upp en ljusslinga idag. Jag har röstat för att sätta den i ett träd i år. Dock vet jag inte riktigt hur långt den räcker. Jag tycker det är snyggt med en virad trädstam och en slinga som sedan slutar en bit upp i trädet. Vi får se hur det går. Kanske behöver vi köpa en slinga till.... LED-ljusslingor är ju ändå en av de få saker som man kan med hyfsat gott samvete lysa upp mörkret med i vinter..... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 897
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 172
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp