Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagar hemmagjord kycklingkebab.
 

Bifogade filer

  • A3A8E030-9DF2-425E-BA57-B28C540870F0.webp
    A3A8E030-9DF2-425E-BA57-B28C540870F0.webp
    126 KB · Visningar: 24
Vi ska testa matkasse! Första kom idag och jag är orimligt peppad :banana: Vi börjar med tre recept. Mitt ordningssinne njuter av konceptet. En låda med exakt det man behöver för exakt dessa recept, kryddor i små påsar, inte en massa råvaror som ligger som klumpar av dåligt samvete i kylen och blir dåliga när man inte hinner med att laga det man tänkt, inte en massa rester som ligger i sina små glasbehållare och anklagar en för hedonism när man väljer hämtmat.
 
Vi ska testa matkasse! Första kom idag och jag är orimligt peppad :banana: Vi börjar med tre recept. Mitt ordningssinne njuter av konceptet. En låda med exakt det man behöver för exakt dessa recept, kryddor i små påsar, inte en massa råvaror som ligger som klumpar av dåligt samvete i kylen och blir dåliga när man inte hinner med att laga det man tänkt, inte en massa rester som ligger i sina små glasbehållare och anklagar en för hedonism när man väljer hämtmat.
Just det där är anledningarna till att jag gillar matkassar, i teorin... I praktiken är jag troligen på tok för kräsen för att få nytta av sådana...
 
Fullständigt livsfarligt att komma hem efter en dag full av frisk luft och motion, duscha varmt, klä på sig myskläder och sätta sig med en mugg varm choklad under elfilten... Jag kan ha nickat till lite där någonstans mellan ryttare 27 och ryttare 36 :angel:

Nu ska jag kämpa mig upp från soffan och få lite hushållssysslor gjorda, mer för att väcka kroppen lite än för att det faktiskt finns något som behöver göras. Får väl städa spisen och dra igång en maskin tvätt, eller nått... Sen ska jag äta en skål gröt framför senaste avsnittet av Borgen (det blev traditionsenligt fish n chips på puben efter vandringen, så gröt räcker gott och väl som middag) :)
 
Måste bara säga hur imponerad jag är av polisarbetet i många utredningar. Det är något enstaka hårstrå som hittats under något bilsäte, artbestämning av någon lövstjälk, identifiering av skomodell och storlek baserat på några centimeters avtryck, mobilmaster, överbevakningskamera i någon random butik en månad innan mord när någon tejp inhandlas. Herregud vad de hittar saker, jag hade varit helt rökt som mördare. Typ googlat ”hur mördar man” och sen tagit min egen bil och mobil till adressen och bah ”hehehehe got away with it!”
I tävlingsprogrammet Tjuv och polis som gick för några år sen var det ju en av deltagarna som kom på den briljanta idén att byta ut reg skyltarna på sin bil till hennes spanska reg skyltar. Sen åkte de med den bilen till en åvc nära brottsplatsen och rekade.
Bara det att de spanska skyltarna fick ju ”polislaget” att haja till så de kollade med spanska myndigheter och fick hennes personuppgifter.
Hade hon använt sina vanliga reg skyltar så hade nog inte polislaget kommit på henne lika snabbt.
Smart. Not.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 422
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 278
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 083
· Visningar
34 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp