Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag ska jag baka Gluten Fritt brod. Jag kopte en "Gluten Free bakbok" i gar pa kindle, den finns nu pa min ipad som ar min kokbok och bor i koket. Jag sag namligen en bild pa gluten fritt brod med luft bubblor. :cautious: Sa det var val attan om jag inte skulle kunna uppna det. Sa smaninom.:p Men i dag borjar exprimenten!
 
Varm choklad & världscupen efter ännu en dags vandring i detta vackra land. Vi fick kura i bilen i 10 minuter när vi kom fram eftersom det började ösregna från ingenstans, men det drog som tur är förbi ganska snabbt! På väg upp träffade vi dessutom på en hel familj Highland Cows som traskade omkring där mitt på stigen. Det är tydligen en lokal bonde som får lov att släppa sina kor där under lågsäsong. Hur hen håller koll på dem vet jag inte, för det finns inga staket någonstans, men det var en trevlig överraskning för oss i alla fall!
 

Bifogade filer

  • 20221106_114843.webp
    20221106_114843.webp
    132,7 KB · Visningar: 36
Har haft en hel helg med bästisen. 100% kasst väder och vi bestämde oss för att helt enkelt inte gå ut :p Har ätit sjukt mycket mat, nästan en hel red velvet tårta, lösgodis, chokladkakor, chokladdoppade äpplen och druckit läsk. Hela helgen :angel:

Vanligen skulle jag känna mig som typ världens sämsta människa, men inte den här gången :up:

Käkar nu lite soppa, och sen ska jag nog ta en bit red velvet tårta :D
 
SMHI hade för en gång skull rätt och regnet upphörde. Fick en fin tur ut på mjuka härliga grusvägar som bjuder in till galopp. Jag är inte så värst förtjust i varken regn eller november men det är rätt skönt att det inte frusit på än. Duschat och tänt i kaminen. Nu ska jag bara bestämma mig för att hänga på buke eller kanske se hoppning.
 
Nu är jag proppelliproppmätt och säger som @sthu - får man gå och lägga sig nu 🤔
Maken lagade en fantastisk kronhjortsrostbiff med skysås och jag gjorde ungsrostade rotsaker till den :d Söndagsmiddag de lux!
Imorgon dax för en helt vanlig jobbvecka igen, oxvecka i november med tillhörande regn :cautious:
 
Diskat och lyssnar på ”romantik-mix” på Spotify, kanske inte helt bra för hjärtat :angel:

Försöker få mitt underlakan att torka men det går sådär, och jag måste ha det i sängen. Extremt dålig planering av mig :bag:

(Är något special till min säng som man tydligen måste ha för att skydda madrassen)
 
Oh well ... da har pannan stannat. Igen. Det ar en el-switch som ar nodvandig for att pannan pa naturgas ska fungera :cautious: som har lagt av. Igen. Det hander vart annat ar, eller sa. Det kanns bara sa HIMLA storigt att behova ta ut en reparator. Igen.

/slut pa klagomal. Jag gar nu och satter pa den gas drivna oppna spisen sa vi kan fa upp varmen till 20*C igen/
 
Nu börjar energin sina... I fredags hade jag en kompis över för lite kravlöst häng, i går stod shopping och lunch på schemat under dagen och sedan Harry Potter in concert på kvällen. Idag har jag ätit lunch hos morföräldrarna, varit på gymmet och strax ska jag slänga in sista maskinen tvätt. Hade nog hellre gått och lagt mig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 422
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 278
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 083
· Visningar
34 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp