Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
plöjer true crime.

Måste bara säga hur imponerad jag är av polisarbetet i många utredningar. Det är något enstaka hårstrå som hittats under något bilsäte, artbestämning av någon lövstjälk, identifiering av skomodell och storlek baserat på några centimeters avtryck, mobilmaster, överbevakningskamera i någon random butik en månad innan mord när någon tejp inhandlas. Herregud vad de hittar saker, jag hade varit helt rökt som mördare. Typ googlat ”hur mördar man” och sen tagit min egen bil och mobil till adressen och bah ”hehehehe got away with it!”
 
Måste bara säga hur imponerad jag är av polisarbetet i många utredningar. Det är något enstaka hårstrå som hittats under något bilsäte, artbestämning av någon lövstjälk, identifiering av skomodell och storlek baserat på några centimeters avtryck, mobilmaster, överbevakningskamera i någon random butik en månad innan mord när någon tejp inhandlas. Herregud vad de hittar saker, jag hade varit helt rökt som mördare. Typ googlat ”hur mördar man” och sen tagit min egen bil och mobil till adressen och bah ”hehehehe got away with it!”
”Hur mördar man” 🤣
 
”Hur mördar man” 🤣

Jag skulle vara i gott sällskap dock, såg precis ett avsnitt där de tvingat offren att göra större transaktioner till deras egna bankkonton innan de tragiskt nog mördade dem. I tron på att en sådan transaktion inte går att spåra väldigt enkelt? Jeeez. Det är tur ibland att våra gärningsmän inte är de skarpaste knivarna i lådan så de åker fast.
 
Jag skulle vara i gott sällskap dock, såg precis ett avsnitt där de tvingat offren att göra större transaktioner till deras egna bankkonton innan de tragiskt nog mördade dem. I tron på att en sådan transaktion inte går att spåra väldigt enkelt? Jeeez. Det är tur ibland att våra gärningsmän inte är de skarpaste knivarna i lådan så de åker fast.
Har en släkting i Finland som sitter i häktet för en liknade sak.
Det är inga kandidater för nobel priset vi pratar om.
 
Firade mig lite i förskott och haft en riktigt fin och mysig kväll och fina presenter och en underbar blombukett som är så vacker och doftar underbart 😍❤ Fasters ursöta gullunge var såklart sugen på bus ❤. Var inte alls dumt med plankstek med rostbiffstek och cider samt vaniljpannacotta med citrusspegel och kaffe ur våra söta kaffekoppar 😍😋. Lite spännande att prova Trocamust 😄.

Ordningen återställd tyckte katterna som höll sig undan ikväll 😄; myskissar har lagt sig hos husse i sängen 🥰. Pysslat lite; kört diskmaskinen och plockat disk, diskat upp plankorna och gjort bottnen till banoffe pie; nu är det hög tid för mig med att sova- klockan ringer tidigt I morgon bitti 😴. Haft en toppenfin inledning på helgen 😍.
 
Har presentshoppat idag. 2 personer önskade sig kläder. En av dem har en stil jag liksom inte greppar. Jag brukar annars ha svart bälte i både shopping och presentköpande. Men helsikes vad svårt det var idag, aldrig varit med om!
Tror iaf jag fick ihop bra saker till slut. Och lite prylar till mig och sambon också. Och hundarna.. Och plast-barnbarn.. 😅💸👋
 
Ligger nedbäddad i sängen redo att sova.

Det är lustigt att jag på veckodagarna har svårt att komma i säng tidigare än halv 2 medan jag en helgkväll kan lägga mig redan vid 23. Jag undrar om det är någon typ av ångest över att det snart är dags att jobba igen som gör att jag inte kommer i säng tidigare på vardagskvällarna.

Funderar på om jag ska fråga om min syster med familj vill hitta på något i morgon men är osäker på om jag orkar få ett nej om de redan är upptagna.

Det känns iaf lyxigt att det är kvar två hela dagar av helgen eftersom jag fick en hel del gjort efter halvdag på jobbet. Ska njuta av att vara ledig.
 
Äntligen landat i sängen efter en oerhört trevlig kväll som fick ett lite för händelserikt slut. När jag skulle ta tåget hem från min kompis var det inställt, och nästa tåg 5 minuter försenat. Detta innebar att jag hade väldigt lite tid på mig att byta tåg i Edinburgh, och tåget jag skulle byta till var kvällens sista :nailbiting: Jag småsprang mellan perrongerna och innan jag visste ordet av låg jag på rygg! Det visade sig att de just tvättat golvet inne på stationen och det gillade inte mina kängor, så jag for som en hockeypuck på is!

Nåja, det gick bra i alla fall och jag var snabbt på fötter. Hann med tåget, men när vi kom fram till stationen här i Glasgow så var alla utgångar låsta :confused: Till slut fick vi tag på en anställd som kunde släppa ut oss och jag hoppade in i en taxi för att ta mig hem. Väl här upptäcker jag att maken har råkat låsa mig ute, så jag fick gå runt hela kvarteret och ta mig in genom trädgården och bakdörren istället. Det där ska han få sota för imorgon! :rage:

Nu ska jag läsa en stund och sen sova. Imorgon tänkte jag inte göra många knop, så det så!
 
I dag forklarade en liten forsta klassare pa min buss for mig hur han ser mig...
Niko: "You have really changed from the beginning"
Me: "You think I've changed? How so?"
Niko: "First you were an old lady, but now you're a young girl" :love:

(I love that boy!) Han ar en super gullig liten kille ... om an nagot osaker pa varlden just nu. Han har kommit efter att skolan borjade och bor med sin kindergarten syster hos sin mormor. Om jag forstar barnen ratt sa bor mamman hos en ny man och darfor bor de hos mormor. Det behover ju inte alls stamma, men bada klamrar sig fast vid rutin, sa helt trygga ar de inte i nulage.
Jag ar ju en rutin som bade pratar med dem och ser till att de skoter sig varje dag. I gar var jag hemma sjuk Han var super orolig och fragade efter mig hela dagen och kvallen ... sa det han egentligen menade ar nog att han nu kanner trygghet i att jag ar dar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 636
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 278
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
34 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp