Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha så då fick även jag covid, jag klarade mig när jag undervisade i små klassrum och eleverna insjukna runt mig, men maken däckade mig. 🤷‍♂️ Nåja tre sprutor och bra immunförsvar så ska jag nog ta mig igenom det här också. Lite störigt om jag inte kan jobba på måndag, vi är redan kort om folk.
 
Bara 3 grader ute idag, så värmepumpen får gå ett litet dag. Inte för att det är jättekallt inne - 17 grader när jag steg upp - men tvätten som hänger på tork kan behöva lite hjälp. Har gett hästarna frukost och sitter med mitt kaffe. Ska hoppa in i duschen snart. Ska ju iväg och stöpa ljus idag... :up:
 
Somnade 19 i går och sov till 7:30 med undantag några minuter som jag tittade på mobilen när jag vaknade och gick på toa.
Nu ska jag gå och hämta min bil (som står parkerad hos mamma och pappa pga att folk snor bildelar på min parkering) och åka och tända ljus på farmor och mormors gravar ett par mil bort. Är inte ett dugg troende men får dåligt samvete om dom inte får tänt. (Mamma och pappa är bortresta)
 
Ljusen tända.
6000/10 000 steg avverkade.
Nu äter jag jalapenoostbågar och ska se på travx2.
DCB35466-DDBE-4219-A981-2A553A3EED79.webp
 
Tar det lite lugnt den här förmiddagen, men har iaf tagit en lite längre promenad med hundarna, låtit unghunden springa och har själv tagit en dusch. Snart dags att ge sig av till jobbet, men innan det hinner jag med en kopp te, lunch och att städa lite smått i hallen. Vill inte gärna komma hem ikväll och se det kaos som just nu är innanför ytterdörren så... Städa är nog bra :p
 
Måste bara säga hur imponerad jag är av polisarbetet i många utredningar. Det är något enstaka hårstrå som hittats under något bilsäte, artbestämning av någon lövstjälk, identifiering av skomodell och storlek baserat på några centimeters avtryck, mobilmaster, överbevakningskamera i någon random butik en månad innan mord när någon tejp inhandlas. Herregud vad de hittar saker, jag hade varit helt rökt som mördare. Typ googlat ”hur mördar man” och sen tagit min egen bil och mobil till adressen och bah ”hehehehe got away with it!”
Hoppas de inte tar din dator i beslag 😂
 
Åh herrejisses vilken träningsvärk. Ryggen tog av någon konstig anledning stryk igår av hoppningen? Stretchar så mycket jag kan (men det är lite klurigt att ta sig upp igen 😂).
Jag var helt klart snabbare på kryckor än vad jag är nu..
Blir en promenad på kyrkogården senare. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 636
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 278
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
34 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp