Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet ibland, vi överlevde ju helgen iaf. Pluggat mest i två dygn snart förutom hälsade på unghästen igår plus körde Trule. Idag fick Trule nya bakskor med, så dags att dyka in i studierna igen. Ryggen värker av allt sittande så får väl ta en värktablett för måste bli klar med detta då jag jobbar Onsdag - Fredag denna vecka.
 
Nu får jag riktig panik. Jag trampade på tvättmedel i stressen i morse. Hade sinnesnärvaro att stänga dörren innan jag gick. Men den har varit öppen sedan jag kom hem. Googlade om tvättmedel och att det är dödligt för katter. Dammsugit, moppat, dammsugit. Slängt ut mattan på balkongen. Jag är relativt säker på att Megara inte varit i sovrummet sedan jag kom hem.

Överväger att åka in med henne akut. Av vad jag googlat så står det att även om katten inte verkar sjuk så kan det frätas upp i magen.
 
Nu får jag riktig panik. Jag trampade på tvättmedel i stressen i morse. Hade sinnesnärvaro att stänga dörren innan jag gick. Men den har varit öppen sedan jag kom hem. Googlade om tvättmedel och att det är dödligt för katter. Dammsugit, moppat, dammsugit. Slängt ut mattan på balkongen. Jag är relativt säker på att Megara inte varit i sovrummet sedan jag kom hem.

Överväger att åka in med henne akut. Av vad jag googlat så står det att även om katten inte verkar sjuk så kan det frätas upp i magen.
Men varför skulle hon få i sig tvättmedel?
 
Nu får jag riktig panik. Jag trampade på tvättmedel i stressen i morse. Hade sinnesnärvaro att stänga dörren innan jag gick. Men den har varit öppen sedan jag kom hem. Googlade om tvättmedel och att det är dödligt för katter. Dammsugit, moppat, dammsugit. Slängt ut mattan på balkongen. Jag är relativt säker på att Megara inte varit i sovrummet sedan jag kom hem.

Överväger att åka in med henne akut. Av vad jag googlat så står det att även om katten inte verkar sjuk så kan det frätas upp i magen.
vad gör de akut? får henne att kräkas?

edit: har googlat o ser inget dödligt för katter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 216
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp