Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att bli irrationell kring barn och djur hjälper ju inte en potentiellt allvarlig situation över huvud taget, i min värld är det bara hysteriskt och onödigt.
Det står för dig.
Hur man reagerar är högst personligt och jag har varit totalt irrationell när det gäller mina djur.
kanske när det gäller barnet med.
Och det är min sak. Inget man behöver se ner på nån för.
 
Nu ar det verkligen host. De millimeter sma myrorna har flyttat in. Igen. Varje host nar regnen borjar kommer de in i huset och vandrar over allt och flytter in i keyboardet till datorn. Sedan sitter man dar och typar och plotsligt rusar myror som ar allt fran en prick till 2mm langa runt overallt. Pa mig och kittlas :arghh: och pa allt jag har pa skrivbordet. De fastnar ocksa i garnet till min stickning ... I gar modade sig ett 20 tal evil sma :devil: till att folja med till jobbet dar jag har en "haltimma" och stickar .. de dog allihop :angel:

Dessutom flyttar blomflugor in den har tiden. De bor ocksa i hela huset ... Nar man oppnar dorren ser man hela moln med flugor flyga in i varmen. JAG HATAR ALLA ACKLIGA SMAKRYP :rage:
 
Sitter i baren på gymmet (japp, jag inser hur knäppt det låter) och väntar på maken ska komma ut ur omklädningsrummet så att vi kan gå hem och duscha & laga middag efter dagens simträning. Blev väldigt förvånad när jag gick bort till det som kallas "lounge bar" (ping @athena_arabians) och upptäckte att det faktiskt ÄR en bar, på riktigt! Jag var helt övertygad om att det var en skylt de låtit sitta kvar sen 1800-talet. Billigt är det också, det finns 6 olika viner att välja på och de kostar 39 kr per glas eller 130 kr per flaska. En flaska bubbel går på 150 kr. Det är definitivt det mest unika gym jag nånsin varit medlem på detta, det får jag verkligen säga :laugh:
 

Bifogade filer

  • 20221031_190636.webp
    20221031_190636.webp
    126,7 KB · Visningar: 54
Sitter i baren på gymmet (japp, jag inser hur knäppt det låter) och väntar på maken ska komma ut ur omklädningsrummet så att vi kan gå hem och duscha & laga middag efter dagens simträning. Blev väldigt förvånad när jag gick bort till det som kallas "lounge bar" (ping @athena_arabians) och upptäckte att det faktiskt ÄR en bar, på riktigt! Billigt är det också, det finns 8 olika viner att välja på och de kostar 39 kr per glas eller 130 kr per flaska. En flaska bubbel går på 150 kr. Det är definitivt det mest unika gym jag nånsin varit medlem på detta, det får jag verkligen säga :laugh:
Brb ska bara säga upp mitt medlemskap hos Fitness 24/7
 
Sitter i baren på gymmet (japp, jag inser hur knäppt det låter) och väntar på maken ska komma ut ur omklädningsrummet så att vi kan gå hem och duscha & laga middag efter dagens simträning. Blev väldigt förvånad när jag gick bort till det som kallas "lounge bar" (ping @athena_arabians) och upptäckte att det faktiskt ÄR en bar, på riktigt! Billigt är det också, det finns 6 olika viner att välja på och de kostar 39 kr per glas eller 130 kr per flaska. En flaska bubbel går på 150 kr. Det är definitivt det mest unika gym jag nånsin varit medlem på detta, det får jag verkligen säga :laugh:
DET är vad jag kallar gym med klass. Skulle lätt kunna överväga ett medlemsskap :angel::D
 
Sitter i baren på gymmet (japp, jag inser hur knäppt det låter) och väntar på maken ska komma ut ur omklädningsrummet så att vi kan gå hem och duscha & laga middag efter dagens simträning. Blev väldigt förvånad när jag gick bort till det som kallas "lounge bar" (ping @athena_arabians) och upptäckte att det faktiskt ÄR en bar, på riktigt! Jag var helt övertygad om att det var en skylt de låtit sitta kvar sen 18:00-talet. Billigt är det också, det finns 6 olika viner att välja på och de kostar 39 kr per glas eller 130 kr per flaska. En flaska bubbel går på 150 kr. Det är definitivt det mest unika gym jag nånsin varit medlem på detta, det får jag verkligen säga :laugh:
Plötsligt får jag lust att gymma ju!
 
Brb ska bara säga upp mitt medlemskap hos Fitness 24/7

DET är vad jag kallar gym med klass. Skulle lätt kunna överväga ett medlemsskap :angel::D

Plötsligt får jag lust att gymma ju!
Jamen alltså det ÄR så konstigt hela grejen! Mycket är ju en kulturell grej (jag ler fortfarande roat varje gång jag tänker på att sportklubbarna på universitetet egentligen mest gick ut på pubrundan man tog direkt efter träningen), men trots 11 år i landet tycker jag ändå att det är lite knäppt! Själva medlemskapet är inte särskilt dyrt heller, nån hundring dyrare än de enklaste gymmen såklart men det kostar lika mycket som min kollegas mer "normala" gym som dessutom ligger ute i förorterna. Och det har varken pool eller vin :D
 
Jamen alltså det ÄR så konstigt hela grejen! Mycket är ju en kulturell grej (jag ler fortfarande roat varje gång jag tänker på att sportklubbarna på universitetet egentligen mest gick ut på pubrundan man tog direkt efter träningen), men trots 11 år i landet tycker jag ändå att det är lite knäppt! Själva medlemskapet är inte särskilt dyrt heller, dyrare än de enklaste gymmen såklart men det kostar lika mycket som min kollegas mer "normala" gym som dessutom ligger ute i förorterna. Och det har varken pool eller vin :D
Föredrar er kultur. I Sverige förväntas man träna på gymmet (👎) och det luktar illa. Fast jag tror det finns lite glassigare gym än mitt här också, där man åtminstone kan komma undan med att simma och dricka gurkvatten.
 
Borde sova för länge sen, men tankarna far runt.
Jag har begärt förflyttning till ny bussdepå på jobbet. Vet inte när det blir, men relativt snart hoppas jag. Det blir närmare till jobbet och jag tror linjerna kommer passa mig. Men jag måste ju lära mig linjerna och det är nervöst!
Jag är jätteglad! Och skitnervös. Och jätteglad! Och skamsen över att jag inte vill jobba på en depå som ligger närmare. Och jätteglad!
Hjälp.
23 år i yrket och jag känner mig som om det blir mitt första bussjobb, haha 😁
 
Om någon undrar hur trött jag är så kan jag tala om att jag precis hittat en påse bröd i kylen. Jag har ingen som helst aning om när eller varför jag lagt den där, så vitt jag vet har jag bara lagt den på bänken.
 
Föredrar er kultur. I Sverige förväntas man träna på gymmet (👎) och det luktar illa. Fast jag tror det finns lite glassigare gym än mitt här också, där man åtminstone kan komma undan med att simma och dricka gurkvatten.
Någonstans djupt inom mig sitter det en liten präktig svensk och muttrar om att "mjahaja, och hur går egentligen det här ihop med hälsa och välmående, borde ett gym egentligen sälja alkohol?" men den tystnar ganska snabbt igen :angel:

@Mineur: Jag hoppas de har gästkort? Om jag befinner mig i din stad någon gång och får ett oförklarligt behov av att gymma :angel:
*ser en ny vikingainvasion av bloody Swedes på @Mineurs gym* :rofl:
Jajemen, man får ta med sig upp till tre gäster per månad! Enligt våra grannar, som varit medlemmar i ett par år nu, är det dock aldrig någon som kollar utan hela stället bygger mycket på förtroende. Men beroende på hur många ni blir som vill komma över och drick... jag menar TRÄNA så kanske vi får dela upp oss så att några går med mig och några med min man. Man vill ju inte få dåligt rykte liksom :angel:
 
Om någon undrar hur trött jag är så kan jag tala om att jag precis hittat en påse bröd i kylen. Jag har ingen som helst aning om när eller varför jag lagt den där, så vitt jag vet har jag bara lagt den på bänken.
Sådant händer i detta huset också. I morse frågade maken mig om det var jag som hade hängt hans skjorta över stolen. Nä, inte jag... Då var det SPÖKET konstaterade vi båda glatt..... :nailbiting: :D
 
Rimlighetsanalyser och logiskt tänkande och Megara går inte riktigt ihop. @Nytant jag pratade med veterinär och är nu mycket (helt?) lugnad. Hon hittade innehållsförteckningen och inget där var dödligt eller ens särskilt skadligt. Eftersom Megara inte kräkts, skummar och hennes allmäntillstånd är bra så behövs det inget besök till vet. Symtom kommer tydligen relativt snabbt och jag skulle hålla ett öga på henne. Jag tvättade hennes tassar enligt instruktioner och om hon inte tidigare fick hon i sig något då fick hon det nu. Hon blev rasande och stack under soffan men lockades fram med Dreamies. Nu har hon också fått mat - jag tänkte om de behövde söva/sedera henne eller liknande så har hon inte fått middag. Hon var extremt sur och äter som hon inte fått mat på en vecka.

Ja, jag vet att jag är otroligt löjlig när det handlar om Megara och får direkt katastroftänk de luxe. Men tja, jag är inte rationell just då. Nu äter jag också middag och firar att vi mår bra båda två 🥰

Jag blev såklart orolig när vår katt lyckades hamna i spillolja men vi tvättade henne så gott det gick och så fick hon grädde som ska vara bra om hon nu hade hunnit slicka i dig nått- katten blev inte ett dugg påverkad 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 242
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 434
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp