Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lugna ner dig. Katter äter sällan något giftigt (värre med hundar). När jag googlar tvättmedel så är det enda jag hittar om det innehåller tea tree oil, det är giftigt. Innehåller ditt tvättmedel det?

Ingen aning.

Edit: enligt innehållsförteckningen är det bara diverse kemikalier. Ingen tea tree oil.
 
Vilar lite. Har konstigt nog träningsvärk i låren trots att styrkepasset vi körde i går fokuserade på bål/överkropp 🤔 Får se hur starka mina ben vill vara i dag på spinningen.🙃
 
Korvstoppar hjärnan med så mycket fakta om hjärna och nervsystem som jag kan inför tentan på torsdag, borde inte min hjärna tycka det är lite kul att lära sig om sig själv? :angel: Eller är den så självisk och tycker inte att mitt medvetna jag ska lära mig om det? :angel: I am going crazy känner jag, ska bli skönt att ta helg efter denna tentan.... 🥴
 
Åt och blev otrevligt mätt… men men. Det var mat i alla fall 🤷‍♀️

Har kurs imorgon och råkade boka däckbyte precis innan. Kom på det direkt när jag lagt på luren men kändes pinsamt att ringa tillbaka. Tror jag hinner! Skönt att få det gjort.
 
Tvättar strumpor och torkar boots - hästen är snart ett heltidsjobb.... 🤪

Har annars gjort lite research för nya boken nu i eftermiddag. Märkligt hur mycket svårare det är att hitta info om 1914 än det var att hitta info om slutet av 1800-talet. En anledning är att dagstidningarna inte är digitaliserade längre än 1907 pga upphovsrätt. Och där hittade jag annars otroligt mycket info om nöjen, maträtter, osv. Visserligen prenumererar jag på DN inklusive arkivet, men det blir ju inte alls lika omfattande....
 
@MJLee det är inte hälsosamt att bli sådär uppjagad för osannolika saker. Hur är det med rimlighetsanalyser?

Rimlighetsanalyser och logiskt tänkande och Megara går inte riktigt ihop. @Nytant jag pratade med veterinär och är nu mycket (helt?) lugnad. Hon hittade innehållsförteckningen och inget där var dödligt eller ens särskilt skadligt. Eftersom Megara inte kräkts, skummar och hennes allmäntillstånd är bra så behövs det inget besök till vet. Symtom kommer tydligen relativt snabbt och jag skulle hålla ett öga på henne. Jag tvättade hennes tassar enligt instruktioner och om hon inte tidigare fick hon i sig något då fick hon det nu. Hon blev rasande och stack under soffan men lockades fram med Dreamies. Nu har hon också fått mat - jag tänkte om de behövde söva/sedera henne eller liknande så har hon inte fått middag. Hon var extremt sur och äter som hon inte fått mat på en vecka.

Ja, jag vet att jag är otroligt löjlig när det handlar om Megara och får direkt katastroftänk de luxe. Men tja, jag är inte rationell just då. Nu äter jag också middag och firar att vi mår bra båda två 🥰
 
Rimlighetsanalyser och logiskt tänkande och Megara går inte riktigt ihop. @Nytant jag pratade med veterinär och är nu mycket (helt?) lugnad. Hon hittade innehållsförteckningen och inget där var dödligt eller ens särskilt skadligt. Eftersom Megara inte kräkts, skummar och hennes allmäntillstånd är bra så behövs det inget besök till vet. Symtom kommer tydligen relativt snabbt och jag skulle hålla ett öga på henne. Jag tvättade hennes tassar enligt instruktioner och om hon inte tidigare fick hon i sig något då fick hon det nu. Hon blev rasande och stack under soffan men lockades fram med Dreamies. Nu har hon också fått mat - jag tänkte om de behövde söva/sedera henne eller liknande så har hon inte fått middag. Hon var extremt sur och äter som hon inte fått mat på en vecka.

Ja, jag vet att jag är otroligt löjlig när det handlar om Megara och får direkt katastroftänk de luxe. Men tja, jag är inte rationell just då. Nu äter jag också middag och firar att vi mår bra båda två 🥰
Det är inte löjligt, det är en ohälsosam besatthet av katten.
 
Rimlighetsanalyser och logiskt tänkande och Megara går inte riktigt ihop. @Nytant jag pratade med veterinär och är nu mycket (helt?) lugnad. Hon hittade innehållsförteckningen och inget där var dödligt eller ens särskilt skadligt. Eftersom Megara inte kräkts, skummar och hennes allmäntillstånd är bra så behövs det inget besök till vet. Symtom kommer tydligen relativt snabbt och jag skulle hålla ett öga på henne. Jag tvättade hennes tassar enligt instruktioner och om hon inte tidigare fick hon i sig något då fick hon det nu. Hon blev rasande och stack under soffan men lockades fram med Dreamies. Nu har hon också fått mat - jag tänkte om de behövde söva/sedera henne eller liknande så har hon inte fått middag. Hon var extremt sur och äter som hon inte fått mat på en vecka.

Ja, jag vet att jag är otroligt löjlig när det handlar om Megara och får direkt katastroftänk de luxe. Men tja, jag är inte rationell just då. Nu äter jag också middag och firar att vi mår bra båda två 🥰
Jag har gått till jobbet och brustit ut i gråt för att hunden kräkts på morgonen och jag inte ville lämna henne ensam hemma ifall hon skulle DÖ! Andas nu. Reaktionen var kanske inte sund, men du blev i alla fall lugnad av vetten.
Håll fast kattan och tvångspussa henne på pannan, och slappna av. <3
 
Det är inte löjligt, det är en ohälsosam besatthet av katten.
Har jag missat något? Det är väl inte konstigt att man blir orolig för sitt djur? Olika människor har olika relationer till sina djur. Jag ser genuint inte var det ohälsosamma kommer in i bilden utifrån de inläggen jag läste. Eller är det bara jag som tycker det är typ det mänskligaste som finns att bli irrationell när det gäller ens nära, särskilt barn och djur?
 
Har jag missat något? Det är väl inte konstigt att man blir orolig för sitt djur? Olika människor har olika relationer till sina djur. Jag ser genuint inte var det ohälsosamma kommer in i bilden utifrån de inläggen jag läste. Eller är det bara jag som tycker det är typ det mänskligaste som finns att bli irrationell när det gäller ens nära, särskilt barn och djur?
Att bli irrationell kring barn och djur hjälper ju inte en potentiellt allvarlig situation över huvud taget, i min värld är det bara hysteriskt och onödigt.
 
Att bli irrationell kring barn och djur hjälper ju inte en potentiellt allvarlig situation över huvud taget, i min värld är det bara hysteriskt och onödigt.
Hehe nej klart det inte hjälper, det är väl därför man kallar det irrationell? Men känslor har ju en tendens att vara det de är, de bryr sig inte riktigt om de är nödvändiga eller inte :) Sen tycker jag i och för sig att det är högst rationellt att ringa och rådfråga en veterinär om man misstänker att ens djur kan ha fått i sig något farligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 242
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 434
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp